אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רקדנים וירטואליים, VR ומוניות מעופפות: אינטל כובשת את CES צילום מסך: Youtube

CES 2018

רקדנים וירטואליים, VR ומוניות מעופפות: אינטל כובשת את CES

החברה, שנתונה בימים אלה לביקורת קשה לאור ליקוי אבטחה שהתגלה במוצריה, יצאה מכליה כדי להרשים את הקהל; באירוע שקיימה לקראת תערוכת CES הציגה פיתוחי VR לתעשיית הקולנוע, כלי נוכחות וירטואלית ומופע אקרובטיקה מרהיב

09.01.2018, 13:10 | עומר כביר, לאס וגאס
"מידע הוא משאב שאין לו גבולות והוא הכוח הבלתי נראה מאחורי הגל הבא של מהפכת המחשוב" - כך אמר מנכ"ל אינטל, בריאן קרזניץ', בדברים שנשא לרגל פתיחת תערוכת CES, שנערכת השבוע בלאס וגאס.

קראו עוד בכלכליסט

האירוע נפתח במופע אמנותי מרשים ששילב בין מוזיקה לטכנולוגיה ועשה שימוש בפיתוחים של אינטל על מנת להדגים את כוח המידע ואת הפוטנציאל של טכנולוגיה חדשנית. המופע כלל להקה מצוידת בחיישנים תנועה ומיקום של אינטל (לצורך האירוע, רישתה אינטל את האולם במשדרי מיקום לבניינים), שנגנו בלייב על כלים וירטואליים, ג'ם סשן מרשים בין שני אמנים אנושיים לשני אמנים וירטואליים, ורקדנית בת 12 מצוידת בחיישנים שתנועות הריקוד שלה הפעילו אפקטים אורקוליים שכללו מסכי תצוגה מרהיבים ונורות צבעוניות שעלו וירדו מתקרת האולם. היה זה אחד מהמיצגים המרשימים ביותר שנראו בשנים האחרונות בעולם הטכנולוגיה.

קרזניץ' נאלץ לפתוח את דבריו בטון עגום, כשהוא מתייחס לפרצות החמורות שהתגלו במעבדי החברה ובמעבדים של חברות אחרות. "שיתוף הפעולה בין כל כך הרבה חברות לטפל בסוגיה הזו היה מדהים באמת", הוא אמר. "אבטחה זו העבודה הראשונה שלנו, והמטרה העיקרית שלנו היא להגן על מידע לקוחות. עד עכשיו לא קיבלנו מידע שפרצות אלו שמשו לגניבת מידע לקוחות. עדכונים ל-90% מהמעבדים שלנו שהושקו בחמש השנים האחרונות יושקו עד סוף השבוע, ולשאר עד סוף ינואר. אנחנו עובדים עם התעשייה כדי לצמצם את ההשפעה של העדכונים על ביצועי המעבדים הללו".

קרזניץ קרזניץ' באירוע אינטל | צילום מסך: Youtube קרזניץ

מהלייקים בפייסבוק ועד למאדים

אחרי הקדמה מחוייבת המציאות זו עבר קרזניץ' לדבר על הנושא העיקרי: החשיבות של מידע לעתיד עולם המחשוב: "מידע יביא לשינויים כלכליים שרואים רק פעם או פעמיים במאה שנים. במאה ה-19 זה היה מנוע הבעירה הפנימית, לפני 50 שנה זה היה המעגל המשולב ועליית תעשיית המעבדים. מידע ישנה את החברה שלנו באותה דרך, יגדיר מחדש איך אחננו חיים בבית, בעבודה ובבית הספר.

מופע הפתיחה של אירוע אינטל, צילום מסך: Youtube מופע הפתיחה של אירוע אינטל | צילום מסך: Youtube מופע הפתיחה של אירוע אינטל, צילום מסך: Youtube

"פריצת הדרך הגיעה הודות לכוח מחשוב. עכשיו אנחנו יכולים לייצר ושמור מידע שמסוגל לקבל החלטות, לחזות תחזיות ואפילו לחשוב. כמעט כל מה שאנחנו מייצרים באמצעות טכנולוגיה מחולל מידע – כל תמונות באינסטגרם, כל לייק בפייסבוק – והכל מחובר. הענן מלא בכמויות עצומות של מידע, יצרנו שיטפון של מידע. עד 2020 האדם הממוצע ייצור 1.5 גיגה-בייט של מידע ביום. זה מעט לעומת מכונית אוטונומות שתייצר 4 טרה-בייט מידע ביום, מטוס מחובר שייצר 40 טרה-בייט ביום, או מפעל מחובר שייצר פטה-בייט ביום".

"המידע הזה נע במהירות עצומות. פעם מידע אוחסן, עובד ושותף בקפידה. הוא היה מצרך סטטי. זה השתנה בשנים האחרונות והיום מידע הוא הבסיס לחדשנות. מציאות מדומה, נהיגה אוטונומית, ערים חכמות, בינה מלאכותית - הכול מתחיל במידע. מדברים על בינה מלאכותית מאז שנות ה-70, אבל מה שאנחנו רואים היום זה פריחה אמיתית".

כדוגמה לשימושים אלו ציין קרזניץ' פרויקט של נאס"א שממנף מידע רב שנאסף על מאדים ומשתמש ביכולות בינה מלאכותית ליצירת מפות מפורטות מאוד של כוכב הלכת, שיכולות לשמש בעתיד כלים שיישלחו לחקור את שטחו. "אנחנו עדיין מגלים דרכים חדשות להשתמש בבינה מלאכותית ומידע. הן ישפיעו כמעט על כל מגזר", הוסיף.

נגנים וירטואליים שמופיעים ביחד עם נגנים אנושיים, צילום מסך: Youtube נגנים וירטואליים שמופיעים ביחד עם נגנים אנושיים | צילום מסך: Youtube נגנים וירטואליים שמופיעים ביחד עם נגנים אנושיים, צילום מסך: Youtube

קרזניץ' הציג שימושים עתידיים שונים שמידע יאפשר. בהם Immersive Media, חוויית תוכן מקיפה מבוססת בינה מלאכותית שעושה שימוש במיליוני תמונת תלת-ממד לטשטוש הקו בין דמיון למציאות. "באינטל יש לנו כמה טכנולוגיות שמאפשרות ליצור חוויות מטמיעות. אחת מהן היא True VR, שכבר יש לה אימפקט משמעותי בעולם הספורט. אנחנו מציבים מספר מצלמות 360 מעלות במגרש משחקים. כשהפלט של המצלמות מחובר זה לזה, מעריצים מצוידים בקסדת VR יכולים לא רק להסתכל לכל כיוון אלא לבחור את הזווית שבה הם צופים".

טכנולוגיה אחרת של אינטל בשם True View עושה שימוש בעשרות מצלמות באיכות גבוהה, ומאפשרת לצופה להיכנס ממש לתוך המגרש, לנעליו של השחקן ולראות את מה שהוא רואה על השדה.

באולימפיאדת החורף שתפתח בשבוע הבא בקוריאה הדרומית צפויה אינטל, אחת מנותנות החסות של המשחקים, לשלב טכנולוגיות דוגמת זו כדי לאפשר למעריצים לחוות את האירועים כאילו הם שם, בהנחה שהם מצוידים בקסדת VR תומכת. "ביחד עם הוועד האולימפי ניצור את חוויית ה-VR הגדולה ביותר עם 30 אירועים בסך הכול שיועברו בשידור חי או ב-VOD", אמר קרזניץ'.

מנכ"ל אינטל הכריז גם על שיתוף פעולה עם פרארי להבאת טכנולוגיות אינטל לפרארי צ'לנג' שיאפשרו למעריצים לחוות את המירוץ בדרכים חדשות. "מירוץ של חצי שעה מייצר 2 טרה-בייט של מידע, ומערכות הבינה המלאכותית של אינטל ייצרו עוד טרה-בייט של מידע כדי לספק תובנות לנהגים שיאפשרו להם לשפר את הנהיגה שלהם", אמר.

עליית קולנוע הדאטה

תחום אחר שבו משתמשת אינטל במידע ליצירת Immersive Media הוא הבידור, שם עושה החברה שימוש בטכנולוגיות כמו True View כדי לנסות וליצור מהפכה בעולם הקולנוע. הבסיס לפעילות זו הוא Intel Studios, אולפן הוליוודי שצוייד במערכת צילום נפחי שמציבה 100 מצלמות על מתקן דמוי כיפה. סרטים שיצולמו באולפן זה, שבנייתו הושלמה בסתיו, ניתנים לצפייה מכל זווית וכיוון אפשריים.

"אנחנו חושבים שזו נקודת מפנה משמעותית בעולם הקולנוע", טען קרזניץ'. "אפשר ללכת דרך הסצנה, לצפות בה מבחוץ, להיות השחקן עצמו. מצלמים את הסצנה פעם אחת, ואפשר לצפות בה מכל פרספקטיבה. זו הגמישות האמיתית שתהיה ליוצרים בעתיד. זה טכנולוגיה בסטנדרט חדש שתאפשר ליוצרי העתיד לבטא את עצמם".

כדי לקדם את חזון זה יצרה אינטל שותפות ניסיונית עם אולפני פרמונט. "ההתקדמות בקולנוע מגיעה דרך חיפוש חזיתות חדשות, והשותפות עם אינטל חשובה לעתיד שלנו", אמר באירוע יו"ר ומנכ"ל פרמונט, ג'ון ג'יאנופולוס. "VR ו-AR הן השלב הבא, ומאפשרות לספר סיפורים בצורה קרובה יותר מתמיד למציאות. אתם תראו יצירה יוצאת מן הכלל. אפשר רק לדמיין מה היוצרים המוכשרים בעולם יעשו עם הטכנולוגיה הזו".

קרזניץ' הוסיף: "אנחנו עדיין בשלבים המוקדמים של הטכנולוגיה הזו. היא תאפשר לצופה להרגיש חלק מהאקשן. דמיינו שאתם צופים בסרט ובוחרים איזו דמות אתם רוצים להיות. זו חוויה חדשה לגמרי והיא לא מוגבלת רק לסרטים אלא אפשרית גם בטלוויזיה, פרסום, גיימינג ועוד".

בהקשר של הגיימינג הדגימה אינטל עולם וירטואלי מבוסס VR שפותח בשיתוף עם מפתחת סקונד לייף, לינדן לאבס. בעולם, שמכונה Sansa, יכול השחקן להסתובב בסביבה וירטואלית מלאה ועשירה בפרטים, באופן שמזכיר את העולם הווירטואלי שנמצא בלב הרומן Ready Player One (שיגיע השנה לקולנוע בסרט בבימוי של סטיבן שפילברג).

חלק מהאירוע נערך באמצעות טכנולוגיה זו, וקרזניץ' נכנס לדמות אוואטר שלו שסיירה בהעתק VR של הדוכן של אינטל ב-CES ולאחר מכן באחד מהסטים הווירטואלים של שפילברג, תוך שהוא מדבר עם עובדי אינטל באתרים מרוחקים.

קרזניץ' דיבר גם על השינויים שיהיו למידע על עולם המחשוב. אחד מהיישומים בהקשר זה הוא מחשוב קוונטי. "זו גישה חדשה לחלוטין למחשוב שתאפשר לפתור בעיות שהיום הם בלתי-פתירות לחלוטין. מה אפשר לעשות עם כוח המחשוב הזה? למפות אינטראקציות מולקולריות לצורך פיתוח תרופות. מחשוב קוונטי מאיץ משמעותית את התהליך. אנחנו דוחפים את הגבולות של המחשוב הקוונטי ובונים מערכות מחשוב קוונטי מלאות".

באירוע חשף קרזניץ' שבב קוונטי של 40 קיוביט (יחידה המידה של מחשבים קוונטי): "הוא מהיר הרבה יותר ממחשבי העל כיום. זו פריצת דרך משעותית במחשוב קוונטי. הדור הבא של מחשוב הוא יותר מטכנולוגיה, הוא יתמקד באיך התעשייה משפיעה על החברה".

"רכב אוטונומי יציל חיי אדם"

חלק משמעותי אחר בדבריו של קרזניץ' התייחס למאמצי אינטל בתחום המכוניות האוטונומיות. "זה יהיה אחד הכוחות החיוביים שהטכנולוגיה הביאה לעולם, כי זה יציל חיים. מכוניות אוטונומיות יצילו 1.25 מיליון חיים בכל העולם, ואנחנו רוצים להביא טכנולוגיה שתהפוך את זה למציאות. זו הדרך לעתיד והיא קרובה יותר ממה שכל אחד מאמין".

קרזניץ' הזמין לבמה את מייסד מובילאיי, פרופ' אמנון שעשוע, שנרכשה על יד אינטל אשתקד. שעשוע שביצע כניסה מרשימה כשהוא נוסע במכונית אוטונומית – אחת הראשונות מצי 100 המכוניות האוטונומיות החדש של מובילאיי-אינטל. בהתאם לדור העדכני של מכוניות אוטונומיות, אין לרכב חיישנים בולטים, דוגמת אנטנת הלידאר הענקית על הגג שאפיינה מכוניות אוטונומיות ישנות יותר, ואלו מוטמעים בצדי הרכב ובמראות.

"יש 4 תחומים שדרושים להפיכת מכוניות אוטונומיות לאמיתי - חיישנים, מיפוי, מדיניות נהיגה ורגולציה של מאפייני בטיחות", אמר שעשוע. "24 מיליון חיישני מערכות נהיגה מסייעת של מובילאיי על הכביש ואנחנו עובדים עם יצרני רכב רבים. יש לנו שילוב בין חיישנים היקפים למערכת מדיניות נהיגה ומפות באיכות גבוהה. הטכנולוגיה מתקדמת בקצב גבוה מאוד אנחנו מפתחים מעבדים מהירים יותר ותוכנה מתקדמת. אנחנו דוחפים את הגבולות".

קרזניץ קרזניץ' מקבל את המכונית שלו | צילום מסך: Youtube קרזניץ

שעשוע סיפר עוד שכדי ליצור מפות ברמת פירוט איכות סופר-גבוהה, שדרושות למכוניות אוטונומיות, עושה מובילאיי שימוש במיקור המון כשהיא ממנפת את 24 מיליון המכוניות שמצוידות בחיישנים שלה לאיסוף נתונים, ובמערכת מיוחדת שפתחה לצורך דחיסתם, העברתם ועיבודם. בסיום דבריו גילה שעשוע שהמכונית שאתה הגיעה לבמה תהיה למעשה הרכב האישי של קרזניץ', שהחל מעוד חודשים ספורים תמשמש אותו לנסיעה לעבודה למטה אינטל בעמק הסיליקון.

אינטל עולה לאוויר

השאיפות של אינטל בתחום התחבורה לא מוגבלות לקרקע, ולפי קרזניץ' הטכנולוגיה הדרושה ליצירת רחפנים אוטונומיים להסעת אנשים כבר קיימת כיום. זו הודגמה בסרטון שבו נראה המנכ"ל טס ברחפן שכזה, מתוצאת חברה בשם Volocopter. עם זאת המערכת עדיין לא מוכנה לשימוש נרחב בעולם האמיתי: טיסת המבחן של קרזניץ' התבצעה תוך האנגר סגור. "זו היתה הנסיעה החלקה והכיפית ביותר שחוויתי", הוא סיכם. באחד מרגעי השיא של האירוע הובא לבמה רחפן זה והמריא לטיסה קצרה (כשהוא קשור בחבלים ומאחורי מחסום מגן שקוף).

קרזניץ' הציג גם רחפן זעיר מתוצרת אינטל בשם Shooting Star Mini, שמיועד לטיסה בתוך מבנים, כאשר טייס אחד יכול לשלוט בצי של עד 100 רחפנים. הדמו שבוצע באולם לרחפנים אלו היה, לדבריו, שיא גינס בטיסת רחפנים בתוך מבנה ללא GPS.

תגיות