אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
כישלון מכרז המוניות בנתב"ג: רשות ההגבלים שוקלת הגשת כתבי אישום נגד איגוד הנהגים צילום: אוהד צויגנברג

כישלון מכרז המוניות בנתב"ג: רשות ההגבלים שוקלת הגשת כתבי אישום נגד איגוד הנהגים

על פי החשדות, יו"ר איגוד נהגי המוניות המליץ לנהגים ולחברי האיגוד לא להעניק לנוסעים מנתב"ג הנחה ממחיר המחירון במסגרת מכרז המוניות. המכרז הבטיח הנחה של עשרות אחוזים מהתעריף הרשמי אולם הוא נכשל כיוון שנהגי המוניות סרבו לשתף פעולה

03.09.2017, 20:26 | ליאור גוטמן

רשות הגבלים עסקיים הודיעה הערב (א) שהיא שוקלת להגיש כתבי אישום, בכפוף לשימוע, כנגד איגוד נהגי המוניות הארצי ויושב ראשו יהודה בר אור. 

על פי כתב החשדות איגוד נהגי המוניות הארצי והיושב בראשו המליצו לנהגי המוניות ולחברי האיגוד לא להעניק לנוסעים מנתב"ג הנחה ממחיר המחירון במסגרת מכרז המוניות שם. המכרז הבטיח הנחה של עשרות אחוזים מהתעריף הרשמי אולם המכרז נכשל כיוון שנהגי המוניות סרבו לשתף פעולה.

ההודעה בדבר השימוע באה בעקבות חקירה שניהלה הרשות בחודשים מאי – יוני השנה, ביחס לחשדות לפיהן האיגוד ויהודה בר אור המליצו לחברי האיגוד על קו פעולה עסקי אחיד וזאת בניגוד לחוק ההגבלים העסקיים.

הממונה על ההגבלים מיכל הלפרין, צילום: אוראל כהן הממונה על ההגבלים מיכל הלפרין | צילום: אוראל כהן הממונה על ההגבלים מיכל הלפרין, צילום: אוראל כהן

על פי כתב החשדות, במהלך חודש מאי, זכו חברת Gett בשיתוף מוניות הדר במכרז שערכה רשות שדות התעופה לאיסוף נוסעים מנתב"ג. הצעתן של Gett ומוניות הדר כללה הנחה של 31% ממחירון משרד התחבורה לנוסעים הלוקחים מוניות משדה התעופה. בעקבות תוצאות המכרז, פנה יהודה בר אור, יו"ר האיגוד, והמליץ לנהגי המוניות ולחברי האיגוד לא לקחת נוסעים מנתב"ג במחיר ההנחה שהוצעה על ידי הזוכים במכרז אלא על פי מחיר מונה או על פי מחירון משרד התחבורה בלבד. בכך ביקשו האיגוד ויהודה בר אור לסכל למעשה את תוצאות המכרז.

ההמלצה הופצה על ידי יהודה בר אור והאיגוד, בין היתר, באמצעות מתן ראיונות ברדיו ובערוצי הטלוויזיה וכן באופן ישיר לתחנות המוניות ולנהגי המוניות באמצעות פקסים, הודעות SMS ובווטס-אפ.

בהמשך, בשל אי חתימת החברות הזוכות על החוזה בוטל המכרז ורשות שדות התעופה נאלצה לספק פתרונות זמניים עד לפרסום מכרז חדש.

 

בשיחה עם כלכליסט אמר בר אור שהוא פעל ע"פ חוק ולא שוחח עם אף אחד. "קראתי בצורה ברורה לנהגים להפעיל מונה ע"פ חוק וזהו. המכרז נכשל כי GETT לא הסתדרו עם הדר. אין אפשרות להפעיל אחוז הנחה במונה וזה מגביל את האפשרות וזו לא דרך נכונה לפעול".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות