אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
טסלה שרפה 700 מיליון דולר במזומנים ברבעון הראשון צילום: יצרן

טסלה שרפה 700 מיליון דולר במזומנים ברבעון הראשון

מלאי המזומנים של יצרנית המכוניות החשמליות הצטמק ל-2.7 מיליארד דולר; החברה הודיעה שתצליח להגיע ליעד הייצור של המודל 3

03.05.2018, 11:00 | שירות כלכליסט

טסלה שרפה 700 מיליון דולר במזומנים ברבעון הקודם, אך בה בעת נראית באופק הקלה בצרות הייצור של החברה.

קראו עוד בכלכליסט

יצרנית הרכבים החשמליים פרסמה אמש (ד') את תוצאותיה לרבעון הראשון של 2018, לפיהן ערימת המזומנים של החברה הצטמצמה מ-3.4 מיליארד דולר ל-2.7 מיליארד דולר בשלושת החודשים הראשונים של השנה.

המשקיעים ציפו להוצאת מזומנים משמעותית ברבעון המדובר, נוכח הגברת מאמצי החברה לפתרון שורה של בעיות בקו הייצור של מודל 3. רכב זה הוא הראשון שמייצרת טסלה בייצור המוני, עם מחיר התחלתי של 35 אלף דולר. טסלה רואה בהצלחתו של המודל 3 מרכיב מהותי למודל העסקי שלה.

לדברי החברה, היא הצליחה להגיע לקצב ייצור של 2,270 רכבי מודל 3 לשבוע במהלך אפריל, ושבאפשרותה לייצר 2,000 או יותר מכוניות בשבוע במשך שלושה שבועות רצופים, ולהגיע ליעד שאליו שאפה להגיע אשתקד.

הצגת המכונית החשמלית מודל 3 של טסלה. המחיר - 35 אלף דולר, צילום: רויטרס הצגת המכונית החשמלית מודל 3 של טסלה. המחיר - 35 אלף דולר | צילום: רויטרס הצגת המכונית החשמלית מודל 3 של טסלה. המחיר - 35 אלף דולר, צילום: רויטרס

מוקדם יותר השנה התחייב שוב מנהל החברה, אילון מאסק, לחזרה לקצב הייצור הרצוי. לאחרונה חשף כי לפעמים הוא אף יישן על רצפת המפעל. "נראה שהלילות הלבנים של מאסק במפעל מתחילים להשתלם משום שנראה שטסלה סוף סוף הצליחה לבנות מומנטום", אומרת ג'סיקה קלדוול (Jessica Caldwel), מנהלת בכירה באדמונדס (Edmunds), חברה לניתוח נתוני ייצור.

טסלה מתכננת להגיע לקצב ייצור של 5,000 רכבי מודל 3 לשבוע עד לסוף יוני. המחיר של המודל 3 - הנמוך באלפי דולרים משני הרכבים האחרים שלה - מבוסס על העובדה שהרכב קל יחסית לייצור. החברה הכריזה בעבר כי בכוונתה לבצע אוטומציה של חלק גדול מקווי הייצור.

אולם אתמול אמר מאסק כי למעשה הייצור השתפר לאחר שכמה מהרובוטים הוסרו מקו הייצור. "הגזמנו עם האוטומציה. עשינו אוטומציה לדברים טיפשיים", אמר למשקיעים. לדוגמה, לדבריו החברה משתמשת ברובוט מתוחכם לשם הנחת משטחי הפיברגלס מעל למארזי המצברים של המודל 3. אך מסתבר שהרובוט לא ביצע את העבודה כראוי והוא הוחלף באדם. לאחר בדיקות נוספות, הוחלט לבסוף כי משטח הפיברגלס מיותר והוא הוסר מקו הייצור.

בינתיים, למרות פתירתן של כמה מסוגיות הייצור, החברה רחוקה מלהיות רווחית. בשנה הבאה תצטרך לפרוע אג"ח בהיקף של יותר ממיליארד דולר - 230 מיליון דולר בנובמבר ועוד 920 מיליון דולר במרץ. במרץ הורידה מודי'ס את דירוג האג"ח של החברה עוד יותר עמוק בטריטוריית הזבל והתריעה שהורדות נוספות צפויות בהמשך.

מניית החברה השילה כמעט 5% במסחר המאוחר אתמול (ד').

תגיות