אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
6 דברים שחשוב לדעת על שירותי ענן לעסק צילום: שאטרסטוק

6 דברים שחשוב לדעת על שירותי ענן לעסק

שירותי מחשוב ענניים כבר הפכו לחלק מחיינו, אך לא כל שירות נשען על תשתית שמאפשרת גישה לא-מקוונת, או הקצאת מרחב אחסון לענן פרטי ללא עלויות חריגות. לפניכם כמה עובדות ששווה להכיר לפני שבוחרים שירות ענני – ודברים שמשתלם לעשות באמצעות השירות שבידיכם

20.06.2018, 15:04 | אפרת אלוני, בשיתוף בזק
שירותי מחשוב בענן הפכו לנפוצים ביותר בשנים האחרונות, בהיותם כלי מצוין לאספקת שירותים מקוונים, יישומי רשת ואחסון מידע עבור ארגונים וצרכנים כאחד. גם חברות בארץ אימצו תשתיות ושירותי ענן, ויש כמה וכמה דברים שחשוב לדעת על התחום, לפני שנכנסים אליו או מעמיקים את הפעילות בו.

1. עננים ולא ענן

שירותי הענן הם בעצם, מחשבים של חברות אחרות – ולא מדובר בענן בודד אלא ברשתות שלמות. אותן רשתות ענן מחזיקות במידע כקבצים, שירותים כתוכנות שאפשר להתחבר אליהן מרחוק ועוד. רשתות הענן אף מגבות זו את זו, כדי למנוע נזקים במקרי תקלות וניסיונות פריצה מקוונים. הרשתות הללו נשענות על שרתים פיזיים שנמצאים במרכזי נתונים גדולים. למשל, חוות השרתים של בזק מפוזרות על פני ישראל במגוון מיקומים, מטעמי נוחות ואבטחה.

2. לוקאלי מול גלובלי

התחרות בשוק שירותי הענן הולכת ונעשית צפופה – וההיצע עשוי להיות מבלבל. אבחנה חשובה אחת היא במיקום הענן שבו שמור המידע: בניגוד למרבית שירותי הענן, הנשענים כיום על מיקור חוץ בינלאומי ולמעשה מאחסנים את המידע שלנו על שרתים של חברות כמו אמזון הפזורים ברחבי העולם, קיימת גרסה ישראלית. בבזק השרתים כולם מקומיים ומוקמים פיזית על ידי החברה, כמו גם האחריות לשירות, לתפעול, שרידות , תחזוקה, אבטחה וגיבוי. היתרון הוא ביכולת ליצור קשר ישיר עם ספק מקומי לכל צורך, במקום להישען על תקשורת מול גורמים בחו"ל.

בזק עסקים: מגוון שירותים בענן לעסקים קטנים, בינוניים וגדולים

 , צילום: שאטרסטוק צילום: שאטרסטוק  , צילום: שאטרסטוק

 

3. רבע ענן, חצי ענן

העלות של יצירת תשתית ענן פרטית עשויה להיות גבוהה מאוד, במיוחד עבור מי שמבקש לרכוש שירותים מקומיים שלא נשענים על חברות זרות במיקומים שונים בעולם. הפתרון הוא יצירת אזור מבודד בענן, כלומר שכירת מרחב אחסון ספציפי והפיכתו לפרטי. במקרה זה, ללקוחות יש אפשרות לשלוט בסביבת הענן ששכרו, אם בבחירת כתובות IP ואם ביצירת רשתות משנה או ניתוב גישה. העלות, כמובן, תהיה נגישה בהרבה.

4. לא רק ברשת

בעבר, חייבו שירותי הענן חיבור מהיר ביותר לרשת, מה שייקר את התפעול עבור הלקוחות. כיום המצב שונה ומאפשר חיבור במהירות סטנדרטית שעדיין מעביר שימוש חלק, ואף פעולה באופליין, במנותק מהרשת. בניגוד לחברות המציעות שירותי ענן נטו, חברות תשתית כמו בזק יכולות לאפשר את הגישה למידע השמור בענן גם באמצעות הרשתות הפרטיות והמאובטחות שלה - כמו למשל רשת ה-IPVPN, ולאו דווקא על גבי האינטרנט עצמה. היתרון הוא בשמירת נגישות המידע גם במקרי תקלות או ניתוקים, או מתי שהלקוח מבצע שינויים ברשתות שלו, מה שלא תמיד מאפשר גישה חלקה לרשת.

5. מבט מגבוה

אחד התחומים בהם יכול כל עסק להשתדרג בסיוע שירות הענן הוא האבטחה הפיזית: בעבר, נדרשו מפעילי מצלמות אבטחה להקליט את פיד הווידאו במערכות DVR ואחרות - מה שתפס מקום במשרדים, הקשה על גישה מרחוק וסירבל תגובה במקרי חירום. חיבור מערך מצלמות האבטחה לענן מבטל את החסרונות: לא צריך לבזבז מקום, הנגישות היא מקוונת ומהירה, אין מגבלה למספר הצופים בו זמנית וניהול התוכן המוקלט קל בהרבה. מדובר בפתרון מצוין עבור לקוחות בעלי סניפים שרוצים לנהל את אבטחתם בצורה נוחה ממערכת אחת.

6. לענן הקש 1

אחד השירותים הבסיסיים ביותר בחברות הוא שירות המרכזייה הטלפונית, שבגרסתו המסורתית מחייב רכישת מרכזיה וקווים פיזיים. מרכזיה בענן, לעומת זאת, מאפשרת לתפעל את הניווט הטלפוני הסבוך מרחוק, כשהמרכזייה למעשה מתוכנתת על גבי הענן ללא תלות בסניפים עצמם בשטח, וללא ציוד יקר באתר עצמו. שלוחות המרכזייה מנוהלות מהענן והלקוח יכול ליהנות מכל תכונות המרכזייה המוכרות לו ממרכזייה לוקאלית – לרבות ניהול מספר רב של סניפים, שלוחות IP או שלוחות אנלוגיות.

תגיות