אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ביתן בוחן מעבר לכרטיס אשראי חדש צילום: מיקי נעם אלון

ביתן בוחן מעבר לכרטיס אשראי חדש

המהלך שהביא את שופרסל לחסוך בהוצאות השכר באמצעות התקנת קופות בשירות עצמי יבוא לידי ביטוי גם ביינות ביתן

01.02.2018, 06:57 | נורית קדוש
רכישת מגה אמנם הזניקה את קבוצת ביתן לעמדת רשת קמעונאות המזון השנייה בגודלה בישראל, אך אילצה אותה לעסוק בקליטת 120 סניפי הרשת ואלפי עובדיה. מיזוג זה לא איפשר לביתן לקדם את הרשת בהתאם לקצב בשוק קמעונאות המזון אשר נקבע בעיקר על ידי שופרסל ורמי לוי.

אחת המטרות הנבחנות כעת על ידי ביתן היא לשפר את התנאים של הרשת ולקוחותיה מחזיקי כרטיסי האשראי של המועדון. ל"כלכליסט" נודע כי ביתן בוחן הצעות מכל חברות האשראי, המבקשות להנפיק את כרטיסי האשראי לרשת. לפני שלוש שנים רכש ביתן 50% מחברת הבת מועדון 365 פיננסים בתמורה ל־12 מיליון שקל. "יש לנו חלון הזדמנויות בתקופה הקרובה לצאת מההסכם הקיים ועל רקע זה ננסה לקבל את ההצעה הטובה ביותר לנו וללקוחות שלנו".

נחום ביתן נחום ביתן נחום ביתן

המהלך שהביא את שופרסל לחסוך בהוצאות השכר באמצעות התקנת קופות בשירות עצמי יבוא לידי ביטוי גם ביינות ביתן. הרשת החלה בפיילוט בתל אביב לשילוב קופות כאלה המקבלות גם תשלום במזומן. זירה רווחית נוספת שביתן נערך לפתח היא מחלקות הבריאות והמזון האורגני, וייפתחו בסניפים מחלקות ייעודיות למזון שמניב רווחיות גבוהה יותר.

בנוסף, פתיחת החנות של שופרסל למכירה סיטונאית של מוצרי מזון לבעלי מכולות ועסקים קטנים, והיערכות רמי לוי להקים לצד המרלו"ג שייפתח במחצית השניה של השנה במודיעין, חנות ייעודית לבעלי מכולות ועסקים קטנים, הובילה את יינות ביתן להשלים רכישה של 51% מהבעלות של FREE MARKET המציעה לבעלי מכולות רכש ואספקת סחורה.

תגיות

2 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

2.
לא משתלם
רוב כרטיסי האשראי של רשתות המזון, אינם משתלמים לצרכנים. הגרועים הם כרטסי האשראי של רמי לוי, שאינו נותן ערך מוסף, ושל יינות ביתן, שהשימוש בו יקר ומסורבל, וגם עומד להיפרד מניו פארם. המשתלם ביותר הוא הכרטיס של סופרסל. בעלל, הגיע הזמן לנתק את הצרכנים שרוצים או נאלצים לקנות ברשת מסוימת, מההכרח להצטייד בכרטיס אשראי של אותה רשת, ולאפשר לאנשים להיות חברים במועדון, ים פחות הנחות, אבל ללא מסגרת אשראי חיצונית ותשלומים נוספים.
חוה פ  |  04.02.18
1.
רק דרך הצעת ערך אמיתית לצרכנים
כרטיסי האשראי השייכים כיום למועדוני הלקוחות של רשתות שיווק לא נותנים הצעת ערך ממשית ששווה אותם או את הנאמנות לרשת. גם בשופרסל וגם ב-You נגבים החל מהשנה השנייה לא רק דמי כרטיס (אשראי), אלא גם דמי חבר (מועדון), שלא נגבים מחברי מועדון שלא דרך כרטיס אשראי. בנוסף, ההטבות מוצעות לרוב על מוצרי שורה שנייה, מוצרים דלי מכר או מוצרי פרמיום ולא משקפים ערך יומיומי לחברות במועדון. במגה הכרטיס מוצע כברירת מחדל תחת המותג דיינרס - שלא מכובד בכל מקום, ודאי שלא בחו״ל.
מגהץ קיטור  |  01.02.18