אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יש זוכה: סימנס תספק קרונות לרכבת ישראל בכ-3.8 מיליארד שקל צילום: הילה ספאק

פרסום ראשון

יש זוכה: סימנס תספק קרונות לרכבת ישראל בכ-3.8 מיליארד שקל

החברה הגרמנית זכתה במכרז לאספקת 330 הקרונות החשמליים ולתחזוקתם, לאחר שגברה בשלב הגמר על אלסטום הצרפתית; הקרונות יתוחזקו במוסך שיוקם באשקלון

26.09.2017, 19:18 | ליאור גוטמן
סימנס הגרמנית היא הזוכה במכרז רכבת ישראל לאספקת כ-330 קרונות חשמליים ולתחזוקתם בהיקף של 3.83 מיליארד שקל, כך נודע היום (ג'). הקרונות יספקו מקומות ישיבה ל-33 אלף נוסעים. 

קראו עוד בכלכליסט

המכרז יצא לדרכו לפני כשנה אז ניגשו אליו שש חברות בינלאומיות: סימנס הגרמנית, אלסטום הצרפתית, שטדלר השוויצרית, היטאצ'י רייל היפנית, סקודה הצ'כית ובומברדייה הקנדית-גרמנית. לפני כשבועיים עלו סימנס ואלסטום לשלב הגמר, כאשר סימנס כאמור זכתה. עבור סימנס מדובר בעבודה מחודשת עם רכבת ישראל לאחר שבעשור שעבר כבר סיפקה ציוד שהוחלף על ידי בומברדייה, שהיא ספקית הקרונות הנוכחיים.

 , צילום: בלומברג צילום: בלומברג  , צילום: בלומברג

עלות המכרז מורכבת מכ-3.2 מיליארד שקל עבור אספקת הקרונות, כ-400 מיליון שקל עבור תחזוקה ועוד כ-230 מיליון שקל להקמת המוסך שיתחזק אותם באמצעות סימנס  באשקלון. הקרונות ייקלטו מסוף העשור ולאורך חמש שנים, ומיועדים לפעול בין היתר בקו המהיר בין תל אביב לירושלים.

הקרונועים עצמם הם דו קומתיים - וקרויים כך מכיוון שאין צורך בקטר להפעלתם.

המכרז לרכישת קרונות חשמליים הוא חלק מפרויקט החשמול הענק של רכבת ישראל בשווי של כ-12 מיליארד שקל. הפרויקט כולל מעבר מקרונות דיזל לקרונות חשמל, המרת המסילה תוך צמצום זיהום האוויר ומטרדי הרעש .

באוגוסט 2015 זכתה חברת בומברדייה במכרז לאספקת קטרים חשמליים בהיקף של כמיליארד שקל. חלק מהם כבר הגיעו לישראל לצורך בדיקות.

מסימנס ישראל נמסר בתגובה כי "אנחנו שמחים על הזכייה וגאים לספק לרכבת ישראל את הקרונות המתקדמים בעולם, ולהיות שותפים בפרויקט כה חשוב לרכבת ולמדינת ישראל".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות