אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מה הרוויחה נטפליקס מהמבצע עם פרטנר, אותו סיימה השבוע? צילום: בלומברג

פרשנות מאקרו

מה הרוויחה נטפליקס מהמבצע עם פרטנר, אותו סיימה השבוע?

סיום חודשי החינם בפרטנר TV מסמן שנטפליקס חדרה למיינסטרים הישראלי; להערכת גורמים בתעשייה, הפך שירות הסטרימינג מקטע מגניב של תל אביבים לשם מוכר בכל בית - והקהל יהיה מוכן לשלם עבורו בנפרד

23.08.2018, 10:35 | יואב סטולר

קצת יותר משנה לאחר שהשיקה ממשק בעברית, נראה שנטפליקס מרגישה מספיק בנוח בישראל כדי להסיר את גלגלי העזר. השבוע סיימה ענקית הסטרימינג את המבצע המשותף עם פרטנר, שהעניק למצטרפים לשירות הטלוויזיה של החברה המקומית שישה חודשי חינם בנטפליקס.

קראו עוד בכלכליסט

העסקה, שליוותה את פרטנר TV מראשיתה נועדה, בדומה למבצעים דומים ברחבי העולם, להביא את שירות הסטרימינג לקהלים רחבים יותר. שיתוף הפעולה בין החברות הוא חלק בסיסי מהחבילה שפרטנר מציעה לצרכנים ומבוסס על הרווח ההדדי שהמבצע השיג לשתי החברות: תוכן נוסף וייחודי לפרטנר, חשיפה בפני הקהל המקומי לנטפליקס.

עתה, לאחר מספר הארכות שהעניקה למבצע, נראה שבנטפליקס החליטו שבסיס הלקוחות שצברו רחב דיו ושהמותג הפך למוכר מספיק כדי להתחיל לנוע לכיוון המיינסטרים. גורם בתעשייה התייחס לשינוי שמבצעת נטפליקס בפעילותה בארץ תוך שהוא משווה אותה לעוגת אבוקדו: "כשנטפליקס הגיעה לארץ וגם כשכבר היה לה ממשק בעברית היא היתה מוכרת בעיקר לקהל של מאמצים מוקדמים שגרים בתל אביב. לקהלים אחרים נטפליקס נראתה כדבר מוזר, כמו שיציעו להם לא רק לטעום עוגת אבוקדו אלא אפילו לבקש מהם לשלם עליה. ככל שיותר ויותר נחשפו לשירות, טעמו ממנו וראו שהוא דווקא מוצלח, מעגלי הלקוחות הלכו והתרחבו. היום אפשר לשמוע גם משתמשים בדימונה, בקריית שמונה ובקיבוץ בארי מדברים על נטפליקס. ההיכרות הזו הושגה בצורה מהירה הודות לשיתוף הפעולה עם פרטנר. זה כמו שיציעו לצד הקפה בארומה גם את עוגת האבוקדו להתנסות".

אף שמעתה העוגה של נטפליקס תשווק בנפרד מהקפה של פרטנר ובמחיר של 40 שקל בחודש, המבצע תרם לא מעט גם לפרטנר עצמה. הקמפיינים עתיקי התקציב של פרטנר והזיהוי שלה עם ענקית הסטרימינג סייע למיתוג של החברה המקומית ואפשר לה להציע מגוון רחב של תכנים אף שההיצע שהיא מחזיקה בידיה מוגבל.

 

 

 

גורמים בשוק הטלוויזיה הגיבו לסיום המבצע המשותף במסרים שנעו בין תחרותיות וזיהוי הזדמנות לבין שמחה לאיד. אך אף שחודשי החינם של נטפליקס בפרטנר הסתיימו, בחברה צפויים להמשיך לאחוז בשיתוף הפעולה ולהמשיך לשלב את תוכני נטפליקס בקמפיינים העתידיים.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות