מנורה, מבטחת המשאית שפגעה בגשר, הגבילה את הפיצוי למיליון שקל
ל"כלכליסט" נודע כי המשאית שהמנוף שלה פגע בגשר בכביש 4 ליד מפעל קוקה-קולה בוטחה בביטוח מקיף על ידי מנורה, אך נזקי הרכוש הוגבלו למיליון שקל, סכום זניח למול עלות הקמת הגשר מחדש על ידי המדינה
המדינה תיאלץ ככל הנראה לממן את רוב הנזק שנגרם מקריסת גשר רמת אלחנן אתמול (ב') בסמוך לצומת קוקה-קולה בכביש 4.
ל"כלכליסט" נודע כי המשאית שהמנוף שלה פגע בגשר וגרם לקריסתו בוטחה בביטוח מקיף על ידי חברת הביטוח מנורה, אך נזקי הרכוש הוגבלו למיליון שקל, סכום זניח למול עלות הקמת הגשר מחדש על ידי המדינה.
באופן תיאורטי המדינה יכולה לתבוע את החברה שלה שייכת המשאית או את עיזבון בעלי המשאית, אך ספק אם תעשה זאת. לכן המדינה תצטרך לספוג את עלות בניית הגשר.
בביטוחי רכב רכוש נהוג להציב תקרה להחזר שנעה בין מיליון ל-1.5 מיליון שקל ולכן הם לרוב לא מכסים נזקי צד ג' משמעותיים.
כוחות כיבוי חילצו הלילה גבר כבן 60 שנמחץ במשאית לאחר שגשר שבו התנגש כלי הרכב קרס עליו. פרמדיקים של מד"א נאלצו לקבוע את מותו של הגבר ונשלל חשש שהיה לכוד נוסף בתא המשאית. עבודות פינוי הגשר נמשכו עד לפנות בוקר, ולאחר שהסתיימו - כביש 4 והצירים באזור נפתחו מחדש לתנועה. אחרי כמה שעות של פעולות נמרצות הצליח מנוף ענק שהובא לכביש 4 להרים את גשר רמת אלחנן שקרס על המשאית שהתנגשה בו. בחברת נתיבי ישראל אמרו כי "מנוף המשאית היה מונף לגובה בניגוד מוחלט לחוק".
מהנדס הגשרים רז מור, חבר הנהלה באיגוד המהנדסים לבנייה ולתשתיות, העריך כי התנהלות הנהג היא זו שגרמה להתנגשות. מור מחזק את הקביעה של נתיבי ישראל. "מה שניתן להבין ולהניח מהתמונות זה שהמשאית שהתנגשה היא משאית מנוף, מנוף כבד, שלא היה מקופל לממדים הנדרשים", הסביר מור.
"משאית נדרשת לא לחרוג מגובה מסוים, שהוא הרבה פחות מהגובה המינימלי של קורות הגשרים. המפעיל של המנוף לא קיפל את הזרוע והיא בלטה מעבר למידה הגיאומטרית המותרת. הגשר הזה הוא בערך 5.20 מטר והמנוף הזה חרג", טען המהנדס.
21 תגובות לכתיבת תגובה