אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"כולם ברשת": עלייה של כ-16% בקניות המקוונות בבלאק פריידיי הנוכחי צילום: אימג'בנק, thinkstock

"כולם ברשת": עלייה של כ-16% בקניות המקוונות בבלאק פריידיי הנוכחי

כך לפי נתוני אדובי בהשוואה לשנה שעברה; המכירות המקוונות צפויות השנה לעלות על 5 מיליארד דולר ולהגיע לשיא חדש; הקונים העדיפו לרכוש דרך האינטרנט על אף ההנחות הגדולות והמתנות בחנויות הפיזיות

25.11.2017, 09:03 | שירות כלכליסט

יום הקניות המסורתי בלאק פריידיי התקיים אתמול (ו') בארה"ב בסימן של עלייה ברכישות המקוונות. על פי נתוני חברת אדובי אנליטיקס, המכירות דרך הרשת עמדו על 3.54 מיליארד דולר, עלייה של 15.6% לעומת השנה שעברה. נתונים אלה נכונים ל-20:00 (שעון ארה"ב), ובאדובי מעריכים כי נכון לסוף היום המכירות אף יעלו על 5 מיליארד דולר ויגיעו לשיא חדש. ביום חמישי, שבו נחגג חג ההודיה בארה"ב, המכירות המקוונות הסתכמו ב-2.87 מיליארד דולר.

קראו עוד בכלכליסט

בלאק פריידיי מסמל את תחילת עונת הקניות לחגים. הרשתות הקמעונאיות הציעו הנחות גדולות ומתנות בחינם בתקווה למשוך את הקונים לחנויות הפיזיות. אולם מבקרים רבים בחנויות  הודו כי רק באו לבחון את הסחורה במקום, כשהכוונה היא בכל מקרה לבצע את רוב הרכישות דרך האינטרנט. בשלב זה עדיין אין נתונים רשמיים לגבי המכירות בחנויות, אך לפי הדיווחים השנה האווירה בהן הייתה רגועה יותר, בלי דחיפות ומכות כפי שהיה בשנים עברו, ובחניונים אף נצפו פחות מכוניות. עם זאת, הודות למכירות המקוונות ההערכה בתעשייה היא כי הצרכנים בארה"ב יוציאו השנה בעונת החגים (הנמשכת עד הסילבסטר) יותר מאשר בשנה שעברה.

יותר קונים נשארו בבית, צילום: אי פי איי יותר קונים נשארו בבית | צילום: אי פי איי יותר קונים נשארו בבית, צילום: אי פי איי

הקמעונאים המקוונים צפויים להכניס 6.6 מיליארד דולר נוספים בסייבר מאנדיי – יום הקניות המסורתי באינטרנט שמתקיים ביום שני.

העומס על אתרי האינטרנט של הרשתות הגדולות הוביל לכמה תקלות. כך למשל ב- H&M ובגאפ קרס האתר לזמן קצר. ברשת הכלבו מייסיס התלוננו הלקוחות בחלק מהמדינות על איטיות בעת התשלום בכרטיסי אשראי. עם זאת, המנכ"ל ג'ף ג'נט אמר כי נרשמה עלייה במכירות השנה לעומת השנה שעברה, כולל מכירות דרך אתר האינטרנט של הרשת.

עם כל הכבוד לנוסטלגיה

הקונים שאכן יצאו מהבית והגיעו לחנויות היו יכולים ליהנות ממתנות כמו שוקלדים של גודייבה שחולקו חינם בסניפים או מסיכות לפנים ובשמים שהציעו ברשת הקוסמטיקה ספורה. "יש משהו נוסטלגי בהגעה לחנויות מוקדם בבוקר", הסבירה ג'ניפר סטסיאק משיקגו לסוכנות הידיעות רויטרס מדוע הגיעה דווקא לחנות. מנגד, אחרים העדיפו להימנע מהצפיפות. "אני לא נכנסת לחנויות, יש שם יותר מדי אנשים", הדגישה אלנה סילברסטין, שהעדיפה להעביר את היום בבילוי בפארק בלוס אנג'לס. היא כבר רכשה מספר פריטים בהנחה באינטרנט.

"מספר הקונים בבוקר לא גדול במיוחד, אבל זה יותר טוב ממה שראינו בשלוש השנים האחרונות", סיכם ברט פליקינגר מחברת הייעוץ סטרטג'יק ריסורסס גרופ. לדבריו, הסיבה לכך היא עלייה באמון הצרכנים, שוק עבודה מתחזק ומחירי דיור מתאוששים. מזג האוויר הנוח במרבית ארה"ב תרם לכך אף הוא.

"כולם ברשת", הוסיפה שרה ג'ונס שעובדת בקניון בלונג איילנד, לנוכח מספר הקונים במקום, "אני עובדת בתחום הקמעונאות כל חיי, תאמינו לי".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות