אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רכבי יוקרה – חלום בהישג יד צילום: אינפינטי

רכבי יוקרה – חלום בהישג יד

שפע של היצע בסגמנט היוקרה מייצר קהלי יעד רחבים מאי פעם

17.02.2019, 10:07 | בשיתוף קרסו
במרחק קצר צפונה ממחירה של מכונית משפחתית ממוצעת או רכב קרוס אובר נכנסים לתמונה רכבים ברמה אחרת לגמרי. יצרניות מובילות בסגמנט היוקרה הבינו זה מכבר כי ה"ירידה אל העם" ברמות המחיר תוביל אותם לשיפור ניכר בתוצאות העסקיות ובמיצובו של המותג בקרב קהלי יעד חדשים. הקהל הישראלי מגיב לעניין בצורה חיובית ונאות להשקיע עוד כמה עשרות אלפי שקלים במטרה ליהנות מחוויית נהיגה מיוחדת במינה. יצאנו לרחרח.

על מנת לבחון את ההיצע הקיים בשוק המקומי, נבחרו חמישה רכבים של יצרנים מובילים ומוכרים בשוק רכבי היוקרה. מחירי מרבית הרכבים המרכזיים נעים סביב 190,000 שקלים בממוצע וכולם עונים להגדרה של רכבי יוקרה ברמת הכניסה. ניסינו להבין מהם ההבדלים בין הדגמים על פי קטגוריות האמורות להוות נקודות השוואה חשובות טרם קבלת החלטת קנייה. לפניכם הדגמים:

אז איך מגדירים יוקרה?

 

כל יצרני הרכב בעולם נמצאים תמיד עם המבט קדימה במטרה לספק את דרישותיו של הקהל. הרכבים המשפחתיים, שיחד עם הקרוסאובר הפופולריים מובילים את טבלת המכירות, מקבלים שורה מרשימה של שיפורים הבאה לידי ביטוי בעיצוב מוקפד יותר, מערכות בטיחות מתקדמות כסטנדרט, איכות הרכבה משופרת ועוד.

רכבי יוקרה אינם רכבים עממיים ובהגדרה הם מחויבים לספק ללקוחות המיועדים הרבה יותר. הפער אמנם מצטמצם אך רכבי יוקרה ברמת הכניסה לסגמנט הם בהחלט רכבים שמציעים חוויה שונה. הם חזקים יותר, נוחים ומפנקים, מתקדמים טכנולוגית בכל היבט ובאופן כללי, משדרים איכות שאין להתעלם ממנה.

הקטע האומנותי – מרימים את מכסה המנוע

 

המנועים המודרניים קטנים יותר, ירוקים יותר ובעלי הספקים גבוהים בשורת הכוח. הרכבים שבדקנו מתהדרים במנועי טורבו קטנים ומודרניים אבל בחינה לעומק של הנתונים מגלה הבדלים גם כאן.

המנוע של מרצדס מפיק 136 סוסים בלבד, בדיוק כמו מנוע הב.מ.וו, אאודי 150, ואינפיניטי מציגה את המנוע העוצמתי ביותר עם 156 כ"ס. שתי האחרונות מובילות גם בשורת המומנט, אותו נתון הבודק זמינות כוח בשלבים שונים של נסיעה. במבחן ההאצה המסורתי מאפס למאה מובילה אאודי בשברירי שנייה על אינפיניטי, במ.וו ומרצדס.

אינפינטי Q30, צילום: אינפינטי אינפינטי Q30 | צילום: אינפינטי אינפינטי Q30, צילום: אינפינטי

כמה מילים על אבזור

רמת הציפייה של קהלי היעד בהיבט האבזור היא גבוהה ובצדק. כל מי שמביע עניין ברכבים מסוג זה מצפה למצוא איכות בכל פרמטר, מאיכות הרכבה וגימור למושבי עור וזיכרון מושבים. חשוב לזכור כי הפינוקים האלו עולים לא מעט כסף, עובדה שאינה נעלמת מעיני הלקוחות ומשפיעה במישרין על הבחירה הסופית שלהם.

כשירדנו לפרטים גילינו כי מתקיים הבדל משמעותי בהיצע שכל אחד מן הדגמים מביא לשולחן. כולם מציעים מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל דומה, חיבורים מכל סוג, כיסויי עור להגה ולידית ההילוכים וגם בקרת שיוט.

במקביל, מצאנו פערים משמעותיים כמעט בכל אספקט אחר: בקרת אקלים מפוצלת לאזורים ניתן למצוא רק באינפיניטי ובאאודי, ורק האינפיניטי דואגת להעביר את האוויר הנעים גם למושבים האחוריים. מראה פנימית נגד סינוור יש באאודי, באינפיניטי ובמרצדס אבל רק בשתיים האחרונות גם מראות הצד מונעות סנוור. מושב מתכוונן חשמלית מצאנו רק באינפיניטי ובמרצדס ורק הנהג והנוסע באינפיניטי נהנים מחימום למושבים.

נהגים המכירים את סגמנט היוקרה יבחינו בהבדלים מיד וגם הנהגים המעוניינים לעלות כיתה, ראוי כי ייתנו דעתם על רשימת האבזור המוצעת. אינפיניטי מקבלת ציון גבוה כאן על שימת הלב לפרטים הקטנים, איכות החומרים, והגימור ללא רבב, אלו המרכיבים בסופו של יום מפרט אבזור עשיר ומוקפד.

נוסעים עם המשפחה

בכל הנוגע לנסיעות עם המשפחה, יש לשים דגש על נושא השימושיות.

הרי רובם המכריע של הקונים מחפשים לתפוס שתי ציפורים במכה אחת: פינוק ועוצמה לצד שמושיות בנסיעות יומיומיות. נחמד לדעת שאפשר לפתוח תא מטען ולגלות אחד שלא דורש מאתנו לוגיסטיקה יצירתית. במרצדס ניתן למצוא תא מטען צנוע של 345 ליטר, ב.מ.וו עם 360 ואאודי עם 380. אינפיניטי עם 430 ליטרים מכובדים מובילה את הרשימה מלמעלה. מלבד האאודי הקצרה יחסית, מרווחי הסרנים של כל הדגמים דומים, אך האינפיניטי היא הארוכה מכולן. בשילוב תאי נוסעים מוקפדים מפיקות כולן נוחות נסיעה טובה מאוד.

סוגרים מחיר

 

רכבים מצוינים במחירים שהיד משגת הם בשורה מצוינת לחובבי הנהיגה. התחרות על ליבו של הצרכן קשה מתמיד ויצרני הרכב משקיעים ממשאבים ניכרים בניסיון לשפר את חווית הנהיגה. הדגמים שסקרנו מהווים את רף הכניסה של היצרניות לסגמנט היוקרה, ורובן עולות כ-190,000 שקלים, מלבד מרצדס A קלאס, שלמרות נתונים דומים, ולעתים פחותים, ממרכז השוק, נמכרת במחיר גבוה משמעותית - כ-230,000 שקלים.

בין שאר הדגמים הפערים אינם במחיר, אלא במס' פרמטרים דוגמת אבזור שונה מחד לעומת מיתוג כללי מאידך, או עיצוב חיצוני ופנימי. כל שנותר ללקוחות לעשות הוא לבחון את התמונה הכוללת ולהבין, מעבר לענייני טעם אישיים, איזה רכב נותן יותר ערך ביחס להשקעה.

תגיות

11 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

11.
מה רכבי יוקרה בזה?!
מרצדס A קלאס ובמוו סדרה 1 זה לא רכבי יוקרה. זה מחיר מנופח בשביל מותג חזק, כאשר המכונית עצמה מציעה מפרט די צנוע, ובישראל זורקים פנימה אביזרים שהמחיר האמיתי שלהם נמוך בשביל לבלבל את הקהל. בחו"ל המכוניות האלה לא יקרות או נחשבות יוקרתיות. בין אם הכתבה היא פרסומת של קרסו או לא, אני נוטה להאמין שאינפיניטי שהוא מותג פחות חזק דווקא יתאמץ יותר בשביל להוכיח שהוא שווה את המחיר בשביל להיות בליגה של המותגים האחרים בטבלה. לא יפתיע אותי אם האינפיניטי הוא באמת מכונית טובה יותר.
ניר  |  28.02.19
8.
השווה אמיתית
הירידה של היבואנים לכיוון מכנה משותף רחב ככל שאפשר כדי למשוך מהעדר הישראלי לקוחות משפיעה מאוד על הסגמנט הזה. למשל במוו היו בעבר מביאים את המנוע 4 צילינדרים הנהדר והוא הוחלף ל3 צילינדרים כך גם מושבי בד שהחליפו מושבי עור ובקרת אקלים משולשת כולל חיישני לחות שהוחלפה למערכת זולה ופחות יעילה. שאר המכוניות בכתבה הם תרגילים בעיצוב אך אינם באמת פרימיום הם לא דומים למכוניות בסגמנט שמעליהם כי אין להם טכנולוגיה שמופיעה ברכבי פרימיום כמו שלדת הנעה אחורית או גיר מתקדם וכד׳. ואגב, כח על הנייר לא חשוב כמו איך הוא מיתרגם לתאוצות / בלימות בסיבוב.
לקוח פרימיום  |  09.01.18
לכל התגובות