תוכנית השיווק של פריז סן ז'רמן עוברת דרך מטבעות וירטואלים ואייר ג'ורדן
המועדון הפריזאי הפך השבוע למועדון הכדורגל הראשון בעולם שמשיק מטבע וירטואלי משלו. השקת המטבע מתבצעת בשיתוף פעולה עם חברת Socios, המספקת פלטפורמה למכירת מטבעות דיגיטליים לאוהדים. מדובר בהמשך של תוכנית שיווק יומרנית של המועדון בבעלות קטאר
פריז סן ז'רמן מנסה למנף את ההצלחה שלה על המגרש כדי להעצים את המותג שלה. השבוע המועדון הפריזאי נהפך למועדון הכדורגל הראשון בעולם שמשיק מטבע וירטואלי משלו.
השקת המטבע מתבצעת בשיתוף פעולה עם חברת Socios, המספקת פלטפורמה למכירת מטבעות דיגיטליים לאוהדים.
קראו עוד בכלכליסט
קולקציה זו תציע קו של מעל ל- 90 מוצרי לייף-סטייל ובגדי ספורט. זאת הפעם הראשונה שהמותג ''ג'ורדן'' יוצא מגבולות עולם הכדורסל ופורץ לענפים נוספים. מייקל ג'ורדן, בעל המותג, אמר: ''למועדון הכדורגל פ.ס.ז' ולמותג 'ג'ורדן' יש עמדה ברורה בנושא של ספורט וסטייל ולכן השותפות החדשה עם המועדון הפריזאי היא טבעית''.
העבודה על הקולקציה החדשה ארכה מעל לשנה והיא תקודם בעזרת שחקני הבית של המועדון. כחלק מהקולקציה עוצבו מדי התלבושת השלישית של הקבוצה בליגה המקומית, כמו גם מדי החוץ של הקבוצה שישמשו במסגרת משחקי החוץ בליגת האלופות.
ניימאר, השחקן היקר בכל הזמנים (222 מיליון יורו), גם כן קשור בחוזה למותג ג'ורדן. הקולקציה היא חלק מהתוכנית הכלכלית של המועדון המצפה לרווחים של למעלה מ-100 מיליון יורו בשנה. מגזין פורבס מצא כי בעונת 2016-2017 39% מסך ההכנסות בעשר הקבוצות המובילות בעולם מבחינה עסקית, קשורים להכנסות מסחריות , ולא זכויות שידור או אירוח משחקים. שוק החסויות בעשרת הקבוצות הללו מגלגל כ-1.15 מיליארד יורו. פ.ס.ז' ממוקמת במקום השישי ומכניסה כ-85 מיליון יורו באמצעות נותני חסות ומפרסמים נוספים על החולצה ובאיצטדיון. מנהל הפעילות העסקית של המועדון מספר: ''בשנת 2011 נשיא המועדון, נאסר אל חאליפי יצר תוכנית להפוך את פ.ס.ז' למותג ספורט בינלאומי, הגדלת קהל האוהדים והבטחת תשלום של נותני חסות מחוץ לצרפת היא דרך מצוינת להגדיל את הרווחים. מאז המועדון ראה גדילה משמעותית, בעיקר בתחום הדיגיטל. פתיחת המשרדים והחנויות במדינות נוספות מחזקת את טביעת הרגל הבינלאומית שלנו, ועוזרת לנו להגיע להגיע למטרה שהצבנו''. המועדון מקווה כי התוכנית העסקית הרחבה של המועדון תאפשר קפיצת מדרגה משמעותית ברווחים, פריצת דרך בחדשנות הטכנולוגית, הרחבת כמות האוהדים וחיזוק הקשר עמם.
תגובה אחת לכתיבת תגובה