צילום: רויטרס
פודקאסט כלכליסט
45 דקות נסיעה ב-4.5 דולר. איך זה יכול להיות כלכלי?
אובר הצליחה לשנות את העולם כפי שהכרנו אותו, אבל במחיר כבד של הפסדים. קרן צוריאל-הררי ואורי פסובסקי משוחחים עם ויקי אוסלנדר ואמיר זיו אשר מנסים לפצח את כלכלת אובר
03.08.2017, 16:53 | קרן צוריאל-הררי ואורי פסובסקי
אובר רוצה לשנות את העולם, והיא כבר עושה את זה: כמעט בכל שוק שהיא נכנסה אליו עם פלטפורמת הנסיעות השיתופיות שלה, מחירי המוניות והנסיעות ירדו ויותר אנשים הצטרפו לכלכלת אובר כספקי שירותים.
הרעיון כל כך מוצלח, שכולם רוצים להיות אובר: אובר-פדיקור, אובר-אינסטלטורים, אובר-דירות, אובר-פרחים וגם אובר-משלוחי-מריחואנה-רפואית. אלא שהפלטפורמה השיתופית הגדולה בעולם, ששווייה מוערך בסכום פנטסטי של 69 מיליארד דולר, מפסידה בכבדות, ומעבירה את הכסף של המשקיעים הנלהבים לכיסם של הנהגים שלה בצורת סובסידיות – כלומר היא משתתפת בעלות הנסיעה. עד כמה זה כלכלי? כמה מרוויח נהג אובר? מה (אם בכלל) יוכל להפוך את אובר לרווחית? קרן צוריאל-הררי ואורי פסובסקי מארחים את ויקי אוסלנדר ואמיר זיו בניסיון לפצח את כלכלת אובר
10 תגובות לכתיבת תגובה