אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עלייה של 23% בגבייה של הביטוח הלאומי דרך אתר האינטרנט ב-2017 צילום: טל שחר

עלייה של 23% בגבייה של הביטוח הלאומי דרך אתר האינטרנט ב-2017

מנתונים שפורסמו היום עולה כי אתר האינטרנט של הביטוח הלאומי הפך לאמצעי השירות הנפוץ ביותר עם עלייה של 17% במספר הפניות שהוגשו דרכו בהשוואה לשנה הקודמת. המנכ"ל, מאיר שפיגלר: מנכ"ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר: "הכוונה היא להרחיב את שירותי האינטרנט ולאפשר פניות בנושא קצבאות נוספות"

31.05.2018, 13:26 | שחר אילן

הביטוח הלאומי גבה ב-2017 סכום של 9 מיליארד שקל באמצעות אתר התשלומים והדיווחים. כך עולה מסיכום נתוני השירות ברשת שמפרסם היום המוסד. מדובר בעלייה של 23% בהשוואה ל-2016 במהלכה נגבו 7.3 מיליארד שקל דרך האתר. בהשוואה ל-2015 במהלכה נגבו 5.2 מיליארד שקל דרך האתר מדובר בעלייה של 73%. הנתונים מצביעים על כך שהאתר האישי הפך במהלך 2017 לאמצעי השירות הנפוץ ביותר. עם זאת, נרשמה גם עלייה של 2% במספר הפונים לסניפים.

קראו עוד בכלכליסט

במהלך 2017 נרשמו 26 מיליון פניות לביטוח הלאומי - עלייה של 11%, זאת לעומת 23 מיליון פניות בשנה שעברה. כ-56% מהפניות (14.3 מיליון פניות) הגיעו דרך אתר הביטוח הלאומי, כלומר עלייה של 17% בהשוואה לשנה הקודמת. ב-2010 עוד עמד מספר הפונים על 5.5 מיליון ומאז גדל ב-160%. 22% מהפניות הגיעו למוקד הטלפוני.

עוד עולה מהנתונים כי במהלך 2017 הפך האתר האישי לערוץ השירות המרכזי של הביטוח הלאומי. מספר הפניות שנעשה באמצעות האתר האישי גדל ב-58% מ-4.8 מיליון כניסות ל-7.1 מיליון כניסות, שהן 50% מסך הכניסות לאתר הכללי. הבירורים והאישורים באתר האישי גדולים בהרבה מאלו המתבצעים במוקד או הכניסות בסניף. בביטוח הלאומי מסבירים את הגידול בשימוש באתר האישי בהליך החדש המאפשר להזמין קוד משתמש וסיסמה למייל המבוטח בלי להגיע לסניף. האטרקטיביות של האתר האישי נובעת גם מהיכולת לצפות בו במצב הטיפול בתביעות.

המוסד לביטוח לאומי, צילום: גדי קבלו המוסד לביטוח לאומי | צילום: גדי קבלו המוסד לביטוח לאומי, צילום: גדי קבלו

עם זאת למרות כל המאמצים נרשמה עלייה של 2% במספר הפונים לסניפים שהגיע ל-3.3 מיליון. בביטוח הלאומי מסבירים זאת בטיפול בשני פרויקטים גדולים: תוכנית חיסכון לכל ילד ואמנת הפנסיה עם רוסיה. 

מיליון מסמכים נשלחו לביטוח הלאומי דרך אתר האינטרנט - גידול של 59% לעומת 2016. השימוש הנפוץ ביותר הוא למסמכים בנושא ביטוח אבטלה.

באתר התשלומים והדיווחים של הביטוח הלאומי בוצעו ב-2017 שני מיליון פעולות ושולמו מעל 9 מיליארד שקל. רוב התשלומים, כ-8 מיליארד שקל, שולמו על ידי מעסיקים. כן הוא הפך לאתר השרות המרכזי של תוכנית חיסכון לכל ילד ונרשמו בו חצי מיליון פעולות בנושא זה.

הסניף עם מספר הפונים הגדול ביותר הוא סניף באר שבע עם 436 אלף פניות, 71% יותר מסניף נצרת עם 255 אלף. הסניף במקום השלישי הוא ירושלים ובמקום החמישי יפו. כך שנראה שאוכלוסייה ערבית מתקשה יותר להסתגל לשימוש בשירותי האינטרנט.

בביטוח הלאומי טוענים שזמן ההמתנה הממוצע למוקד הטלפוני השתפר מאור וירד מ-3:04 דקות ב-2016 ל-2:10 דקות ב-2017. זו בכל מקרה המתנה ארוכה בהרבה מהשיא של 2013 – 1:38 דקות.

מנכ"ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר: "הכוונה היא להרחיב את שירותי האינטרנט ולאפשר פניות בנושא קצבאות נוספות". לדבריו, מבדיקות הביטוח הלאומי עולה שרמת שביעות הרצון של המשתמשים בשירותי הרשת גבוהה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות