אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

נחשף בכלכליסט

מרצדס בנץ חנכה את מרכז המחקר בישראל: "יש לנו תוכניות אדירות לתל אביב"

נשיא דיימלר, דיטר זטשה, אמר בפתיחת מרכז המחקר והפיתוח של החברה בתל אביב: "עתיד הרכב יהיה חשמלי ונטול פליטה. המכוניות יהיו חלק בלתי נפרד מהאינטרנט"

16.11.2017, 13:15 | תומר הדר ומאיר אורבך

כפי שנחשף ב"כלכליסט", מרצדס בנץ פותחת היום (ה') מרכז מחקר ופיתוח בישראל. מרכז המחקר והפיתוח ממוקם בתל אביב. לדברי ד"ר דיטר זטשה, נשיא דיימלר, "תל אביב תשתלב ברשת המחקר שלנו ויש לנו עבורה תוכניות אדירות. אנו מצפים לקבל תמורה מלאה ממרכז המחקר שלנו. אני מתרשם עמוקות מעיר זו ושמח על החלטתנו להקים בישראל את המרכז ובתל אביב באופן ספציפי".

קראו עוד בכלכליסט

לדברי זטשה, "בעתיד המכוניות יהפכו לחלק בלתי נפרד מן האינטרנט, הן יהיו ישות אחת, הדבר מודגם היטב במכונית התצוגה האחרונה שהצגנו בתערוכת פרנקפורט- הסמארט EQ. זהו רכב שאינו זקוק להגה, או דוושות. הפוטנציאל של רכב כזה אדיר. כיום אנו משוכנעים גם שמוניות רובוטיות יוכלו לשנע בני אדם ולשנות את המטרופולין העירוני", מסר זטשה.

לדבריו: "העתיד יהיה חשמלי ונטול פליטה. בספטמבר האחרון הודענו שנשקיע במפעל סוללות חמישי שלנו בטוסקלוזה ארה"ב. אנו גם השקענו עד כה ב-10 מיליארד יורו לפיתוח היצע מלא של רכבים חשמליים, כולל רכב חשמלי, רכבי פלאג אין ורכבים עממיים חשמליים. אנו מפתחים במקביל כמובן גם את עסקי הליבה של מרצדס המאפשרים זאת כלכלית".

נשיא מרצדס בנץ דיטר זטשה, צילום: תומר הדר נשיא מרצדס בנץ דיטר זטשה | צילום: תומר הדר נשיא מרצדס בנץ דיטר זטשה, צילום: תומר הדר

עוד הוסיף, נשיא דיימלר, "חשוב לציין, בכל הקשור בנהיגה אוטונומית, מכוניות מרצדס הן מכוניות מהנות. ולכן מבחינתנו נהיגה אוטונומית מהווה הזדמנות מעניינת ואנו נוקטים בשני כיוונים. בכיוון הראשון - אנו מעוניינים באינטגרציה אידיאלית של בטיחות ונוחות. בכיוון השני - אנו מאמינים שנהיגה אוטונומית תתחלק לרמות מחיר. כלומר בתחום זה נהיה גם רלוונטיים. להערכתנו יש בישראל 6,000 סטארט-אפים. הצוות שלנו מנטר את המתרחש בישראל בדרכים שונות ומחפש שיתופי פעולה ארוכי טווח. וכמובן שבעתיד ייתכן שגם נבצע רכישות".

יש להדגיש כי מרצדס בנץ נחשבת לאחת החברות הבודדות שאינה מתקינה מערכות מתוצרת מובילאיי במכוניותיה כחלק מן הציוד הסטנדרטי. לדברי זטשה: "מובילאיי היא ספקית מצוינת והתוכנה שלהם טובה, הם הגיעו למקום שני בחלק מהמכרזים שלנו ובפגישה שלי עם אמנון שעשוע ציינתי שהרכבת אף פעם לא עוברת לחלוטין. הם בהחלט במחשבותינו. איננו רוצים שהמערכת תותקן במכוניותינו וגם במכוניות של אחרים. אנו לא רוצים פתרון שהוא בבחינת "קופסה שחורה" שאינו פתוח לנו".

לדברי אולה קולניוס, חבר מועצת מנהלים בדיימלר: "מרכזי המחקר שלנו עוסקים כל אחד במטרה ספציפית. למשל בהודו, בבנגלור, עובדים על מוצרים דיגיטליים. בבריטניה מדובר בפיתוח פורמולה 1. מאז שקארל בנץ וגוטליב דיימלר המציאו את המכונית, בטיחות מהווה נושא קריטי. גם כיום אנו מקפידים בראש ובראשונה על בטיחות. לכן אנו מציעים ללקוחות את התכנון הטוב ביותר. גם בעולם דיגיטלי.

למה דווקא ישראל?

"כיום אבטחת מידע היא חלק מבטיחות הרכב. חשוב לנו להבין שכיום לקוחות יאמצו רכב חדש רק אם הוא יהיה בטוח מפני פריצה. בהיבט זה תל אביב חשובה - ישראל היא מובילה במספר הסטארט-אפים לנפש. חלק גדול מהסטארט-אפים בישראל עוסקים ברכב ומרצדס רואה בכך חשיבות אדירה. לכן בחרנו בישראל להקמת מרכז פיתוח חדש. המרכז יעסוק בפתרונות תחבורה חכמה, בחיזוק פיתוח תוכנה וגם יעסוק באבטחת מידע לרכב. אני משוכנע שעמיתינו בתל אביב יחזקו את הרשת שלנו".

עוד ציין קולניוס: "כפי שאנו רואים את השוק, בשנת 2025 רבע ממכוניות מרצדס בנץ יהיו חשמליות. עד שנת 2022 יהיו לנו 20 מכוניות חשמליות. בשנת 2030 יהיו לנו 40 דגמים חשמליים. להערכתנו חלק גדול מן הרכבים האחרים שלנו יהיו רכבי כלאיים ורכבים היברידיים".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות