אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מיט אנד פיצ': יזמים פוגשים משקיעים בוועידת כלכליסט בלונדון צילום: אוראל כהן

ועידת לונדון

מיט אנד פיצ': יזמים פוגשים משקיעים בוועידת כלכליסט בלונדון

עשרה מנכ"לים, סמנכ"לים ומנהלי פיתוח של חברות שונות בתחומי המובייל, רפואה, אקולוגיה, גיימינג, ועוד מספרים על החברה שלהם

17.09.2017, 08:25 | עומר כביר והגר רבט
אבישי עובדיה / מנכ"ל CrazyMedia

"כל כתב באתר תוכן יכול להפוך למגיש חדשות"

"המטרה שלנו היא להפוך כל כתב באתר תוכן למגיש חדשות נייד, שיכול להעלות סיפור שמשלב וידיאו, תמונות וטקסט ישירות לאתר, מכל מקום בעולם". זה החלום שפרש מייסד ומנכ"ל קרייזי מדיה (CrazyMedia), אבישי עובדיה בוועידת "כלכליסט" בלונדון. פורמט ה־Stories, קליפים קצרים שיוצרים גולשים ומשלבים בין סרטונים, תמונות, כיתובים ואפקטים, הפך ללהיט בסנאפצ'ט והתפשט לפלטפורמות אחרות. עתה רוצה עובדיה להביא את הפורמט גם לאתרי חדשות מסורתיים, ולתת להם כלי חדש לספר סיפורים ולייצר הכנסות.

אבישי עובדיה, מנכ"ל CrazyMedia, צילום: אוראל כהן אבישי עובדיה, מנכ"ל CrazyMedia | צילום: אוראל כהן אבישי עובדיה, מנכ"ל CrazyMedia, צילום: אוראל כהן

הפורמט, שמכונה Saga, יכול להשתלב גם בווב וגם ביישומי המובייל של האתר, כאשר אפליקציית המובייל של החברה עובדת בצורה דומה לתכונה המקבילה בסנאפצ'ט ומאפשרת לכתב ליצור בעצמו את הסיפור, שיכול להיות מוצג, למשל, בדמות אייקונים בראש האתר שכל אחד מהם מקשר לסיפור אחר. "יש לנו שטח נדל"ן קבוע, אתר מטמיע פעם אחת וכל הסיפורים נכנסים לשם. ונדל"ן קבוע משמעו זרם הכנסות קבוע. התמריץ לשותפי המדיה הוא חלוקת הכנסות מהפרסומות שמוצגות".

עומר כביר

 

קראו עוד בכלכליסט

 

דניאל ארונוביץ' / מייסד וסמנכ"ל ב-Healthymize

"כשההתקף מופיע, לרוב מאוחר מדי לספק טיפול מונע"

 

"מחלות נשימה כרוניות כמו אסטמה ו־COPD, והחמרתן, הן גורם התמותה מספר 3 בעולם, כאשר כיום אין דרך לזהות את ההחמרה בזמן". אלה הנתונים המפחידים שסיפק בוועידת "כלכליסט" בלונדון דניאל ארונוביץ', מייסד וסמנכ"ל טכנולוגיות Healthymize המנוהלת על ידי ד"ר שאדי חסן. "הפתרון החדשני של החברה שלנו, אפליקציה לסמארטפון, מסוגל לזהות את ההחמרות כמה ימים מראש. האפליקציה מנטרת את הדיבור של המשתמש במהלך שיחות טלפון, מזהה שינויים עדינים בתדרי הקול, שנגרמים מהיצרות כלי הנשימה, ויכולה להתריע מראש על התקף צפוי. השינוי לא מורגש עד שמגיע ההתקף ואז לרוב מאוחר מדי כדי לספק טיפול מניעתי". החברה כבר השלימה בהצלחה ניסוי קליני בישראל ובקרוב תחל בניסוי קליני גדול בשיתוף פעולה עם רשת בתי חולים בארה"ב. "מבחינה טכנולוגית אנחנו במצב מעולה. החסם הכי מהותי כרגע הוא בירוקרטיה, גם מהצד הרגולטורי אבל גם מהצד של גופים רפואיים, כמו בתי חולים, שהכרחיים לפעילות מוצלחת של האפליקציה".

עומר כביר 

 

גיל בקר / מנכ"ל ונשיא Anyclip

"אף מפרסם לא רוצה להיות מקושר לתאונת דרכים"

"אף מפרסם לא ירצה שהפרסומת שלו תופיע בהקשר של סרטון המתעד תאונת דרכים", אמר גיל בקר, מנכ"ל ונשיא Anyclip, בוועידת "כלכליסט" בלונדון. חברה זו פיתחה פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית שמאפשרת תוכן בווידיאו כדי לסייע לחברות למקסם רווחים מפרסום, ובין לקוחותיה גם האולפנים הגדולים בהוליווד, יוניברסל, וורנר ברדרס ודיסני.

 
גיל בקר, מנכ"ל ונשיא Anyclip, צילום: אוראל כהן גיל בקר, מנכ"ל ונשיא Anyclip | צילום: אוראל כהן גיל בקר, מנכ"ל ונשיא Anyclip, צילום: אוראל כהן

 

מפרסמים שקונים היום חבילות פרסום ברשת לא יכולים לדעת לצד איזה תוכן תופיע הפרסומות שלהם, מה שכבר גרם לכמה שערוריות יוטיוב. הטכנולוגיה של Anyclip מתייגת סרטונים תחת אחת מ־30 קטגוריות פרסום שונות, כך שחברות תיירות או מזון יוכלו לפרסם לצד תוכן המתאים להן. בנוסף, הטכנולוגיה קובעת כמובן אם התוכן נחשב בטוח. "היום, כשאין יותר שוק של די.וי.די, לחברות אין אפשרות לייצר הכנסות מהסרטים שלהן לאחר ההפצה מלבד פרסום ברשת. אנחנו מאפשרים לבצע טרגטינג בין פרסום לתוכן, זה שוק עצום". Anyclip, שהוקמה ב־2008, גייסה 24 מיליון דולר מ־JVP וממשקיעים פרטיים בהם רומן אברמוביץ' ומיקי שולוף, שהיה מנכ"ל סוני.

הגר רבט

לואיז בליץ' / מנהלת פיתוח עסקי ב-Desolenator

"טיהור מי ביוב לשתייה באמצעות אנרגיה סולארית"

"אירוע עם משקיעים ישראלים הוא יתרון מבחינתו" אמרה לואיז בליץ', מנהלת הפיתוח העסקי של Desolenato, בוועידת "כלכליסט" בלונדון. "ישראל מתמחה בטיהור והתפלת מים בקנה מידה תעשייתי. המשקיעים הישראלים מבינים את היתרונות והשימוש של הטכנולוגיה הזו, בעוד שמשקיעים זרים בדרך כלל מבקשים שאתמקד בהסברים על התוכנה ומפספסים את הרעיון". מדובר בסטארט־אפ בריטי שהוקם ב־2014 ופיתח טכנולוגיה לטיהור מי שתיה באמצעות אנרגיה סולארית בלבד. החברה פיתחה מכשיר נייד המיועד לשימוש ביתי ומסוגל לטהר 20 ליטר מים ביום מכל מקור אפשרי, ממי ים ועד מי ביוב.

"אנחנו לא ארגון ללא מטרות רווח", מסבירה בליץ', "לכן אנחנו מתכוננים להשיק את המוצר קודם כל בשוק הבריטי וממתגים עצמנו כמוצר ביתי שמספק מים טהורים במיוחד. בעתיד אנו מקווים לעבוד גם עם ארגונים וגופים שונים שישתמשו בטכנולוגיה שלנו עבור פרויקטים הומניטריים בעזרת מימון חיצוני". החברה גייסה עד כה כמיליון דולר והיא מעסיקה 10 עובדים. המכשיר אמור לצאת לשוק בשנה הקרובה.

הגר רבט

 

מחמוד כנאענה / ממייסדי Magical Snoreless

"תופעת הנחירות עלולה להעלות את הסיכון לתחלואה"

"נחירות עלולות לגרום לספקטרום רחב של בעיות. מהפרעות לשינה ועד לדום נשימה חסימתי בשינה, בעיה נפוצה שעלולה להעלות את הסיכון לתחלואה אצל מי שסובל ממחלות כמו סוכרת", אמר אתמול ד"ר כנאענה מחמוד, רופא כללי, מנכ"ל ומייסד של חברת Magical Snoreless, בוועידת "כלכליסט" בלונדון. 

 

 

ד"ר כנאענה מחמוד, רופא כללי, מנכ"ל Magical Snoreless, צילום: אוראל כהן ד"ר כנאענה מחמוד, רופא כללי, מנכ"ל Magical Snoreless | צילום: אוראל כהן ד"ר כנאענה מחמוד, רופא כללי, מנכ"ל Magical Snoreless, צילום: אוראל כהן

 

 

מפתחת המכשיר החיצוני לטיפול בבעיית הנחירות הוקמה השנה על ידי מחמוד כנאענה, רופא כללי ומנכ"ל החברה, המהנדס מוחמד כנאענה, CTO בחברה וד"ר מסאלחה מוחמד, רופא אף אוזן גרון ושותף יזם. המכשיר מונח על הפנים בזמן השינה, מזהה את הנחירות ומגיב אליהן בהתאם.

Magical Snoreless קיבלה מלגה מהשגרירות הבריטית בישראל ומשתייכת לתוכנית hybrid של משרד הכלכלה, שמתמקדת בקידום המגזר הערבי. היא פיתחה אב־טיפוס של המכשיר ועושה כיום צעדים לקבלת אישור ממינהל התרופות האמריקאי, ה־FDA, כדי להפיץ את המכשיר דרך שירותי הבריאות והרפואה בארצות הברית. עלות המכשיר לצרכן אמורה לעמוד על כ־100 דולר.

הגר רבט

לירון צוקרמן / מייסדת ומנכ"לית Placit

"הבאנרים פוגעים בחוויית המשתמש של הגיימרים"

"פרסומות במשחקי וידאו הן מכה בלתי־נמנעת", שיתפה לירון צוקרמן, מייסדת ומנכ"לית Placit בוועידת "כלכליסט" בלונדון. "מחד הן פוגעות בחוויה כבאנר שמסתיר חלק מהמסך או אפילו משהה את המשחק להצגת וידיאו, ומאידך הן כורח כאחד המודלים המרכזיים בתחום לצד מיקרו־תשלומים. אבל אף אחד לא חם עליהן.

"גם השחקן וגם המפתח לא אוהבים פרסומות כבאנרים, כי זה מוציא את הגיימר מהמשחק. לרוב, שחקנים לא חוזרים למשחק שזרק אותם לפרסומת", אמרה צוקרמן, שמנהלת גם סטודיו לפיתוח משחקי וידיאו. הפתרון שלה? מערכת שמאפשרת למפתחי משחקי אינדי לשלב פרסום סמוי כחלק מהסביבה האינטגרלית של המשחק. הפלטפורמה מיועדת למשחקים שפותחו במנוע Unity, המנוע המוביל בשוק משחקי האינדי. "מדי רבעון יש 500 מיליארד הורדות של משחקים שפותחו באמצעות המנוע, ומדי חודש 770 מיליון גיימרים משחקים במשחקים שמבוססים עליו. המשקיעים הינו מהר מאוד את המוצר ואת הפוטנציאל, שנה אחרי הגיוס אנחנו מתכננים להיות כבר חברה רווחית".

עומר כביר

מוחמד קבג'ה / מנכ"ל Brainsole

"הרפידה שתגיד לרגל של הכדורגלן לאיפה לבעוט"

"Brainsole פיתחה רפידה חכמה לנעל המצוידת בסנסורים שמזהים בעיות רפואיות בזמן אמת ומנתחים פעילות ספורטיבית עבור ספורטאים מקצועיים וחובבים", אמר מוחמד קבג'ה, מנכ"ל החברה, בכנס "כלכליסט" בלונדון. לדבריו, לרפידה כמה פרופילים שונים שניתן לבחור ביניהם: פרופיל רפואי, ספורטיבי או אפילו כזה שמסייע לניווט. "שחקני כדורגל, למשל, יכולים להשתמש בה לבדיקת מהירות ריצה וניתוח עוצמת הבעיטה. אבל היא יכולה לסייע גם בבעיות יומיומיות יותר. ניתן להזין אליה מסלול או לסמן מיקום מסוים והיא תכוון את המשתמש באמצעות רטט. אפשר אפילו לסמן את המיקום שבו החנית את הרכב כדי למצוא אותו אחר כך בקלות", אומר קבג'ה.

מוחמד קבג מוחמד קבג'ה, מנכ"ל Brainsole | צילום: אוראל כהן מוחמד קבג

המטרה של Brainsole, שמעסיקה 12 עובדים, היא להפוך את הרפידה לגאדג'ט בתחום המחשוב הלביש, שאפשר גם לתכנת אותה להגיב לפקודות. טפיחה ברגל ימין למשל תשמש כדי לענות לטלפון. לחברה אב־טיפוס, והיא שואפת להתחיל ייצור בקנה מידה רחב לרפידה שתעלה לצרכן 100–50 דולר. החברה גייסה עד היום 200 אלף דולר בפרה־סיד.

הגר רבט

 

סנדרה סאסו / מייסדת ומנכ"לית SEaB Energe

"בקטריה שמאירה מגדלים בעזרת פסולת אורגנית"

"כשאני מסתכלת על אוכל שנזרק לפח, אני לא רואה שאריות של ארוחה לא מוצלחת במיוחד, אלא מקור לאנרגיה נקייה, בת־קיימא, ידידותית לסביבה וכזו שייצורה מפחית את פליטת גזי החממה". זו נקודת המבט של סנדרה סאסו, מייסדת ומנכ"לית SEaB Energe, כפי שתיארה אותה בוועידת "כלכליסט" בלונדון.

 

החברה פיתחה מתקן ייחודי שמסוגל לקחת פסולת מזון או כל פסולת אדם אורגנית, ולהפיק ממנה אנרגיה באמצעות תהליך ביולוגי שבו בקטריה מעבדת את הפסולת ומפיקה ממנה גז מתאן. "את המתאן אפשר לדחוס לצורך אחסון, להשתמש בו ליצירת חשמל או חום בהליך שריפה, או לשלב אותו במערכות הבניינים, למשל כאלו שמשתמשים בגז במערכות ההסקה המרכזיות שלהם", אמרה סאסו. מדובר במערכת לשימוש במגדלי דירות או משרדים, שמסוגלת לעבד 500 ק"ג מזון או 2 טונות ביוב ביום, שכבר מותקנת או נבנית בבניינים בצרפת, פורטוגל, בריטניה, ארה"ב, ברזיל ויפן. החברה שמנסה לגייס לראשונה 14 מיליון דולר, נמצאת במגעים להתקנה בשש מדינות נוספות.

עומר כביר

 

שמעון טופצ'יאשווילי / מייסד Brains

"על כל שאלה תשובה - גרסת הווידיאו צ'ט"

"כמות הקשרים של כל בן אדם מוגבלת. לא יכול להיות שתהיה לו תשובה לכל בעיה שאי פעם תצוץ לו בחיים", אמר שמעון טופצ'יאשווילי, מייסד וסמנכ"ל הטכנולוגיות Brains, בוועידת "כלכליסט" בלונדון. הפלטפורמה, שילוב של רשת חברתית וחדר צ'ט שאותה הקים טופצ'יאשווילי עם המנכ"ל משה ילי, "מבוססת וידיאו לעזרה הדדית בין אנשים ושיתוף ידע בזמן אמת, בנושאים אקדמאיים ומקצועיים".

 

 

שמעון טופצ שמעון טופצ'יאשווילי, מייסד Brains | צילום: אוראל כהן שמעון טופצ

 

יש לכם שאלה בנושא מהותי? כתבו אותה ופתחו חדר וידיאו צ'ט. השאלה תופיע בפיד של חבריכם ושל אנשים שלהם היא רלבנטית, ואלו יוכלו להצטרף לשיחה בניסיון למצוא תשובה מוצלחת. בכל חדר יכולים להשתתף עד 10 משתתפים פעילים, וכמות בלי מוגבלת של צופים שיכולים לשלוח טוקבקים ולהגיב. "אנחנו עוסקים בשאלות ובעיות אמורפיות, שדורשות כמה איטרציות של החלפת מידע. המערכת גם יכולה לשמש חלופה וירטואלית לעולם המיטאפים והכנסים", אמר טופצ'יאשווילי. בשלב הראשון מייעדים המייסדים את המערכת לקהילת הסטודנטים בארה"ב.

עומר כביר

 

עידו יונתן אנגל / נשיא ומייסד שותף ב–Wisdo

"בינה מלאכותית כסוג של ווייז לחיים האמיתיים"

"המשימה שלנו זה לעזור לאנשים להתמודד עם ניסיונות חיים בעזרת חוכמת הבדיעבד של אלו שהיו שם. סוג של ווייז לחיים האמיתיים". כך תיאר עידו יונתן אנגל, בוועידת "כלכליסט" בלונדון, את הפלטפורמה שפיתח. Wisdo משתמשת בביג דאטה ובבינה מלאכותית כדי לייצר מפות על חוויות חיים במגוון תחומים: בריאות, קריירה או החיים האישיים.

 

החברה הוקמה הוקמה בשנת 2014 על ידי בועז גאון, שמשמש היום כמנכ"ל ועידו יונתן אנגל המשמש כנשיא. Wisdo, שמעסיקה היום 16 עובדים, גייסה סבב סיד של 7 מיליון דולר משורה של משקיעים פרטיים בעמק הסיליקון. האפליקציה של החברה הושקה רק בשבוע שעבר ובינתיים היא מיועדת בעיקר לשוק האמריקאי.

מטרתה של Wisdo היא ליצור פלטפורמת גילוי לניסיונות חיים חדשים. ההמלצות באפליקציה מבוססות על מיקום גיאוגרפי, העדפות ונטיות אישיות של המשתמש, ויוצרות עבורו מעין הוראות הגעה שכוללות אנשים שהוא צריך להכיר, תמיכה ועצות. סרטוני ההמלצות שהחברה העלתה לעמוד הפייסבוק שלה זכו ליותר מ־80 מיליון צפיות עד היום.

הגר רבט

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות