אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
איך להפסיק לשעמם מעסיקים עם קורות החיים שלכם צילום: שאטרסטוק

איך להפסיק לשעמם מעסיקים עם קורות החיים שלכם

אל תתארו את כל הפעילויות והתפקידים שעשיתם בעבר; התמקדו באתגרים, פעולות והישגים - היצירתיות בכתיבת קורות החיים היא בהתאמת המסמך למה שמחפש הצד המגייס

25.09.2017, 12:52 | מעין מנלה

כדי להתקבל לעבודה, ועל מנת לקבל את ההזדמנות להגיע לראיון עבודה אצל מעסיק פוטנציאלי, קורות החיים שלכם צריכים לבלוט. ידוע שמעסיקים מקבלים עשרות ואף מאות קורות חיים על כל משרה שנפתחת ולכן הזמן שמוקדם לכל אחת ממסמכי קורות החיים הוא מועט. מכיוון שקורות חיים עוברים במקרים רבים סינון ממוחשב ובמקרים אחרים סינון זריז של כ-30 שניות על ידי מגייס אנושי, היצירתיות בכתיבת קורות החיים צריכה לבוא לידי ביטוי בהבנה של מה מחפש הצד המגייס והתאמת המסמך לכך, אומר גיל שטיינברג, מנכ"ל משותף Age&Work חממה וטכנולוגיה למציאת עבודה.

קראו עוד בכלכליסט

1. קורות החיים הם מסמך שיווקי

הדבר הראשון שחשוב להבין הוא שקורות חיים הם מסמך שיווקי ולא מסמך פורמלי רגיל. "אחת הטעויות הגדולות של כל מחפש עבודה היא לכתוב תיאור של כל הפעילויות והתפקידים שעשינו עד היום. מה שבעצם אותו מועמד אומר למגייסת זה – זהו המסמך הפורמלי, בואי תראי מתוך זה מה מתאים ורלוונטי לך. מסמך שיווקי צריך להתמקד במגייסת הספציפית, בתפקיד הספציפי, לענות על השאלה לגבי התפקיד הזה מהם הדברים הרלוונטיים שהמועמד יכול לשים בפרונט. מהם הדברים שהחברה מחפשת ומהם הפתרונות שיש למועמד להציע", אומר שטיינברג.

היצירתיות בכתיבת קורות החיים צריכה לבוא לידי ביטוי בהבנה מה מחפש הצד המגייס והתאמת המסמך לכך, צילום: שאטרסטוק היצירתיות בכתיבת קורות החיים צריכה לבוא לידי ביטוי בהבנה מה מחפש הצד המגייס והתאמת המסמך לכך | צילום: שאטרסטוק היצירתיות בכתיבת קורות החיים צריכה לבוא לידי ביטוי בהבנה מה מחפש הצד המגייס והתאמת המסמך לכך, צילום: שאטרסטוק

כתיבת מסמך שיווקי מחייבת קריאה של דרישות המשרה והתאמתה לדרישות אלו, קורות חיים פורמליים פשוט יתארו את עברכם התעסוקתי. לדוגמא, אם מודעת הדרושים היא כזו: דרוש מנהל שרשרת אספקה לחברה תעשייתית מסורתית גלובלית. דרוש ניסיון בניהול רכש, ייבוא, ניהול צוות עובדים חדשים ולא מנוסים וטיפול במלאים (אלפי מק"טים). ניסיון בתעשייה 5 שנים חובה, תואר אקדמי חובה. היכרות עם מערכות SAP רצוי.

בקורות החיים המיועדים למשרה הזו נשאל מהו הדבר הראשון שיחפשו ומדובר בשם התפקיד, כך שאם המועמד היה מנהל שרשרת אספקה חשוב שיציין זאת בהתחלה. בהמשך חשוב להראות בכמה מילים שביצע את כל התחומים בהם דרוש ניסיון למשרה (ניהול רכש, ייבוא, ניהול צוות עובדים לא מנוסים וטיפול במלאים).

2. קורות החיים צריכים להיות מדוייקים

גם המערכות הממוחשבות וגם המגייסים האנושיים לא ינסו להבין בין השורות של קורות החיים שלכם אם אתם מתאימים או לא. בקריאה ראשונית יש ארבעה דברים שיחפשו והם: שם התפקיד ובאיזו מידה יש לכם ניסיון בתפקיד דומה; תחומי הפעילות – עד כמה עסקתם בתחומי הפעילות שהמשרה הפנויה דורשת; פעילויות ספציפיות שנדרשות לתפקיד; והשכלה.

צריך להבין שגם המגייסים וגם המערכות הממוחשבות יחפשו מילות מפתח ספציפיות שידגימו שיש למועמד את מה שהם מחפשים למשרה הספציפית. ברגע שמבינים  שהמסמך צריך להיות מדויק לתפקיד ולחברה ושעשוי לקחת שעה וחצי לחבר כזה מסמך, החשבון הפשוט הוא שחיפוש עבודה ושליחת קורות חיים לארבע משרות יכול לקחת 6 שעות ביום.

3. התמקדו באתגר, פעולה והישגים

אחת העצות לכתיבת קורות חיים היא להתמקד בהישגים ולא בתיאור האחריות של התפקיד שאותו ביצעתם, אך זה לא מספיק. התיאור צריך לכלול את האתגר של המרכזי בתפקיד שביצעתם, הפעולות או מה אתם יודעים לעשות שרלוונטי לאותו אתגר ומהם ההישגים המשמעותיים שהשגתם. "מי שיודע לבנות גם קורות חיים וגם ראיון עבודה בשיטה הזאת יוצר בידול", אומר שטיינברג.

"לדוגמא: כשהתחלתי לעבוד בחברת בנייה אחת הבעיות המרכזיות הייתה חריגה בתקציבים של הפרויקטים. האתגר המרכזי היה להקטין ב-30% את החריגות. לאחר שזיהיתי 15 גורמים שהם השורש של חריגות התקציב הבאתי אותם לדיון בהנהלה שהנחתה אותי להתרכז בשני גורמים. אחד הגורמים היה ניהול הביקושים. כך, יצרתי נהלים להזמנת רכש והצלחנו להקטין את חריגות התקציבים ביותר מ-30%".

4. ספרו מה אתם יכולים לעשות ולא מה אתם רוצים

אין דבר שהורס את המומנטום של קורות החיים שלכם יותר מאשר פסקת פתיחה יבשה שמתארת מה אתם מחפשים. למעסיקים לא אכפת מה אתם מחפשים אלא כיצד אתם יכולים לענות על הצורך העסקי שלהם. לכן, בפסקת הפתיחה הדגישו כיצד אתם יכולים בעזרת הכישורים והניסיון שלכם לענות על מה שמחפש המעסיק הספציפי אליו אתם פונים.

5. אל תתנו קישור ללינקדאין

אחד הדברים שמועמדים עושים כדי להתבלט ולהפוך את קורות החיים שלהם לדינאמיים ורלוונטיים הוא לתת קישורים לפרופיל לינקדאין או אתר ייעודי. אם מגייס ירצה להסתכל בפרופיל הלינקדאין שלכם או למצוא את הבלוג שלכם, הוא יעשה זאת גם בלי קישור מתוך קורות החיים. אך אם במהלך קריאת קורות החיים 'תיזרקו' את אותו מגייס לפרופיל הלינקדאין זה יקצר את משך הזמן שהוא משקיע בקריאת קורות החיים הספציפיים, השיווקיים והמדויקים שחיברתם.

טעות נוספת שמועמדים עושים היא לשים תמונה בקורות החיים מתוך מחשבה שזה מכניס בהם איזשהו מימד אישי. "צריך לזכור שתמונה יוצרת אסוציאציה ואף פעם אי אפשר לדעת איזו אסוציאציה תיווצר אצל המגייס שיראה את התמונה שלך. אולי התמונה מזכירה לו את האקסית? עדיף להימנע מלצרף תמונה", אומר שטיינברג.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות