אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
טייס ו-4 נוסעים: נחשפו פרטים על המונית המעופפת של אובר

טייס ו-4 נוסעים: נחשפו פרטים על המונית המעופפת של אובר

מנכ"ל יצרנית המטוסים אמבראר חשף שהפרויקט מתעכב, והמונית תעלה לאוויר רק ב-2024. בנוסף, תאר כמה מיכולות הכלי. אובר סברה בעבר שתתחיל להפעיל מכוניות מעופפות כבר ב-2020; מדוע דחתה את הההשקה?

17.12.2017, 16:31 | ניצן סדן

המוניות המעופפות של אובר יעלו לאוויר ב-2024 - שנה באיחור מהמתוכנן, כך אמר לסוכנות רויטרס מנכ"ל יצרנית המטוסים אמבראר, שעובדת עם אובר על הפרויקט.

קראו עוד בכלכליסט

לדברי פאולו סזאר דה סוזה, המוניות המעופפות יהיו כלים קטנים שיישאו טייס וארבעה נוסעים. הן יונעו במנועים חשמליים, שיוכלו להיטען בתוך חמש דקות בין טיסה לטיסה. המונית תשייט בגובה של 2,600 עד 3,300 רגל (800 עד 1,000 מ' - בלוק גובה נמוך במיוחד), אך טרם נחשפו משך השהייה באוויר. לפי הערכות, הכלי צפוי לטוס לטווחים של 75 עד 150 ק"מ. המפרט המלא של המונית המעופפת טרם נחשף, משום שהיא עדיין בשלבי פיתוח. החברה מסרבת להציג את הביצועים הנדרשים, מחשש ליצור אכזבה בקרב הקהל והמשקיעים.

מונית מעופפת ממריאה ממנחת מונית מעופפת ממריאה ממנחת מונית מעופפת ממריאה ממנחת

אובר הצהירה על כוונתה לפתח מונית מעופפת במהלך השנה שעברה. באפריל האחרון הגדירה החברה את 2020 כיעד לתחילת הפעולה. היא גייסה את מארק מור, מהנדס יוצא נאס"א ותומך נלהב של מיזמי מכוניות מעופפות, שינהל את הפרויקט. בחודש שעבר הצהיר סמנכ"ל המוצרים בחברה, ג'ף הולדן, ששירות המוניות המעופפות יעלה לאוויר במהלך 2023. 

המיזם הלך והתרחב, וגויסו עבורו מומחי הנדסת אירוספייס - שהם ככל הנראה הסיבה לדחיית השקת הכלים: מדובר באתגר הנדסי מורכב ביותר: סוגיות כאירודינמיקה, הנעה, אספקת חשמל, שליטה ובקרה וניהול מקרי חירום בגובה נמוך הן בעיות שלא קל לפתור. לפי הערכות, מומחי ההנדסה הם שציננו את התחזיות האופטימיות של אובר בנוגע לגמר הפיתוח. לצד אמבראר, משתפת אובר פעולה עם שחקניות חזקות אחרות בתחום האירוספייס, ביניהן ענקית המסוקים בל.  

בשלב זה, מדובר בכלי טיס שיחייב טייס מורשה ונמל תעופה או מנחת - מה שהופך את הפרויקט לשירות הטסה מוגבל; כדי להיעזר בו, עדיין יצטרכו נוסעים להגיע למנחת, בצורה דומה לשירות מוניות מבוסס מסוקים. אובר שואפת להפוך את הכלים לאוטונומיים - אתגר טכני מורכב ביותר, שבצידו מגבלות רגולציה; נכון להיום, אף מדינה לא מאפשרת הטסה נרחבת של כלים אוטונומיים מעל שטחים מיושבים ללא בקרה אנושית. כל עוד לא תפתח כלי טיס שמסוגל לנחות במגרשי חניה מבלי להזיק לסביבתו, לא תחזיק אובר במונית מעופפת אמיתית.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות