אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מקשיחים עמדות: בנמלים דורשים חסינות ל־15 שנה צילום: גדי קבלו

מקשיחים עמדות: בנמלים דורשים חסינות ל־15 שנה

העובדים דרשו בדיונים על הרפורמה להעלות את מספר השנים שיינתנו לחסינות מפני פיטורים. ניסנקורן: "לא נרשמה פריצת דרך באף נושא"

30.05.2018, 08:30 | ליאור גוטמן

עובדי הנמלים הקשיחו את דרישותיהם בנוגע לרפורמה המתגבשת שם, והבקשה החדשה שלהם היא לספק חסינות של 15 שנה לכל העובדים שנקלטו עד ליוני 2017. זאת לעומת דרישתם הקודמת שהיתה חסינות של עשר שנים לעובדים שנקלטו עד לקיץ 2016.

קראו עוד בכלכליסט

דרישה נוספת שעלתה היא לפתוח את רשת הביטחון שהוענקה בעבר כהבטחה בעל פה, על 70% פרמיות שכר מהפעילות, ולהעלות את הרף שנית ועד לכיסוי יותר גבוה, ככל הנראה 80%. הדרישות החדשות מונעות לעת עתה את ההתקדמות בדיוני הרפורמה, וההערכה בקרב משרדי הממשלה היא שהמצב שנוצר מוביל לשביתה חוזרת, דומה לזאת שנרשמה לפני כשבועיים.

נמל אשדוד, צילום: גדי קבלו נמל אשדוד | צילום: גדי קבלו נמל אשדוד, צילום: גדי קבלו

שלשום בשעת לילה הודה יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ש"יש מפגשים כמעט יומיומיים. התקיימו שיחות מול הנהלות נמלי חיפה ואשדוד על תנאי הפרישה של העובדים כמו גם נוסחאות הגנה על השכר. אני לא יכול להגיד שהיה נושא אחד שהיתה בו פריצת דרך". הדברים נאמרו במסגרת דיון שנערך בביה"ד הארצי לעבודה, זאת תחת חובת דיווח שהוטלה על משרדי האוצר והתחבורה כמו גם על הנהלות הנמלים בעניין הניסיונות למנוע שביתה שם.

עיון בפרוטוקול הדיון שנערך בביה"ד הארצי לעבודה מגלה שקצב העבודה עוד לא חזר לממוצע הנדרש, כשברקע מרחף איום חדש בהשבתה שנולד לאחר הכרזת סכסוך עבודה בנמל אשדוד בשל בנייה של שכונה חדשה שם ("קריית לכיש") ובסמוך לאחת הגדרות של הנמל. במשרדי הממשלה מעריכים שהאיום בשביתה בא לרצות את השטח הבוער בנמל אשדוד, ולכן זה כלל לא משנה שלנמל אין יכולת להשפיע על בנייה של שכונת מגורים מחוץ לגבולותיו – העיקר שיש הצהרה ואיום שהונח על השולחן.

ניסנקורן חשף במהלך הדיון בביה"ד את אחד החששות הגדולים של עובדי הנמלים הקיימים, והוא צניחה של עשרות אחוזים בהיקף העבודה. לפי ניסנקורן, "היום שני הנמלים בתחום המטען מייצרים כל אחד כ־1.5 מיליון בשנה (מכולות TEU – ל"ג), ובשני הנמלים זמן קצר אחרי הפתיחה כל אחד יורד ל־600 אלף". במילים אחרות, ניסנקורן צופה שבתחילת העשור הבא ומיד אחרי פתיחת שני הנמלים הפרטיים בחיפה ובאשדוד נפח הפעילות של הנמלים הנוכחיים יתרסק בכ־60%. "אנחנו מאוד חוששים שהנמלים לא יהיו מוכנים לתחרות", הוא אומר. מי שאישר את דברי ניסנקורן הוא אייל זלץ, מראשי ועד עובדי נמל חיפה. בכנס של חברת קוראל שנערך אתמול הוא אמר ש"ברגע שאיאלץ להתמודד מול נמל סיני עם מנופים חדשים, רציפים רחבים ויכולות פריקה של אוניות עם 18 אלף טונות – אני נחשב לנמל נכה. במצב כזה, מה שווה הרפורמה הממשלתית?".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות