אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המכירות בבלאק פריידיי הגיעו לשיא של 5 מיליארד דולר צילום: אימג'בנק, thinkstock

המכירות בבלאק פריידיי הגיעו לשיא של 5 מיליארד דולר

ניתוח של יום הקניות הגדול מראה שחלה צמיחה של 16.9% בסכום הקניות הכולל ביחס לאשתקד; הזוכה הגדולה היא אמזון, בה בוצעו כמחצית מכלל העסקאות. משתמשי iOS ביצעו רכישות ב-127 דולר בממוצע, בעוד משתמשי אנדרואיד - ב-112 דולר

26.11.2017, 10:55 | עומר כביר
מכירות בלאק פריידי המקוונות בארה"ב זינקו השנה ב-16.9% לעומת 2016 והגיעו לשיא של 5.03 מיליארד דולר – כך לפי נתונים של חברת המחקר Adobe Digital Insights, שמנטרת את 100 אתרי הסחר המקוון הגדולים בארה"ב שמייצגים 80% מסך הקניות של אמריקאים ברשת.

קראו עוד בכלכליסט

לפי הנתונים עלות ההזמנה הממוצעת לא השתנתה משמעותית ועלתה בשיעור של 0.9% בלבד ל-135 דולר. מכשירי המובייל אחראים ל-36.9% מכלל ההכנסות ול-54.3% מכלל הביקורים באתרים, בעוד סמארטפונים עצמם סיפקו 26% מההכנסות ו-44.6% מהביקורים.

חג הקניות הגדול של ארה"ב, צילום: אי פי איי חג הקניות הגדול של ארה"ב | צילום: אי פי איי חג הקניות הגדול של ארה"ב, צילום: אי פי איי

"הסיפור הגדול בעונת הקניות הנוכחית היא הקניות במובייל", אמרה ל-TechCruch סגנית נשיא אדובי לשיווק בינלאומי, מיקי מריקל. "קמאונעים יודעים ששם נמצא עכשיו הקהל ומספקים חוויה טובה יותר. גם בחג ההודיה וגם בבלאק פריידי הפער בין התעבורה להכנסות במובייל מצטמצם. רוכשים מחפשים הנחות ומשתפרים בשימוש בסמארטפון כדי לסגור עסקאות במהירות".

בחלוקה לפי מערכות הפעלה במובייל, ניתן לראות העדפה ברורה ל-iOS של אפל בכל הנוגע לקנייה ממוצעת, שעמדה שם על 127 דולר (גידול של 5.1%). זאת, לעומת קנייה ממוצעות של 112 דולר באנדרואיד של גוגל (גידול של 1.5%). אף שאדובי לא פרסמה נתונים בנושא, סביר להניח שסך הקניות באנדרואיד היה גבוה יותר, בגלל התפוצה הרחבה משמעותית של מערכת ההפעלה.

צמיחה בשיעור העסקאות, צילום: שאטרסטוק צמיחה בשיעור העסקאות | צילום: שאטרסטוק צמיחה בשיעור העסקאות, צילום: שאטרסטוק

הזוכה הגדולה של בלאק פריידי היא כנראה אמזון, שלפי הערכות של GBH אחראית לבין 45% ל-50% מהמכירות המקוונות. החברה עצמה הודיעה שקצב ההזמנות נמצא בשיא, ושיותר מ-200 אלף צעצועים נמכרו בחמש השעות הראשונות, אך לא סיפקה נתונים מעבר לכך.

הגידול במכירות מקוונות בא על חשבון המכירות בחנויות הפיזיות. לפי נתונים של חברת ShoppersTalk, שמנטרת את מספר הרוכשים בחנויות, תנועת הלקוחות ירדה ב-1% לעומת 2016. בחברה טענו עם זאת שמדובר בנתונים מעודדים. "היה דיון משמעותי בנושא שימור החשיבות של מסחר פיזי", אמר ל-CNN מנהל שירותי הייעוץ של ShopperTrak, בריאן פילדס. "העובדה שביקורי קונים נשאר דומה מצביעה על כך שמסחר פיזי עדיין מאוד רלוונטי, ואם מתבצע בצורה נכונה - גם רווחי".

אגב, בכל הנוגע למכירות מקוונות ייתכן שבלאק פריידיי הוא רק ההקדמה, שכן לפי אדובי המכירות בסייבר מאנדיי צפויות להיות גבוהות אף יותר ולהגיע עד ל-6 מיליארד דולר. אבל כל הנתונים האלו מתגמדים לעומת המכירות ביום הרווקים הסיני שהשנה הכניסו 25 מיליארד דולר לעליבאבא לבדה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות