אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סקר עולמי: הגולשים חוששים לפרטיותם ו-10% צמצמו את השימוש ברשת צילום: שאטרסטוק

סקר עולמי: הגולשים חוששים לפרטיותם ו-10% צמצמו את השימוש ברשת

לפי הסקר של חברת איפסוס, 52% מהגולשים הביעו דאגה למצב הפרטיות שלהם ברשת, ו-75% חוששים מחברות האינטרנט כשרק האקרים זוכים למידה רבה יותר של חוסר אמון

19.05.2018, 18:39 | רפאל קאהאן

סקר חדש של חברת איפסוס שנערך ב-25 מדינות ברבעון שעבר כלל מדגם של כ-1,000 גולשים מכל מדינה מעלה שהשערוריות האחרונות שבהן היו מעורבות חברות כמו פייסבוק מעוררות הרבה יותר דאגה מבעבר בכל הנוגע לפרטיות הגולשים. אלו הן כנראה בשורות מעולות לארגוני הגנת זכויות הגולשים שנאבקים כבר שנים למען הגבלת כוחן של ענקיות האינטרנט. כתוצאה מחששות אלה, אחד מכל עשרה גולשים מצמצם את פעילותו ברשת.

קראו עוד בכלכליסט

כך, יותר ממחצית הגולשים (52%) מרגישים מודאגים יותר ממצב הפרטיות ברשת ביחס למה שחשו בעבר. מספר זה עולה לכ- 61% עד 63% בקרב גולשים ממדינות דרום אמריקה, אפריקה והמזרח התיכון. כ-75% מאלה שדואגים לפרטיותם טוענים שחברות האינטרנט הן הגורם העיקרי לדאגה שלהם. או במילים אחרות - רמת האמון של הגולשים בחברות כגון פייסבוק או גוגל נמוכה מאוד עד בלתי קיימת. למעשה רק האקרים זוכים למידה רבה יותר של חוסר אמון.

מי עוקב אחרי הגלישה שלכם?, צילום: שאטרסטוק מי עוקב אחרי הגלישה שלכם? | צילום: שאטרסטוק מי עוקב אחרי הגלישה שלכם?, צילום: שאטרסטוק

אז על מי כן סומכים הגולשים?

יותר מכך, הגולשים סומכים יותר על גולשים אחרים, על הממשלה שלהם ועל המעסיקים שלהם (בסדר הזה) מאשר על חברות הטכנולוגיה. עם זאת, גולשים בארה"ב מודאגים יותר מהממשלה שלהם מאשר אלה במדינות אחרות. אבל האמריקאיים היו גם אלו שבקרבם נרשם שיעור הדאגה הגבוה ביותר (כ-83%) מכוחן הגובר של חברות האינטרנט.

כ-60% מהגולשים מרגישים שהרשתות החברתיות וחברות החיפוש המקוון מחזיקות ביותר מדי כוח. אגב, דווקא גולשים במדינות עניות או מתפתחות הראו יותר דאגה מכוחן של הרשתות החברתיות מאשר גולשים במדינות מפותחות. למשל במצרים כ-81% סברו כך לעומת 47% ביפן. 

אבל יותר מכך מרשים לראות כמה אחוזים מהגולשים מכירים בהשפעה של האינטרנט על חייהם. למשל כ-42% בממוצע הודו שרשתות חברתיות משפיעות על נקודת המבט הפוליטית שלהם. יותר ממנועי חיפוש (39%), אפליקציות (35%) או פרסום מקוון (32% בלבד). כשליש מהגולשים במחקר טענו שמדיה חברתית מסבכת, מקשה או מרעה את חייהם.

הגולשים גם מרגישים שמנועי חיפוש משפיעים יותר מדי על האתרים בהם הם משתמשים (כ-64%), על החדשות שהם צורכים (כ-60%), הקניות שהם מבצעים (כ-56%) ולהיכן הם הולכים במשך היום (כ-43%). התוצאה של העלייה ברגשות השליליים האלה היא מגמה שבה כ-10% מהגולשים מצמצמים את הקניות שהם מבצעים באינטרנט, סוגרים חשבונות ברשתות החברתיות או באופן כללי משתמשים פחות ברשת בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה.

תגיות