אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

INSPIRE

"ישראלים פוחדים פחות ממלחמה או פיטורין מאשר איבוד הסלולר"

אפי דהן, מנהל אזור המזרח התיכון ואפריקה בפייפאל, בוועידת הדיגיטל והמובייל של כלכליסט: "על פי סקר שערכנו 5 מתוך 10 האפליקציות הכי פופולריות הן אפליקציות להעברת כסף". לדבריו, "בעוד יומיים יתחיל בחו"ל חודש הקניות הגדול שלפני הכריסמס - ומי שלא יהיה במובייל לא יהיה רלוונטי"

30.10.2017, 13:47 | ענת דניאלי

״על פי סקר שביצענו בדקנו בין היתר מהם שלושת הפחדים של הישראלים, כאשר 60% אמרו שהם מפחדים לאבד את הטלפון הסלולרי. הישראלים פחות מפחדים ממלחמה או פיטורין מהעבודה. הפחד הוא איבוד הטלפון הסלולרי. מה הערך המוסף שהטלפון מביא לחיינו מלבד שיחות ושליחת הודעות בקבוצת הגן. הערך המוסף בעיני הוא הארנק הדיגיטלי ורבים לא מאמינים בכך״, כך אמר אפי דהן, מנהל אזור המזרח התיכון ואפריקה, ב-PayPal בוועידת הדיגיטל והמובייל של "כלכליסט" בשיתוף בנק הפועלים ומכון היצוא.

קראו עוד בכלכליסט

"הרבה מערכות יחסים, כמו שאנחנו מכירים, עם הזמן הופכות לפחות חזקות והדוקות. החיבור הישראלי לסלולר מהווה תמונת מראה הפוכה, אנחנו מחוברים לטלפון כל הזמן. מודאגים מכך שיש רק 10% בטרייה או שנכנסים לאזור ללא קליטה. בסופ״ש האחרון החלטתי לנקוט ביד קשה מול הילד שלי שלא התנהג יפה בבית הספר. והיום מה שעושים כדי להעניש זה החרמה של הטלפון למספר ימים והילד שלי הבין את הלקח היטב. כך שכמו שאנחנו מחוברים לסלולר הילדים שלנו יהיו יותר מחוברים.

"עוד עלה בסקר שערכנו כי 5 מתוך 10 אפליקציות הכי פופולריות הן אפליקציות להעברת כסף - חניה או מניות, חלוקת מתנות, קניות בחו״ל ובארץ. אני למשל בסופ״ש האחרון עשיתי שורה של העברות כספים לצופים של הילדים או שהלכתי לסרט ושילמתי אונליין מהסמארטפון. ככה שאנחנו מתעסקים בכך כל היום ומבחינתי זה ממש כמו ארנק דיגיטלי.

אפי דהן, צילום: עמית שעל אפי דהן | צילום: עמית שעל אפי דהן, צילום: עמית שעל

"בסקר גם הבנו שמחצית מהישראלים שילמו באמצעות המובייל בשנה האחרונה. זה מספר גדול וזה מראה כמה אנחנו מחוברים למובייל. אנו רוצים חוויות מהנות ולדעת להשתמש במובייל בצורה שמהווה שירות נוח ומי שיידע לבצע זאת מבחינת נוחות ינצח את התחום הזה״.

50% מהישראלים רוכשים באמצעות הסמארטפון

דהן סיפר כי עוד כי 15% מהישראלים יצאו מהבית ללא ארנק – והסתדרו מצוין. ״"ש שיגידו ש-15% זו ההתחלה. אני זוכר בכנס בעבר בו דיברנו על 13% חדירת המובייל בקניות אונליין של ישראלים וציפינו לגידול במהלך השנים אבל עקפנו את התחזיות כשיותר מ-50% רוכשים במובייל. זו נקודה חשובה מצד הקונים אך גם מצד המוכרים. הם הבינו לאחרונה שהקונים ברשת והחוויה שלנו מסופקת שם ואם לא נעשה את זה - אנחנו מחוץ למשחק. 33% מהקונים הודו כי המעבר לשימוש במובייל גרם להם לקנות יותר. אנו רואים שהמספרים הולכים וגדלים ושאנו קונים סביב השעון. מכל מקום ובכל שעה באתרים שמאפשרים חוויה נוחה במובייל.

"בחודש נובמבר יתחיל חודש הקניות הגדול שלפני הכריסמס ושאלו אותי באמת כולם מחכים לכך או שקונים כל השנה? אנחנו ללא ספק קונים כל השנה אבל 50% מהישראלים מכינים לתקופה זו רשימת קניות ועושים כל שצריך לניצול תקופה זו לרכישת מוצרים במחירים אטרקטיביים ביותר. ה-Black Friday (בלק פריידי) יהיה מאוד פעיל במובייל וכל המוכרים יודעים זאת ומי שלא יהיה שם – לא יהיה רלוונטי. היום הטלפון הוא הכל וארנק דיגטלי ורבים חווים זאת ומשתמשים בכך. בלק פריידי לפני שנתיים היווה טריגר ראשון למהפכה שהחלה. בדקנו וראינו שרוב הקונים באונליין זה באמצעות הסלולר וזו לדעתי נקודת הפריצה״.

דהן אמר לסיכום כי רבים מהרוכשים מתחילים תהליך רכישה ברשת ופורשים בדרך. "חשוב לזכור לשפר את השירות. אנו השקנו לאחרונה את One Touch שמאפשר רכישה בלי סיסמאות וכניסה לשם המשתמש. אנו גם רואים בזמן האחרון שחקנים גדולים. כמו למשל בארה״ב אפשר לשלם בפייסבוק באמצעות פייפל״.

תגיות