יעילות אמריקאית: פייסבוק מרוויחה 188 אלף דולר מכל עובד
ניתוח של הרווח הנקי וההכנסות לעובד, שהתייחס לרבעון האחרון, הראה שחברות הטכנולוגיה בעמק הסיליקון יעילות בהרבה מהתעשיות האחרות במשק האמריקאי. פייסבוק עקפה את גוגל, אמזון, טוויטר ורבות אחרות
קראו עוד בכלכליסט
הניתוח מראה שפייסבוק ייצרה את הרווח הגבוה ביותר לכל עובד. הרשת החברתית העסיקה ברבעון האחרון 20,658 איש, עלייה של 43% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. פירוש הדבר שמאפריל ועד יוני החברה הרוויחה 188,498 דולר מכל עובד.
היא הרוויחה במדד זה פי 4 יותר מאשר אלפבית, שהרוויחה 46,610 דולר מכל עובד. פייסבוק גם הפגינה שיפור ביעילות הרווחיות שלה ברבעון השני של השנה שעברה, בה הרווח מעובד עמד על 157,503 דולר. עם זאת, יש לציין שפייסבוק מעסיקה לא מעט עובדי קבלן שלא נכללים בחישובים. בקצה השני של הטבלה נמצאת טוויטר, שדיווחה על הפסד של 116 מיליון דולר ברבעון האחרון, והפסידה בסביבות 36 אלף דולר לכל עובד.
היעילות של פייסבוק נובעת בחלקה מכך שמוצרי תוכנה מחייבים פחות אנשים בשלבי הייצור וההפצה מבתעשיות אחרות. למשל, לחברות כמו אמזון והמקבילה הפיזית שלה, וולמארט, יש עובדים במשרה חלקית וסדר הגודל שלהם גדול במידה ניכרת משל שאר החברות, מה שמצמצם את נתוני הרווח וההכנסות שלהן לעובד.
במחקר השתתפו רק חברות גדולות שדיווחו על מספר העובדים בדו"חות הרבעוניים (הן מחויבות לעשות זאת רק בדו"חות השנתיים), אפל לא נכללה מכיוון שלא ציינה מספר עובדים עדכני בדו"ח.
3 תגובות לכתיבת תגובה