אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
טסלה: המכונית בתאונה הקטלנית בקליפורניה הייתה על נהג אוטומטי צילום: רויטרס

טסלה: המכונית בתאונה הקטלנית בקליפורניה הייתה על נהג אוטומטי

בתאונה נהרג גבר בן 38 שנהג במכונית מודל X שהתנגשה בקיר הפרדה. לפי החברה הוא קיבל התראה לשים ידיו על ההגה - אך לא עשה דבר. הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים בארה"ב כבר האשימה בעבר את החברה בתאונה דומה

31.03.2018, 09:36 | שירות כלכליסט

טסלה הודיעה שמכונית המודל  X שלה שהייתה מעורבת בתאונה קטלנית בקליפורניה בשבוע שעבר הייתה במצב הטייס האוטומטי שלה, והעלתה שאלות חדשות לגבי מערכת הנהיגה האוטונומית למחצה. כמו כן אמרה טסלה שרישומי כלי הרכב מראים שהנהג לא עשה דבר לפני התאונה למרות שהוא קיבל התראות לשים את ידיו על ההגה.

קראו עוד בכלכליסט

"לנהג היו בערך חמש שניות ו-150 מטר של טווח ראייה פתוח עד לקיר ההפרדה, אבל רישומי הרכב מראים שהוא לא נקט בשום פעולה", נמסר. טסלה לא ציינה מדוע הנהג האוטומטי לא זיהה את קיר ההפרדה.

בתאונה הקטלנית שאירעה ליד מאונטיין-וויו בקליפורניה היו מעורבים שני כלי רכב נוספים, והיא עיכבה את התנועה במשך שעות. נהג הטסלה בן ה-38 מת מפצעיו בבית החולים מעט לאחר התאונה.

טסלה מודל X, צילום: איי פי טסלה מודל X | צילום: איי פי טסלה מודל X, צילום: איי פי

טייס אוטומטי מאפשר לנהגים להסיר את ידיהם מההגה לפרקי זמן ממושכים בתנאים מסוימים. טסלה דורשת מהמשתמשים להסכים להניח את ידיהם על ההגה "כל הזמן" לפני שהם מפעילים את הטייס האוטומטי, אך רבים מהם מנצלים את המערכת כדי לא לעשות זאת.

הרשות הלאומית האמריקאית לבטיחות בדרכים כבר האשימה בעבר את טסלה בתאונת טייס אוטומטי קטלנית. בספטמבר אמר יו"ר הרשות רוברט סומוולט שמגבלות פונקציונליות בטסלה מודל S שיחקו תפקיד מכריע בתאונה שאירעה במאי 2016, שבה נהרג נהג במצב נהיגה אוטומטי. האירוע הזה העלה אז שאלות באשר לבטיחות המערכות שיכולות אמנם לנהוג למרחקים ארוכים ללא התערבות אנושית, אך אינן מסוגלות להחליף לחלוטין נהגים בשר ודם.

הרשות אמרה גם שטסלה יכולה הייתה לנקוט בצעדים נוספים כדי למנוע את השימוש לרעה במערכת, והאשימה את הנהג בכך שלא שם לב ו"סמך יותר מדי על האוטומציה של הרכב".

חקירת הרשויות את טסלה ויצרניות רכבים אוטונומיים נוספות מגיעה דווקא בשעה שהתעשייה מנסה לעודד חקיקה פדרלית, שתקל את השימוש במכוניות האוטונומיות.

טסלה אמרה בתגובה: "הטייס האוטומטי לא מונע את כל התאונות - סטנדרט שכזה אינו בגדר האפשרי - אבל הוא הופך אותן להרבה פחות סבירות. המערכת הופכת את העולם לבטוח יותר באופן חד משמעי עבור משתמשי הרכב, הולכי הרגל ורוכבי האופניים".
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

9 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

9.
תגובה הזוייה של טסלה
במידה ויש לשים יד על ההגה, והנהג לא שם, אז יש להוריד מהירות ואולי אפילו לבצע עצירה מוחלטת. בנוסף התוצאה הקטלנית מרמזת שמשהו לא עבד, הרכב נכנס בקיר.... יש להפיק לקחים ולשפר את המערכות. הייתי אף מציע לשתף נתוני תאונות בין הספקים השונים ככה שביחד יגיעו לתוצאות יעילות יותר. אישית, הייתי מציע להמתין 10 שנים לפני שימוש בטכנולוגיה כזו, למה? הציבור מטומטם והציבור ישלם. במטוסים זה קיים המון שנים רק מה, שם אין צפיפות, אין קירות אין הפתעות, די שקט וגם אם יש משהו, אז הטייס מיומן,מאומן ולא מתעלם מציפופים והתראות..
המגיב  |  01.04.18
8.
איווקס
אם נחזור למחוזותינו, מערכת האיווקס cr107 רחוקה שנות אור מיכולת התרעה בזמן אמיתי. לעיתים היא מזהה סכנה אך בעיכוב כלשהו ולכן אינה מזהירה בזמן על הסכנה ולא מונעת שום תאונה אפשרית, כפי שנטען על ידי החברה. למעשה המערכת פועלת במסגרת מגבלות שאינן רלוונטיות בכלל למציאות נהיגה רגילה. בקיצור, לא לקנות. נקודה.
אבי צוקרמן  |  01.04.18
לכל התגובות