אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

"דמיינו שאתם מגיעים לתחנת עגינה, מעבירים כרטיס ושמים חבילה למשלוח עם רחפן"

אפרת פניגזון בוועידת כלכליסט בלונדון: "בחמש שנים הקרובות אנחנו רוצים לפרוש את המערכות בערים לשימוש מסחרי יום-יומי"

14.09.2017, 14:44 | עומר כביר, לונדון

רחפנים אוטונומיים הם העתיד. הם יספקו חבילות, יסייעו לשירותי הצלה, יבצעו ביקורות שגרתיות ועוד. העתיד הזה הוא לא בדיוני והוא בכלל לא רחוק ומי שתביא אותו היא Airobotics הישראלית, שמפתחת רחפנים אוטונומיים חדשניים.

סמנכ"לית השיווק של החברה, אפרת פניגזון, הציגה את העתיד הזה ואת החזון של איירובוטיקס בוועידת "כלכליסט" בלונדון, שנערכת היום במתחם קמדן מרקט. "יש שני מודלים עסקיים בתחום הרחפנים", הסבירה פניגזון את הרקע העסקי להקמת החברה. "הראשון, חברת רחפנים שמספקת שירותים שונים לארגונים. המודל השני הוא הקמת פעילות רחפנים בתוך החברה, עם צי ועובדים משלה. זו הוצאה לוגיסטית, ושני המודלים מסתמכים על אנשים להפעיל את הרחפנים.

אפרת פניגזון, צילום: אוראל כהן אפרת פניגזון | צילום: אוראל כהן אפרת פניגזון, צילום: אוראל כהן

"אבל יש בעיה במודלים האלו. רחפנים עם מפעילים אנושיים הם יקרים ולא יעילים לאורך זמן. זה עולה הרבה כסף. בנוסף, אי אפשר לקבל תוצאות מדויקות בהפעלה ידנית. אנשים גם לא תמיד זמינים כשצריך אותם, מאוד קשה למצוא מישהו שיקח רחפן ויפעיל אותו. בעיה שנייה היא שרחפנים התחילו כצעצועים ולא היו אמינים מאוד. צריך היה להפוך אותם לכלי מקצועי".

הפתרון של איירובוטיקס, שהוקמה לפני כשנתיים וחצי, היה ליצור רחפן עצמאי לחלוטין שלא צריך אדם כדי להפעיל אותו, ושתמיד נמצא בשטח. "החזון הוא ליצור רחפן בתוך קופסה שתשמש כבסיס שיגור מלא. ממנה הוא ייצא למשימות, היא תוכל להחליף לו סוללות וחלקים במקרה הצורך, תגן עליו מאיתני הטבע ותשמש כבסיס הבית שלו. הכל אוטומטי לחלוטין. לקופסה יש זרועות רובוטיות ואנטנת GPS, הרחפן תעשייתי ועמיד".

אבל הקופסה והרחפן הם לא חזון, אלא מציאות שכבר קיימת בשוק. "אנחנו פועלים בתחומים כמו כרייה, נמלים, ביטחון לאומי, תחנות כוח, שמן וגז. העובדים שלנו פיתחו פתרון מהיסוד. אנחנו בונים את הקופסה, את הרחפנים, את הסוללות, את הזרועות הרובוטיות, את הרכיבים, את תחנת העגינה. הכול מהיסוד, שום דבר לא היה קיים קודם. בין הלקוחות שלנו נמנים אינטל, ICL ו-South23, מכרה באוסטרליה.

"כיום אנחנו עובדים בערים ובמתקנים תעשייתיים ומבצעים פעולות כמו מיפוי, סקרים אוויריים, אבטחה. בשלב הבא ניכנס לעבודה עם רשויות חירום והצלה. דמיינו רחפנים שיכולים לסייע לכוחות רפואה ומכבי אש. רחפן יכול להגיע לשטח לפני הכוח ולספק לו לייב פיד, או לשלוח ציוד חיוני לנקודות שקשה להגיע אליהן.

"בחמש שנים הקרובות אנחנו רוצים לפרוש את המערכות בערים לשימוש מסחרי יום-יומי. זה תלוי בשאלה האם אנשים ירצו את זה והאם הרגולטור יאשר את זה. דמיינו שאתם מגיעים לתחנת עגינה, מעבירים כרטיס ושמים חבילה למשלוח עם הרחפן. זה העתיד".

החברה מעסיקה כיום 150 עובדים בישראל ובאוסטרליה, וגייסה כבר 61 מיליון דולר מתוכם 32 מיליון בסבב הגיוס האחרון שלה.

תגיות