אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מייסד גיגיה: "אנחנו הפייסבוק של הארגונים" צילום: שי בן נפתלי

מייסד גיגיה: "אנחנו הפייסבוק של הארגונים"

רולי אליעזרוב, ממייסדי הסטארט-אפ הישראלי שמנהל זהויות משתמשים ונמכר ל-SAP תמורת 350 מיליון דולר, אמר ל"כלכליסט": "הזהות שלך בפייסבוק היא למעשה לא שלך ואין לך שליטה עליה. אנחנו מאמינים שהיא צריכה להיות שלך ו-SAP היתה היחידה שחשבה כמונו"

24.09.2017, 20:20 | הגר רבט ומאיר אורבך

חברת התוכנה האירופית SAP אישרה היום (א') את רכישת הסטארט-אפ הישראלי גיגיה (Gigya) שמנהל זהויות משתמשים. סכום הרכישה ופרטיה לא נמסרו אך היא מוערכת בסכום של 350 מיליון דולר. העסקה צפויה להיסגר ברבעון האחרון של 2017, בכפוף לאישור רגולטורי.

קראו עוד בכלכליסט

מקורבים לעסקה מסרו ל"כלכליסט" כי המרוויחים הגדולים מהעסקה הם המשקיעים הראשונים בחברה, ביניהם בנצ'מרק, First Round Capital ו- Mayfield Fund. ל"כלכליסט" נודע גם כי גיגיה ניהלה מו"מ עם כמה שותפים אסטרטגיים במהלך השנה האחרונה וכי רכישה לא עמדה על הפרק, אך לאחר התפתחות המגעים מול SAP סוכם על רכישה. גיגיה הינה שותפה של SAP Hybris מאז 2013.

"גיגיה היא מערכת שנועדה לחברות גדולות שרוצות לפתח יחסים עם הלקוחות שלהם", אמר לכלכליסט רולי אליעזרוב, מייסד משותף בחברה. "הזהות שלנו עוברת היום למרחב הדיגיטלי. הזהות שלך בפייסבוק היא למעשה לא שלך ואין לך שליטה עליה. אנחנו מאמינים שהזהות שלך צריכה להיות שלך ו-SAP היתה היחידה שחשבה כמונו.  אנחנו כמו הפייסבוק של הארגון - אנחנו נותנים שקיפות לחברות שעובדות איתנו ובונות עבור המשתמש מידע מלא שניתן לשינוי. זה הכיוון שהעולם הולך אליו".

מייסדי גיגיה. מימין: אייל מגן, ערן קוטנר ורולי אליעזרוב, צילום: שי בן נפתלי מייסדי גיגיה. מימין: אייל מגן, ערן קוטנר ורולי אליעזרוב | צילום: שי בן נפתלי מייסדי גיגיה. מימין: אייל מגן, ערן קוטנר ורולי אליעזרוב, צילום: שי בן נפתלי

פעילות גיגיה עתידה להפוך לחלק מיחידת SAP Hybris. "היו לנו עוד הצעות אבל התרבות הארגונית של החברות האחרות לא הסתכלה על העובד. החזון של SAP תואם את זה שלנו", אומר אליעזרוב. "אנחנו יכולים לשנות שינוי קטן בעולם אם נהפוך את פרטיות הזהות לסטדנרט עם האימפקט של SAP, זה כיף להיות בעל השפעה גדולה".

גיגיה פיתחה טכנולוגיה לניהול זהות לקוח וגישה שמאפשרת לחברות לנהל פרופילים של לקוחות, העדפות, אישורים והגדרות הסכמה, בעוד הלקוחות שומרים על שליטה על הנתונים שלהם. לפי נתוני החברה, היא מנהלת כיום זהויות של 1.3 מיליארד לקוחות עבור 700 חברות בינלאומיות, ביניהן NBC, Nike , טומי הילפיגר, NBA ו-Dell. החברה כיום מאוזנת ומכניסה עשרות מיליוני דולרים בשנה.

בניין SAP ברעננה בניין SAP ברעננה בניין SAP ברעננה

באמצעות הרכישה, SAP Hybris מקווה להפוך לארגון הראשון שמציע פלטפורמת נתונים מבוססת ענן, המאפשרת לחברות ליצור פרופיל ולהמיר לקוחות חדשים, לחלץ מסקנות מדויקות מנקודות ממשק שונות עם הצרכן, ולאסוף נתונים ליצירת אפשרויות בחירה משופרות ללקוח, תוך עמידה בדרישות הרגולציה. "שילוב בין יכולות התאמת והעשרת המידע של SAP Hybris Profile לבין פלטפורמת ניהול הזהויות והגישה של גיגיה יאפשר לנו לזהות צרכנים בערוצים שונים ולבנות פרופיל צרכן יחיד ואמין", אמר פטריק סלייר, מנכ"ל גיגיה.

גיגיה הוקמה ב-2006 על ידי רולי אליעזרוב (נשיא החברה), ערן קוטנר (סמנכ"ל הטכנולוגיות) ואייל מגן (סמנכ"ל פיתוח עסקי), שעתיד לעזוב את החברה לאחר הרכישה. היא מעסיקה יותר מ-300 עובדים ומנוהלת על ידי פטריק סלייר ממשרדי החברה בקליפורניה. היא גייסה עד היום 105 מיליון דולר בשבעה סבבים, בין המשקיעים קרן וינטג', קרן אינטל קפיטל העולמית, Common Fund, חברת התוכנה אדובי והקרנות בנצ'מרק, גרין ספרינג ואדבאנס. סבב הגיוס האחרון של החברה התרחש ב-2014 ונעשה לפי שווי של 300 מיליון דולר.

ל-SAP מרכז פיתוח ברעננה המתמקד בפיתוח פתרונות לארגונים במספר תחומים ומעסיק כ-700 מהנדסים ואנשי תוכנה. מנכ"לית מרכז הפיתוח של SAP בישראל, אורנה קליינמן, אמרה לאחר הרכישה: "בימים אלה נבחנות מספר הזדמנויות השקעה ושיתופי פעולה אסטרטגיים ונעדכן בקרוב על התפתחויות נוספות".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות