אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דלק יותר נקי: בתי הזיקוק בחיפה חתכו בחצי את כמות הבנזן צילום: שאטרסטוק

דלק יותר נקי: בתי הזיקוק בחיפה חתכו בחצי את כמות הבנזן

לדברי בזן, "בשנת 2016 פליטות הבנזן מתחבורה ותחנות דלק היוו כ-90% מכלל פליטות הבנזן לאוויר באזור מפרץ חיפה, עפ"י דיווחים של איגוד ערים בחיפה, ואילו התעשייה אחראית לכ-10% מהפליטות"

28.08.2018, 15:06 | ליאור גוטמן

חברת בזן (בתי הזיקוק), שבשליטת עידן עופר, הודיעה היום (ג') על שיווק בנזין חדש שרמת הבנזן שבו נמוכה ב-50% לעומת הדלק הקודם. לדברי בזן, המהלך מתאפשר באמצעות שיפור הליכי הזיקוק במתקני החברה, כך שכלי רכב שמשתמשים בבנזין זה יזהמו פחות את האוויר.

קראו עוד בכלכליסט

בבזן אומרים כי "התקן במדינות העולם המערבי וגם בישראל קובע כי הבנזין המיוצר לתחבורה יכלול עד 1% בנזן. קבוצת בזן מייצרת מידי שנה כשני מיליארד ליטר בנזין ובכוונתה להפחית את אחוזי הבנזן ל-0.5% במקור, כבר במהלכי הייצור בתקופה הקרובה. את שארית הבנזן שבזן תוציא מתוך הבנזין היא תייצא לחו"ל, שם היא תשמש כחומר גלם בתעשיות ההמשך הפטרוכימיות".

ארכיון  , צילום: שאטרסטוק ארכיון | צילום: שאטרסטוק ארכיון  , צילום: שאטרסטוק

לדברי החברה, "על פי דיווחים של איגוד ערים בחיפה, בשנת 2016 פליטות הבנזן מתחבורה ותחנות דלק היוו כ-90% מכלל פליטות הבנזן לאוויר באזור מפרץ חיפה ואילו התעשייה אחראית לכ-10% מהפליטות".

בבזן מודים שהיה אפשר לבצע את המהלך בשנים עברו, אבל ההסבר מדוע נזכרו עכשיו מנומק ב"הבשלת תהליכים". עד כמה הצרכן ירגיש את השינוי? בזן אחראית לאספקת דלקים בעיקר לדלק ישראל, סונול ודור אלון, שמרכיבים יחד כ-60% מהשוק. בהנחה שהבנזין החדש לא ימהל עם בנזין ישן, אותם לקוחות שירכשו את המוצר החדש עשויים לזהם פחות את האוויר.

מנגד, לצערם של הלקוחות המהלך לא יוביל לירידת מחירים כך שהמחיר הסופי לצרכן - 6.49 שקלים לליטר עבור בנזין ברמת אוקטן ובשירות עצמי - ישאר ללא שינוי, וזאת ללא קשר לבית הזיקוק: מחיר הבנזין מפוקח על ידי המדינה כאשר 62% ממחיר הליטר הוא מס, וכ-30% הוא מחיר המוצר בחו"ל.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
הבדל בין בנזן לבנזין שלא "יעבדו" עליכם
נדמה לי שלא ירדתם כלל לסוף דעתם של בז"ן...אל תערבבו בין בנזן לבנזין,לא בכדי הם מציינים שעיקר הבנזן הנפלט מקורו בתחבורה...וזה למה? כי הם רוצים לאחסן "קונדנס" של הגז הטבעי(פרקציה נוזלית של גז טבעי) וכאשר הוא מאוחסן נפלט מממנו לאוויר בנזן שריכוז נמוך של חלקי מיליון באוויר הוא מסרטן מאד. ולהגיד בכך שחלקנו "במעל" יהיה קטן....רק 10%? אבל באזור הקריות והחלק המזרחי של חיפה הריכוז שם כמה יהיה? את תושבי הקריות לא מעניינת הסטטיסטיקה הכלל ארצית ,אלא מה הזיהום והסיכונים בסביבת ביתם במקום בו הם חיים ומגדלים את ילדיהם. לא למשוך הדיון למחיר הבנזין וכמה אגורות ירד או לא...הבריאות הבריאות הבריאות היא מעבר לכל שיקול כספי. יש חומר רב ברשת ותוכלו למצוא את כל המידע ולשפוט לבד עד כמה מסוכן או לא ועד כמה המשרד לאיכות הסביבה שומר על הציבור או על בתי הזיקוק והאינטרסים שלהם.ישפוט איש לעצמו.
ישראבלוף???  |  22.11.18
לכל התגובות