אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
משרד הכלכלה: מוצרי היגיינה נשית יקרים בישראל ב-14% ביחס לעולם צילום: אריאל בשור

משרד הכלכלה: מוצרי היגיינה נשית יקרים בישראל ב-14% ביחס לעולם

בקטגוריית הטמפונים ישראל יקרה ב-27% ביחס למדינות שנבדקו, ובקטגוריית מגני תחתון המחירים בישראל יקרים ב-18% מבשאר המדינות. הפערים נמוכים מהפערים במוצרי הטואלטיקה בישראל ביחס לחו"ל, שעומדים על 48%

12.11.2017, 13:52 | אורנה יפת

משרד הכלכלה מדווח על פער של 14% בממוצע בין מחירי מוצרי היגיינה נשית הנמכרים בישראל לבין מחירם של אותם מותגים בעולם.

קראו עוד בכלכליסט

נתונים אלה עולים מבדיקה שביצע המשרד באמצעות חברת נילסן שבודקת רמות מחירים, ואשר השוותה מחירים בין ישראל למדינות בעולם. הסקירה מבוססת על דו"ח נתוני נילסן הכולל את המחיר הממוצע בשנת 2016 של קטגוריות, מותגים ומוצרים ספציפיים במדינות איטליה, ארה"ב, דרום קוריאה, שוודיה, קנדה, בלגיה, גרמניה, פורטוגל, צרפת, יוון, בריטניה, אוסטריה, ספרד, אסטוניה, לטביה וישראל.

   , צילום: אריאל בשור צילום: אריאל בשור    , צילום: אריאל בשור

בסוף חודש ספטמבר זימן משרד הכלכלה את היבואניות הרשמיות של מוצרי היגיינה נשית - דיפלומט, קימברלי קלארק ושסטוביץ - להסביר את פערי המחירים שנמצאו במוצרים המשווקים בישראל בתחום זה לעומת מחירם בעולם.

על פי משרד הכלכלה, נמצא כי בקטגוריית הטמפונים ישראל יקרה בממוצע ב-27% ביחס למדינות הנסקרות, ובמותגים מסוימים הפער מגיע ל-61%. בקטגוריית מגני תחתון המחירים בישראל יקרים בממוצע ב-18% ובמותגים מסוימים הפער מגיע ל-20%. בקטגוריית התחבושות ההגייניות ישראל יקרה בממוצע ב-9% ביחס למדינות הנסקרות.

הפערים שמצא משרד הכלכלה במוצרי ההיגיינה הנשית נמוכים יותר מהפערים שנמצאו במוצרי הטואלטיקה בישראל ביחס לחו"ל, שעמדו על 48%.

משרד הכלכלה, הרשות לסחר הוגן ורשות ההגבלים העסקיים מקדמים צעדים במטרה להגביר את התחרות בשוק. בין היתר החלת חוק שקיפות מחירים על רשתות הפארם; ביטול הסדרי בלעדיות של רשתות גדולות בקניונים וקידום חוק להגבלת כוחם של יבואנים בלעדיים.

הרשות להגבלים עסקיים מקדמת תיקון חוק להגבלת גופים בעלי נתח שוק גדול אשר מנצלים את מעמדם, משרד הכלכלה מתכוון לחייב את הרשתות להציג השוואה בינלאומית של מחירים על המדפים ובמקביל תומך פרסומית באפליקציות להשוואת מחירים.

לדברי שר הכלכלה אלי כהן, "היבואנים הבלעדיים גוזרים קופון על הצרכן הישראלי, מנצלים בלעדיות בייצוג מותגים בינלאומיים וגובים מחירים מופרזים מהצרכן. הגיעה העת לשים סוף לכשל שוק משמעותי זה. אנו נוקטים במגוון צעדים במאבק ביוקר המחייה ובגזל המותגים המיובאים".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות