אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
צרות בטסלה: גל התפטרויות בצוות הרכב האוטונומי צילום: בלומברג

צרות בטסלה: גל התפטרויות בצוות הרכב האוטונומי

לפי חשיפת "וול סטריט ג'ורנל", לפחות עשרה מהנדסים וארבעה מנהלים בכירים התפטרו בחודשים האחרונים; הסיבה: הצוות לא מאמין שהמערכת בטוחה לשימוש באופן שהמייסד אלון מאסק משווק אותה

25.08.2017, 12:21 | ויקי אוסלנדר
לפחות עשרה מהנדסים וארבעה מנהלים בכירים בצוות הפרויקט האוטונומי של טסלה התפטרו בחודשים האחרונים, כך לפי חשיפה של "וול סטריט ג'ורנל".

קראו עוד בכלכליסט

לפי הדיווח, המהנדסים שעבדו על מערכות הנהיגה האוטונומית לא מאמינים כי היא בטוחה לשימוש באופן שבו אלון מאסק, מייסד החברה, משווק אותה. באוקטובר 2015 הצהיר מאסק כי מכוניות החברה יגיעו עם שדרוג חומרה שיאפשרו "נהיגה אוטונומית כמעט מלאה בכל הנסיבות". חודשיים מאוחר יותר התפטר סטרלינג אנדרסון, מי שהוביל את הצוות בטסלה, בין היתר בשל חוסר הסכמתו עם מאסק לגבי הפעילות בתחום.

רכב של טסלה, צילום: יצרן רכב של טסלה | צילום: יצרן רכב של טסלה, צילום: יצרן

אנדרסון כאמור לא היה היחידי. ב"וול סטריט ג'ורנל" מוצגת תמונה מדאיגה לפיה המהנדסים שעובדים על הפרויקט מאמינים כי הוא מתקדם מהר מדי, מה שעלול להציב נהגים בסכנה. צוות המהנדסים, כך לפי הדיווח, התרעם על מועדי הגמר והחלטות עיצוב ושיווק משום שהטכנולוגיה של המערכת רחוקה מלהיות בשלה. הגדיל לעשות אחד המהנדסים שעבד על תוכנת הבטיחות: הוא הפיץ את מכתב ההתפטרות שלו בקרב עובדי החברה ובו ציין כי פיתוח התוכנה מתבסס על "קבלת החלטות פזיזה, שעלולה לסכן את חיי הלקוחות של החברה".

זו אינה הפעם הראשונה שמאסק יוצא בהצהרות גדולות על פרויקט בהובלתו. היזם הסדרתי צייץ לא אחת על מהלכיו אל עבר הצלת העולם מפני הסכנות הקיומיות שהבינה המלאכותית מציבה לטענתו או על התקדמות משמעותית בפרויקט מחסל הפקקים - ההיפרלופ - כאילו קיבל אישורים רגולטוריים, הודעה שהרגולטורים מיהרו להכחיש.

המירוץ לפיתוח רכב אוטונומי הוא צפוף במיוחד כיום. הוא דורש השקעות הון עצומות, אך מנגד צפוי, לפי ההערכות, להיות שוק מתגמל במיוחד. התחרות העזה אפילו מרתיעה ענקיות טכנולוגיה כמו אפל וסמסונג מלפתח מערכת מלאה ומכונית שלמה בכוחות עצמן.

בטסלה ציינו כי בצוות האמון על פיתוח המערכות האוטונומית מועסקים כ-100 עובדים ותחלופת כוח האדם סבירה לאור התחרות הגוברת בשוק על כישרונות בתחום.

התפתחויות בגזרת המשאית החשמלית

בתוך כך נחשף ברויטרס כי החברה מתכננת להציג אב טיפוס למשאית חשמלית סמי טריילר בפיתוחה. סוללת המשאית צפויה להספיק לנסיעה של בין 200 ל-300 מייל (עד כ-480 ק"מ) בהטענת סוללה אחת. מדובר על מרחק גבוה בהתיייחס למשקל הרב של משאיות מסוג זה, אך נמוך משמעותית מהמרחק שמשאית דומה יכולה לעבור במנוע דיזל ומיכל דלק מלא. בטסלה, ככל הנראה, יחשפו את המשאית במהלך חודש ספטמבר.

טסלה התמקדה עד כה במכוניות יוקרה ורק הקיץ החלה למכור את מודל 3 במחיר "עממי" של כ-35 אלף דולר למכונית. כניסה לשוק המשאיות יכולה להגדיל את מקורות הצמיחה של החברה שמאז שהוקמה ב-2003 עדיין לא רשמה רווחים רבעוניים רצופים. למרות ההפסדים טסלה היא חביבת המשקיעים שהביאו השנה לזינוק במניית החברה ב-65%. ראלי שהפך אותה ליצרנית הרכב הגדולה ביותר בארה"ב במונחי שווי שוק שעומד היום על 58.6 מיליארד דולר, הרחק לפני היצרניות הוותיקות והרווחיות ג'נרל מוטורס ופורד.

תגיות

8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

8.
שווי שוק המייצג ערך מניה אמיתי, זה בלוף גדול.
העובדה לנ"ל הוא נתוני הכתבה על המציאות האמיתית של טסלה. היקף ההפסדים, חילוקי דעות יסודיים בין המפתחים לבעלים, הצהרות שיווקיות במצב אי ודאות תחרותית ביחס להזמנות מוצר בפועל. נ.ב. האקזיט של KITE (עפיפון) הוא דוגמא לריצת עמוק של יצרנים על בסיס בהילות צרכנים אמיתיים שנתלים בפתרון כשהם בדרך ללא מוצא. המוצר עצמו עדיין בניסוי קליני שאולי באמת על מסלול פתרון נכון להרבה יצרנים ומפתחים לעתיד, בלי תוצאות מוכחות סופית. בתעשית הרכב עדיין לא מדברים על חיים או מוות. בהחלט מובילים לסכנת מוות אם הריצה אחרי שיווק לפני הזמן.
מייק  |  29.08.17
לכל התגובות