אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שיא של כל הזמנים: 3.6 מיליון תיירים ביקרו בישראל ב-2017 - עלייה של 25% ביחס לשנה קודמת

שיא של כל הזמנים: 3.6 מיליון תיירים ביקרו בישראל ב-2017 - עלייה של 25% ביחס לשנה קודמת

העיר המתויירת ביותר היא ירושלים ואחריה - ת"א, ים המלח וטבריה. התיירים האמריקאים צועדים בראש ואחריהם - תיירים מרוסיה, צרפת, גרמניה ובריטניה. התרומה של ענף התיירות למשק השנה - 20 מיליארד שקל

27.12.2017, 15:29 | תומר הדר

שנת 2017 היתה שנת שיא עבור התיירות בישראל. על פי נתוני משרד התיירות הגיעו ארצה השנה 3.6 מיליון תיירים שתרמו למשק כ-20 מיליארד שקל - מדובר בעליה של כ-25% ביחס לנתוני 2016. לפי נתוני משרד התיירות, ארה"ב היא המדינה ממנה הגיע מספר התיירים הגדול ביותר. אחריה נמצאות ברה"מ לשעבר, צרפת, גרמניה ובריטניה. מפילוח המקומות בהם ביקרו התיירים עולה שירושלים היא העיר המתוירת ביותר. אחריה נמצאת תל אביב, ים המלח וטבריה.

קראו עוד בכלכליסט

מניתוח נתוני התיירים לפי דת עולה כי 54% מן המבקרים בישראל השנה היו תיירים נוצרים. בפועל, 25% מבין התיירים שהגיעו ארצה השנה היו גם נוצרים שהגיעו מסיבות דתיות. 21.7% מן התיירים היו יהודים - ואילו היתר בני דתות אחרות. עוד עולה מן הנתונים כי עבור 41% מן התיירים שהגיעו לישראל השנה, מדובר בביקור שני או יותר בישראל.

נשיא ארה"ב, דונלנד טראמפ בכותל המערבי, צילום: אי פי איי נשיא ארה"ב, דונלנד טראמפ בכותל המערבי | צילום: אי פי איי נשיא ארה"ב, דונלנד טראמפ בכותל המערבי, צילום: אי פי איי

לדברי יריב לוין שר התיירות: "שיא של כל הזמנים בתיירות לישראל השנה אינו דבר מקרי, אלא תוצאה של מדיניות ברורה - הפעולות שאנו עושים במשרד מאז כניסתי לתפקיד, הביאו את ישראל לשיא חסר תקדים בתיירות לישראל, כאשר שנת 2017 שברה את שיא כל הזמנים בכניסת תיירים לישראל עם כ-700 אלף תיירים יותר, והביאה לשיא בהכנסות למדינה מענף התיירות עם כ-20 מיליארד שקל שנכנסים למשק".

חוף הים בתל אביב. העיר השנייה הכי מתויירת בישראל, צילום: אביגיל עוזי חוף הים בתל אביב. העיר השנייה הכי מתויירת בישראל | צילום: אביגיל עוזי חוף הים בתל אביב. העיר השנייה הכי מתויירת בישראל, צילום: אביגיל עוזי

עוד אמר לוין: "חצי מיליון התיירים הנוספים שהגיעו אלינו השנה הם חצי מיליון שגרירים נוספים של ישראל בעולם ונציגים נאמנים שלנו ברשתות החברתיות, וזוהי גם תרומה מכרעת להסברה הישראלית. ביצענו מספר מהלכים משמעותיים ובהם פנייה לקהלי יעד חדשים וממוקדים, בניית תתי מותגים וקמפיינים חדשניים, שיתופי פעולה עם סוכני התיירות אונליין הגדולים, מתן תמריצים לחברות תעופה שפותחות קווים חדשים לישראל והמשך פעולות השיווק ברחבי העולם. מהלכים אלה ועוד הביאו יזמים לזיהוי הפוטנציאל ולעליה בהתחלות הקמה של מלונות. אני משוכנע שאם נמשיך כך נראה תוצאות מספקות גם בשנה הבאה".

לדברי מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי: "עם שבירת שיא כל הזמנים בתיירות כבר למעלה משנה, בעקבות פעולות שיווק חדשניות ויצירתיות - התחלנו לבצע שינויים גם במבנה האירגוני של המשרד, במטרה להתאימו לשוק התיירות החדש, תוך שימת דגש על תחום הדיגיטל, ועל פיתוח נישות תיירותיות בעולם, כמו ספורט, קולינריה ועוד. כמו כן פעלנו לשיפור תשתיות התיירות, כשהקו המנחה שלנו הוא קודם כל תחזוקה וניקיון האתרים הקיימים. אנחנו פועלים לגוון את אפשרויות הלינה בארץ, כך שיתאימו לטרנדים המתפתחים סביבנו, ובהמשך לגידול בתיירות, גם פועלים לגיוס כוח אדם לתעשייה, המעסיקה כיום למעלה מ-200 אלף איש. בעקבות כל השינויים הללו, אנחנו אופטימיים לגבי הגידול בתיירות וביסוסה כגורם משמעותי בתרומה למשק ולתעסוקה".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות