אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סופית: המגדל שיוקם במקום בית מעריב יהיה רק בן 42 קומות צילום: שאול גולן

סופית: המגדל שיוקם במקום בית מעריב יהיה רק בן 42 קומות

בעלי השטח, עופר נמרודי, ביקש לבנות מגדל של 60 קומות, אלא שהמגדל המתוכנן נמצא במסלול הנחיתה וההמראה של נתב"ג ורשות שדות התעופה התנגדה לכך; הכשרת הישוב: "אנו סמוכים ובטוחים שטרם נאמרה המילה האחרונה בנושא"

16.07.2018, 17:54 | דותן לוי

המגדל של הכשרת היישוב במקום בית מעריב בתל אביב, יישאר נמוך ולא יעבור את הגובה של 42 קומות ו-180 מטר מעל לפני הים, כך קבעה היום (ב') הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במחוז ת"א.

קראו עוד בכלכליסט

בוועדה היו מוכנים לאשר להכשרת הישוב שבשליטת עופר נמרודי את הקמת המגדל בגובה 60 קומות כפי שהוצג להם בתחילה, אלא שלאחר שהתוכנית הוגשה התברר שבית מעריב נמצא בתחום הנחיתה וההמראה של שדה התעופה נתב"ג ולכן לא ניתן לאשר את התוכנית.

ביוני 2017 אישרה הוועדה המחזוית להפקדה התוכנית המורחבת שכללה מגדל של 60 קומות. על פי התוכנית שאושרה אמור המגדל לשמש עבור תעסוקה, מסחר ומלונאות.

עם זאת היה מדובר היה באישור להפקדה בתנאים, כלומר אישור המותנה באישור מצד שורה של גורמים ציבוריים, בהם רשות הכבאות וההצלה, רשות המים, המשרד להגנת הסביבה ועוד. אחד מאותם הגורמים, שחוות דעתם נדרשה לצורך ההפקדה היא רשות התעופה האזרחית. מספר חודשים לאחר אישור התוכנית להפקדה, התקבלה תשובתה של רשות התעופה האזרחית ובה כאמור דרישה לצמצם את היקף הבנייה של המגדל.

בעקבות חוות הדעת תיקנה הוועדה המחוזית את החלטתה וציינה כי סך שטחי הבנייה, אשר עמדו קודם לכן על 55 אלף מ"ר יצומצמו ל-43.5 אלף מ"ר ומספר הקומות המרבי כאמור יוגבל ל-42. הגובה המירבי יוגבל גם הוא ל-180 מ"ר, לעומת 256 מ"ר שאושרו ביוני אשתקד.

בהחלטה הקודמת נכתב כי שיקול רשות התעופה האזרחית בנוגע להגבלת הגובה נובע מ"חריגה של גובה הבנייה ממישור הגישה לנחיתה ולנסיקה לאחר המראה". עוד נכתב בהחלטה ההיא כי זכויות הבנייה שלא יכנסו בנפח המאושר יבוטלו.

הדמיית המגדל עם 60 קומות. התוכנית נפסלה, הדמיה: משה צור אדריכלים ובוני ערים הדמיית המגדל עם 60 קומות. התוכנית נפסלה | הדמיה: משה צור אדריכלים ובוני ערים הדמיית המגדל עם 60 קומות. התוכנית נפסלה, הדמיה: משה צור אדריכלים ובוני ערים

יחד עם זאת הוועדה הותירה אז ליזמי התוכנית תקווה כאשר ציינה כי במידה ועד למועד הוצאת ההיתרים יתקבל אישור מהרשות לתעופה אזרחית, ניתן יהיה להגביה את הבניין עד ל-60 קומות בהתאם להחלטה הקודמת. לאחר ההחלטה הראשונה היזמים שידרו

אופטימיות, אך כאמור ברשות התעופה לא זזו מעמדתם.

התוכנית למגדל בית מעריב מתוכננת על מגרש בשטח של כ-1.7 דונם במרכז תל אביב, במפגש הרחובות מנחם בגין וקרליבך. בשנת 2009 רכשה הכשרת הישוב את הקרקע מעיתון מעריב, שהיה אז בשליטתה, עבור 32.5 מיליון שקל.

צומת 'בית מעריב' מהווה אזור חשוב במרכז העיר בשל היותו חלק ממרכז עסקים ראשי ובשל מיקומו בין ארבעת הרחובות המרכזיים: קרליבך, דרך מנחם בגין, לינקולן ויצחק שדה. כיום האזור מתאפיין בעירוב שימושים שעיקרם מסחר, תעסוקה ותעשייה קלה ובהמשך יכלול האזור גם מגורים ב'מתחם השוק הסיטונאי', פרויקט הנמצא היום בשלבי אכלוס. בנוסף, תחנת הרכבת הקלה "תחנת קרליבך" שתהווה את החיבור בין שני קווי הרכבת הקלה הירוק והאדום, תמוקם תחת הצומת.

מחברת הכשרת הישוב נמסר: "הכשרת היישוב שמחה על ההישג באישור הקמת מגדל יעקב נמרודי (לשעבר בית מעריב), לאחר חמש שנים שהחברה מקדמת את התכנון יחד עם עיריית תל-אביב - יפו. אשר להחלטה להפחית את מספר הקומות מ-60 ל-42, ההחלטה התקבלה בשל התנגדות גורפת של רשות התעופה האזרחית, למרות שהכשרת היישוב הציגה למוסדות התכנון ולרשות התעופה האזרחית – בהתאם לדרישותיה המפורטות – בדיקה תעופתית מקצועית ומקיפה, שנערכה על ידי חברה בינלאומית מובילה בתחום זה, אשר קבעה כי המגדל בן 60 הקומות לא יפגע בבטיחות הטיסה בנמל התעופה בן גוריון, ואין מניעה לאשר את מלוא הגובה שתוכנן.

"מאחר שלמרות ממצאי הבדיקה התעופתית, לתדהמת החברה הוועדה למר"מ, שהיא הגורם המוסמך לכך במינהל התכנון שבמשרד האוצר, סירבה לקיים דיון לגופו של עניין בבקשה לאשר את מלוא גובה המגדל שתכונן, בכוונת החברה לנקוט הליכים תכנוניים, ובכלל זה ערר למועצה הארצית לתכנון ולבנייה, והליכים משפטיים נוספים, על מנת לשנות את ההחלטה.

"לאור הממצאים החד משמעיים של הבדיקה התעופתית שנערכה עבור החברה, החברה סמוכה ובטוחה שטרם נאמרה המילה האחרונה בנושא, וכי יעלה בידה לשכנע את הגורמים המוסמכים לממש את החזון המשותף לחברה, לעיריית תל-אביב-יפו ולוועדה המחוזית להקים את נקודת הציון העירונית במלוא הדרה".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות