אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שיאומי מנהלת מגעים לקראת הנפקתה בשנה הבאה צילום: mi.com

שיאומי מנהלת מגעים לקראת הנפקתה בשנה הבאה

יצרנית הסמארטפונים מתכננת הנפקה בבורסות סיניות, אך לא שוללת גם הנפקה בניו יורק. על אף התחזקותה בשוק המובייל, היא מתקשה להציג צמיחה רציפה - במיוחד מול מתחרות מקומיות קשוחות כוואווי ו-Oppo

03.12.2017, 14:46 | רפאל קאהאן

יצרנית האלקטרוניקה הסינית שיאומי נמצאת במגעים לקראת הנפקה בורסאית. על פי דיווח של אתר The Information, שיאומי הוערכה בכ-46 מיליארד דולר ב-2014 ועשויה לצאת להנפקה החל מהחצי השני של 2018.

קראו עוד בכלכליסט

הערכת השוק שלה התבססה על סדרה של סבבי השקעות שביצעה לפני מספר שנים. הבעיה העיקרית של שיאומי נעוצה בקושי שלה לשמור על מגמת צמיחה לאורך זמן. החברה אמנם נחשבת כיום לאחת מיצרניות הסמארטפונים הגדולות בעולם, אך היא מתקשה לשמור על מקומה באופן רצוף, מה שמעיד על בעיות במיצוב ואסטרטגיית שיווק שטעונה שיפור.

ג ג'ון ליי, מנכ"ל החברה | צילום: mi.com ג

עדיין לא ידוע איזה סכום תנסה החברה לגייס בהנפקה והאם תבצע זאת בבורסת הונג קונג, בייג'ינג או שנגחאי. גורמים המקורבים לנושא מסרו שהחברה לא שוללת הנפקה בבורסת ניו יורק, כפי שעשתה עליבאבא בעבר.

סמנכ"ל הכספים של החברה הסביר שהחברה נמצאת בתזרים מזומנים חיובי ושהיא לא זקוקה בשלב הנוכחי לגיוס הון. הרמזים על ההנפקה מגיעים על רקע הגידול המשמעותי של מכירותיה בתחום הסמארטפונים; שיאומי הכפילה את נתח השוק העולמי שלה שצמח מ-3.7% לכ-7.4% בשנה.

לפי האינפורמיישן, בנקים גדולים רואים בחיוב הנפקה של חברת טכנולוגיה סינית נוספת אחרי עליבאבא וטנסנט. הגידול המסיבי של שיאומי מגיע בזכות חדירתה להודו, שם הצליחה להפוך למותג פופולרי. על פי נתוני IDC, שיאומי מחזיקה כ-24% מהשוק ההודי.

עם זאת, שיאומי עדיין לא הצליחה לאיים על יריבותיה מבית, וואווי ו-OPPO. וואווי נמצאת כיום במקום השלישי מבחינת נתח שוק עולמי ואופו מחזיקה במקום הראשון בסין. לאופו נוכחות גם בשווקי המערב, הודות למותג וואן פלוס הפופולרי. שיאומי איבדה ב-2016 כמעט חצי מנתח השוק שלה בסין ביחס ל-2015.

מסמארטפונים לשואבי אבק

אחת הדרכים של החברה לנסות ולחזור לראש רשימת המוכרים בסין היתה הקמה של רשת חנויות פיזיות. תוכניותיה נשענו על פתיחת של כ-1,000 נקודות מכירה בשנים הקרובות במדינת האם שלה וגם במדינות אחרות באסיה. החברה שינתה את האסטרטגיה שלה לאורך הדרך. מודל המכירה באינטרנט עליו התבססה הוכיח עצמו כלא רווחי.

לצד פעילותה במובייל, נכנסה שיאומי בשנים האחרונות לתחומי אלקטרוניקה נוספים ביניהם שואבי אבק רובוטיים, טלוויזיות חכמות, אופניים חשמליים ועוד. המהפך הזה התבצע בזכות מדיניות השקעות חכמה במאות סטארט-אפים סיניים שמפתחים עבורה את המוצרים השונים. אם היא תצליח להוון את השליטה שלה באקוסיסטם המקוונת שהיא בנתה,  תוכל להפוך לאחד ממותגי האלקטרוניקה המעניינים ביותר, מה שימשוך משקיעים ויועיל להנפקה שלה ולסחר שאחריה.

תגיות