אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הקניונים מסכמים את 2017 עם ירידה בפדיונות צילום: רפי דלויה

הקניונים מסכמים את 2017 עם ירידה בפדיונות

מדובר בירידה של 3% בהשוואה לשנת 2016, המוסברת בפדיונות הנמוכים שרשמו חנויות האופנה וההנעלה בחודש דצמבר לאחר צניחה של 18% במכירות

03.01.2018, 12:15 | אורנה יפת

שנת 2017 הסתיימה עם ירידות בפדיונות הקניונים. נתוני ריס לסיכום השנה החולפת, מעידים על ירידה של 3% בפדיונות הקניונים ביחס לשנת 2016. מדובר בנתון עגום לנוכח העובדה שמדד המחירים לצרכן עלה ב-11 החודשים הראשונים של השנה בכ-1.29% ביחס למדד הממוצע בשנת 2016. קצב הגידול השנתי של האוכלוסיה בישראל עומד על כ-2% והצריכה לנפש עולה בכ-1% מדי שנה, כלומר, מחזורי המכירות היו צריכים לעלות ב-3%-4%, אך הנתונים מלמדים על מגמה הפוכה ומראים כי קצב צמיחת השוק נמוך מקצב גידול האוכלוסיה. נתוני ריס מסתמכים על מכירות של 2,800 חנויות זהות שפעלו בשנת 2017 ובשנת 2016.

קראו עוד בכלכליסט

בפאוור סנטרים (מרכזי הקניות הפתוחים) נרשמה ירידה קטנה יותר של 0.23% בפדיונות בשנת 2017 ובסך הכל רשם השוק ירידה ממוצעת של 1.8%. בשנת 2016 נרשמה עליה מינורית של 0.5% בפדיונות למ"ר לעומת שנת 2015.

קניון עזריאלי, צילום: יובל חן קניון עזריאלי | צילום: יובל חן קניון עזריאלי, צילום: יובל חן

מה שהוביל לירידה החדה של הפדיונות בשנת 2017 הם הפדיונות הנמוכים שרשמו חנויות האופנה וההנעלה בחודש דצמבר. בחודש האחרון של 2017 רשם שוק האופנה וההנעלה צניחה של 18% במכירות – המיוחסת בעיקר לכך שמזג האוויר החורפי הגיע מאוחר יחסית. לחנויות האופנה וההנעלה משקל גבוה במכירות הקניונים והקושי שלהן לייצר פדיונות בחודש דצמבר השפיע לשלילה על המכירות החודשיות שהסתכמו בדצמבר בירידה בשיעור של 15.3% בממוצע בכלל הקטגוריות. למכירות חודש דצמבר הייתה השפעה דרמטית על המכירות השנתיות שכן עד חודש נובמבר נרשמה ירידה של 0.19% בלבד בפדיונות הממוצעים למ"ר.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות