אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פרויקט הכביש לירושלים: האם הפעם יעמדו בלוחות הזמנים? צילום: גדי קבלו

פרויקט הכביש לירושלים: האם הפעם יעמדו בלוחות הזמנים?

לפי משרד האוצר, תקופת הסלילה בפרויקט שכבר נדחה עומדת להימשך ארבע שנים, כלומר צפויה להסתיים 13 שנה אחרי ההכרזה עליו; שש קבוצות ניגשו למכרז

06.03.2018, 16:49 | ליאור גוטמן
משרד האוצר, באמצעות אגף החשב הכללי, דיווח היום (ג') שקיבל שש ההצעות שונות לסלילת כביש גישה חדש לירושלים. עלות הפרויקט נאמדת ב-1.5 עד 2 מיליארד שקל, כאשר תקופת הסלילה עד לפתיחת הכביש נאמדת בארבע שנים. אורכו של הכביש החדש יעמוד על כ-5 קילומטרים ויכלול שני נתיבים בני שני מסלולים כל אחד. הוא יעבור ברובו דרך שתי מנהרות, באורך של קילומטר וחצי כל אחת ויכלול שלושה מחלפים - באזור מוצא, בנחל רבידה ובצומת בייט.

קראו עוד בכלכליסט

שש הקבוצות שניגשו למכרז הן קבוצת אלקטרה; קבוצת PMEC - חברה ממשלתית סינית שבונה היום את נמל אשדוד החדש; קבוצה משותפת למנרב ול-CCECC - עוד חברה ממשלתית סינית שבונה חלקים מהרכבת הקלה בתל אביב; קבוצה משותפת לשיכון ובינוי ואפריקה ישראל; קבוצה משותפת לשפיר ופיצרוטי (PIZZAROTI) האיטלקית; וקבוצה משותפת לאשטרום, אורון ואוברס (OBRAS).

רוני חזקיהו, צילום: אוראל כהן רוני חזקיהו | צילום: אוראל כהן רוני חזקיהו, צילום: אוראל כהן

ההצהרה לגבי לוחות הזמנית שוב מתנגשת עם המציאות העגומה של פיתוח תשתיות איטי ומתמשך. התוכנית המקורית לבניית הכביש נכללה בפרויקט "נתיבי ישראל" שאושר בממשלה עוד באפריל 2010, אולם בעיות תקציב דחו את הביצוע משנה לשנה. אישור התוכניות בפועל בוצע בתחילת 2014, אז גם החליט שר התחבורה ישראל כץ לקרוא את הכביש על שמו של הרב עובדיה יוסף ז"ל. באפריל 2015 בישר החשב הכללי על יציאה לדרך עם מכרז מקדים, והבטחה שתוך 3 שנים (כלומר ב-2018) כבר תורגש הקלה לנהגים.

אז מהם לוחות הזמנים החדשים? לפי משרד האוצר "בניית הכביש צפויה להתחיל בשנת 2019 ופתיחתו לתנועה בשנת 2023", או במילים אחרות 13 שנה אחרי ההכרזה המקורית. "ההצעות במכרז התקבלו לאחר הליך תכנון אלטרנטיבי מוצלח, אשר אפשר למציעים לבטא את יתרונות המגזר הפרטי לחיסכון בזמן, כסף ובתועלות סביבתיות", מסכמים במשרדי הממשלה, כאשר החשב הכללי, רוני חזקיהו, מציין ש"תחרות בריאה מובילה לייעול בתכנון, לצד השגת מחיר אופטימלי למשק".

בדומה לכביש הרוחב 431, גם כביש הכניסה החדש לירושלים יבוצע בשיטת PPP (או Public Private Partnership) במסגרתה הזכיין יתכנן, יממן, יקים, יתפעל ויתחזק את הכביש למשך תקופת הזיכיון, שאורכה יהיה 25 שנה, כאשר המדינה תשלם לזכיין "אגרת צל" על כל רכב שיעבור שם.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות