40% מהגולשים מחקו בשנה האחרונה לפחות חשבון אחד במדיה חברתית מכיוון שלא סמכו על החברה שתשמור כראוי על המידע האישי שלהם - כך לפי סקר מקיף שערכה חברת היח"צ הבינלאומית Edleman.
הסקר, שכלל כאלף משתתפים מתשע מדינות, נערך בשבועיים האחרונים של אפריל, כמה ימים לאחר שמייסד ומנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, העיד בקונגרס בשיאה של
פרשת קיימברידג' אנליטיקה.
לפי הסקר, חוסר האמון הגדול ביותר נמצא דווקא בסין, שם 55% מהנשאלים אמרו שמחקו חשבון מדיה חברתית בשנה האחרונה. במקום השני נמצאת איחוד האמירויות עם 48% ואחריה הודו עם 44%. במוקד הפרשה, ארה"ב, רק 38% אמרו שמחקו חשבון, פחות מצרפת שם 40% מהנשאלים הצהירו על מחיקה. את הדירוג סוגרות ברזיל (38%), בריטניה (33%), קנדה (32%) וגרמניה (20%).
צעירים נטו לסגור חשבונות יותר ממבוגרים. 44% מבני 18 עד 34 הצהירו על סגירת חשבון, לעומת 41% מבני 35 עד 54 ו-31% מבני 55 ומעלה. 60% מכלל הנשאלים אמרו שהם לא סומכים שחברות מדיה חברתית יתנהגו באחריות עם המידע שהן אוספות עליהם, ורק 40% אמרו שהן מטפלות בצורה ראויה בפייק ניוז ובטרולים והתבטאויות שנאה.
חרף הסערה שעוררה פרשת קיימברידג' אנליטיקה, רק 39% אמרו שצריך לאסור בחוק על מותגים לרכוש מידע אישי מחברות אחרות. תחת זאת, מעבירים המשתמשים את האחריות לרשתות החברתיות ו-71% סבורים שעל המותגים לדרוש מהן לוודא שהמידע האישי מוגן ושנעשה בו שימוש אתי. בנוסף, 83% אמרו שלדעתם הגנה על פרטיות מידע צריכה להיות אחד האחריות המרכזיות של עסקים.
2 תגובות לכתיבת תגובה