אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ניו־פארם רוצה עוד 15 מיליון שקל על מלאי 11 הסניפים צילום: אוראל כהן

בלעדי לכלכליסט

ניו־פארם רוצה עוד 15 מיליון שקל על מלאי 11 הסניפים

להצעות הרכש של בנט קפלן והאחים ניסנוב הצטרפו בעלי סופר ספיר אבינועם ואורן ספיר

18.10.2017, 08:10 | אורנה יפת

תג המחיר של 11 סניפי ניו־פארם שעל קבוצת המשביר למכור כדי להשלים את עסקת המכירה לשופרסל עומד על כ־30 מיליון שקל. ל"כלכליסט" נודע כי בנוסף ל־15 מיליון שקל שדורשת המשביר עבור הסניפים, קיים גם מלאי ששוויו 15 מיליון שקל נוספים. בימים אלה עובדים עורכי הדין על הכנת חוזה לעסקה.

קראו עוד בכלכליסט

סניף ניו פארם , צילום: אוראל כהן סניף ניו פארם | צילום: אוראל כהן סניף ניו פארם , צילום: אוראל כהן

כרגע לקבוצת המשביר יש שלוש הצעות רכישה: של בנט קפלן, לשעבר מנכ"ל גלובוס מקס; האחים ניסנוב, מבעלי קבוצת הפועל תל אביב; והאחים אבינועם ואורן ספיר, בעלי קבוצת ספיר שמפעילה את רשתות המזון סופר ספיר והכי בזול. בהצעתם האחים ספיר הם מבקשים להוריד מהעסקה שני סניפים הפסדיים לטענתם: ראשון לציון ורמלה, ולרכוש סניפים חלופיים.

האחים ספיר פועלים בענף רשתות המזון מזה 23 שנים. לאורך השנים הם קנו ומכרו עשרות סניפים וכיום מפעילים 12 סניפים של סופר ספיר ושלושה סניפים של הכי זול בצפת, חצור וקריית שמונה. לסופר ספיר, כמו גם לשני המתמודדים הנוספים על רכישת סניפי ניו־פארם, אין ניסיון בהפעלת בתי מרקחת, מה שעלול להוות את הקושי העיקרי ברכישה המדוברת.

על פי גורמים המקורבים לעסקה, הגורם שירכוש את הסניפים יקבל ליווי בשנה וחצי הראשונות לעסקה, בכל הקשור לתחום הרגולציה של בתי המרקחת והתרופות. "תחום התרופות הוא לא תחום שאפשר להרוויח בו, זה שירות לציבור, ואם לא תהיה עזרה מצד הרגולטור ורשות ההגבלים, כל מי שירכוש את הסניפים הללו לא יצליח להקים רשת פארם", אמר בכיר בענף.

11 סניפי ניו־פארם נמכרים במסגרת עסקת המיזוג בין רשת שופרסל לניו־פארם שאושרה על ידי רשות ההגבלים העסקיים בספטמבר. אישור העסקה הותנה בכך שניו־פארם תמכור 9 סניפים לגורם אחד וזה יחויב להפעיל את הסניפים כרשת פארם. מאוחר יותר נוספו שני סניפים נוספים לעסקת המכר כדי להפוך את העסקה לכלכלית עבור הגורם שירכוש את הסניפים. הרשות התנתה את המיזוג בכך שמכירת החנויות תיעשה עוד בטרם ביצוע המיזוג והעברת השליטה ברשת הפארם לשופרסל.

בחינת הרשות את המיזוג העלתה כי קיימת חפיפה בפעילותן של שופרסל וניו־פארם ובמוצרים הנמכרים על ידן, כגון מוצרי טואלטיקה, מוצרי טיפוח הגוף, מוצרי ניקיון ומוצרי תינוקות. ביחס למוצרים החופפים, נמצא כי המיזוג עלול ליצור פגיעה בתחרות באזורים בהם אין מרכולים או חנויות פארם נוספים שקרובים מספיק לסניפי הצדדים, ושדומים מספיק לחנויות הצדדים מבחינת היקף ומגוון המוצרים שהם מציעים. באזורים אלה, לטענת הרשות, המיזוג עלול להביא למצב של מיעוט מתחרים וכתוצאה מכך ייווצר לשופרסל כוח שוק חד־צדדי. משמעותו של כוח זה היא ששופרסל תוכל להעלות את המחירים בהם נמכרים המוצרים החופפים בחנויות הצדדים. באזורים בהם סברה הרשות כי המיזוג עלול לאפשר לשופרסל להעלות מחירים לצרכן, הורתה הממונה על הגבלים, מיכל הלפרין, למכור את סניפי ניו־פארם.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות