אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הייתם קונים סבון כלים בשם WTF? צילום: שאטרסטוק

הייתם קונים סבון כלים בשם WTF?

ענקית מוצרי הצריכה פרוקטר אנד גמבל הגישה בקשה לרישום מסחרי של ביטויים פופולאריים ברשתות החברתיות, במטרה להפוך אותם לשמות של מוצריה. משרד הפטנטים בארה"ב ביקש הבהרות נוספות בטרם יחליט בנושא

26.08.2018, 13:06 | שירות כלכליסט
ענקית מוצרי הצריכה פרוקטר אנד גמבל הגישה בקשה לרישום מסחרי של קיצורים הנהוגים בעיקר בכתיבת הודעות ובשיחות ברשתות החברתיות, ביניהם LOL ו-WTF.

אם הבקשה תאושר, הביטויים הללו יהפכו לשמות של סבונים, מרככי כביסה ומטהרי אוויר. המהלך נועד לעזור לחברה לשווק את המוצרים הללו ללקוחות צעירים. המותגים החדשים יימכרו לצד מותגים מוכרים כמו פיירי, פנטן ואריאל.

קראו עוד בכלכליסט

מלבד הביטוי LOL שמשמעותו laughing out loud ו-הביטוי WTF שמשמעותו what the fuck, בחברה הגישו בקשות רישום מסחרי גם ל-NBD שמשמעותו no big deal ו-FML שמשמעותו fuck my life.

 , צילום: שאטרסטוק צילום: שאטרסטוק  , צילום: שאטרסטוק

חבר הדירקטוריון, נלסון פלץ, אמר בראיון ל-CNBC מוקדם יותר השנה כי הצרכנים הצעירים אינם מעוניינים במותגים המתאימים לכולם, אלא ב"מוצרים שיש להם חיבור רגשי אליהם". על פי פורטל הנתונים הסטטיסטיים סטטיסטה, בני דור המילניום בארה"ב צפויים להעלות את ההוצאות השנתיות שלהם ל-1.4 מיליון דולר עד 2020.

החברה הגישה את הבקשה לרישום מסחרי בארה"ב באפריל, ועדיין לא אושרה. לפי הדיווחים, משרד הפטנטים והרישום המסחרי ביקש הבהרות נוספות ולחברה יש עד ינואר לענות.

פרוקטר אנד גמבל אינה החברה הראשונה שמנסה לרשום ביטויים מוכרים כסימנים מסחריים. וולמארט לדוגמה ניסתה לרשום את הסמיילי הצהוב, אך בסופו של דבר הפסידה בקרב משפטי לאחר שבית המשפט פסק כי הסמיילי שייך לציבור. לעומת זאת, פריס הילטון היא הבעלים החוקי של הביטוי that’s hot.

תגיות