אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

ועידת כלכליסט

"פעם עובדים שאלו אם אפשר לבחור את צבע המכונית, היום מדברים על ערכים"

כך סיפרה סיגל סרור אחראית HR בחברת Kaltura, בוועידת חווית העובד בעידן החדש של "כלכליסט" ו-Nespersso. יהודית ימפולסקי סמנכ"לית משאבי אנוש באינטל: "מה שמשאיר היום עובדים בחברה אלה הן משמעות והיכולת לגדול"

24.07.2018, 11:41 | ספי קרופסקי

ארבע נשים שאחראיות על משאבי אנוש בחלק מהחברות הנחשקות ביותר לעבודה בישראל, התייחסו לתפקידן היום (ג') בוועידת חווית העובד בעידן החדש של "כלכליסט" ו-Nespresso.

המשתתפות בפאנל היו יהודית ימפולסקי סמנכ"לית משאבי אנוש באינטל, גליה אקשטיין דירקטורית HR ב-Palo Alto Networks, סיגל סרור אחראית HR בחברת Kaltura ומיכל קוגל סמנכ"לית משאבי אנוש ב-Nespersso. את הפאנל הנחה אדריאן פילוט מ"כלכליסט".

בתחילת הפאנל התייחסו ארבע המנהלות להבדלים בין ניהול כוח האדם בעולם הישן, בעבר, לבין הסטנדרטים הנהוגים כיום. ימפולסקי מאינטל פתחה ואמרה: "התחלתי באינטל כמנהלת שכר והטבות, וזה אף פעם לא החזיק מים - אולי רק בנקודת הכניסה. אני חושבת שגם היום אנשים עוזבים מקום עבודה כי מפתים אותם בבונוס או ביותר כסף, אבל זה מחזיק כמה חודשים. אז נכנסים אלמנטים נוספים כגון משמעות, היכולת לגדול - ואלה הדברים שמשאירים עובד. לי יש מזל, אנחנו חברה מאוד גדולה בארץ, אנחנו מעסיקים כ-12 אלף עובדים ואני חושבת שאנחנו מצליחים להיות חברה בתוך חברה בתוך חברה. כשאני שומעת שאנשים אומרים שהם מכשירים עובדים למקום העבודה הבא אני אומרת – אנחנו מקום העבודה הבא".

מימין: אדריאן פילוט, גליה אקשטיין,  יהודית ימפולסקי, סיגל סרור ומיכל קוגל, צילום: עמית שעל מימין: אדריאן פילוט, גליה אקשטיין, יהודית ימפולסקי, סיגל סרור ומיכל קוגל | צילום: עמית שעל מימין: אדריאן פילוט, גליה אקשטיין,  יהודית ימפולסקי, סיגל סרור ומיכל קוגל, צילום: עמית שעל

אקשטיין מחברת Palo Alto Networks אמרה בפאנל: "ניר צוק, המייסד שלנו, תמיד אומר 'תרבות מעל הכל'. אנחנו מקבלים החלטות סביב גיוס אנשים וזה נכנס גם לתהליכי הפיטורים. לא פעם ישבתי בשיחות שימוע והיה שיח על נושא של ערכים. אם האנשים לא עומדים בסטנדרטים שלנו, למשל - שאחד מהם הוא צוותיות: אתה יכול להיות הכי טוב, אבל אם אנשים לא ירצו לעבוד אתך לא נרצה אותך בארגון. התרבות והערכים הם חלק מהתהליך הזה, ולא פעם אמרנו לא לחברות בגלל שהערכים של המייסדים או של הארגון לא עמדו בקנה אחד עם אלה שלנו".

סרור מחברת Kaltura ציינה כי "לפני שנות האלפיים, כשאני ראיינתי מועמדים, הריאיון היה הולך ככה - בעיקר אני דיברתי ושאלתי, והם ענו. אז היה תהליך שבו הם ציינו מה נתנו להם במקומות ההייטק האחרים, והתווכחו אתי על אלפי שקלים. שאלה שהייתי נשאלת היא האם אנחנו מאפשרים לבחור את הצבע של האוטו. היום שואלים האם אנחנו נותנים אוכל טבעוני, ואז זה ממשיך למה הערכים שלכם ומה אתם עושים ביום יום. אחד הטיפים הכי גדולים זה באמת להתחייב למשהו שיכולים לעמוד על הבמה ולהגיד אותו. למשל, מחאת הלהט"ב - אנחנו ידועים בתוך החברה שתומכת באוכלוסייה הזו ולא היה ספק שאנחנו צריכים לעמוד על הבמה ולהגיד ההייטק הישראלי הוא לא רק קטר כלכלי אלא גם חברתי".

קוגל מ-Nespersso אמרה בפאנל, כי בחברה "אנו מתמודדים המון עם דור ה-Y וה-Z, ומה שאנחנו רואים זה שהם רוצים להשפיע ורוצים משמעות ואף שנעשה משהו עם הדברים שהם עושים. אני רוצה לשתף אתכם באחד התהליכים שבנינו: ב-2016 בנינו פלטפורמה ייחודית שבה העובדים מעלים רעיונות, כשהרעיון היה לראות איך אנחנו מצליחים לחבר את העובדים לעסק ולראות כיצד מייעלים את השירות. בפלטפורמה הזו העובד מעלה את הרעיון ואנחנו, דרך הרעיונות, מחברים את העובדים לארגון והעובד יודע שהרעיונות יכולים להיות מיושמים - לא רק בארץ אלא גם במטה בשווייץ".

תגיות