אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ביום האחרון של המנכ"לית נואי: תוצאות פפסיקו עקפו את התחזיות

ביום האחרון של המנכ"לית נואי: תוצאות פפסיקו עקפו את התחזיות

ענקית המשקאות האמריקאית דיווחה על זינוק של 16% ברווח הנקי ל-2.5 מיליארד דולר; החברה, שרכשה באוגוסט את סודהסטרים הישראלית ב-3.2 מיליארד דולר, דיווחה על ירידה בהכנסות בעקבות תחרות קשה וירידה במכירות; מחר ייכנס לתפקיד המנכ"ל רמון לגווארטה - נואי עוזבת אחרי 12 שנה

02.10.2018, 14:03 | שירות כלכליסט

ענקית המשקאות פפסיקו פרסמה היום (ג') תוצאות רבעוניות שעקפו את תחזיות האנליסטים, וצבעו באור חיובי את היום האחרון של אינדיה נואי בתפקיד המנכ"לית.

קראו עוד בכלכליסט

על פי הודעת החברה, הרווח המתואם עמד ברבעון השלישי הפיסקלי על 1.59 דולר למניה, זאת בעוד שהתחזיות ציפו לרווח מתואם של 1.57 דולר. ההכנסות עמדו על 16.5 מיליארד דולר לעומת צפי ל- 16.4 מיליארד דולר. עוד דיווחה החברה על עלייה של 16% ברווח הנקי ל-2.49 מיליארד דולר, שהם 1.75 דולר למניה, לעומת רווח נקי של 2.14 מיליארד דולר או 1.48 דולר למניה בתקופה המקבילה אשתקד.

אלה התוצאות הרבעוניות הראשונות שמפרסמת החברה מאז הודיעה נואי בסוף אוגוסט כי היא פורשת לאחר 12 שנה בראש החברה. דירקטוריון המנהלים בחר בנשיא החברה, רמון לגווארטה כמחליף שלה. השינויים ייכנסו לתוקף ב-3 באוקטובר, ונואי תישאר כיו"ר עד תחילת 2019.

         

אינדרה נואי, צילום: בלומברג אינדרה נואי | צילום: בלומברג אינדרה נואי, צילום: בלומברג

           

               

על אף התוצאות החיוביות, ענקית המשקאות הקלים האמריקאית, שכוללת את מותגי גייטורייד ופפסי, דיווחה על ירידה בהכנסות. זאת על רקע ירידה במכירות של משקאות מוגזים ותחרות קשה. בשל כך, הודיעה החברה כי היא מצמצמת את הוצאות השיווק עבור מותגי גייטורייד, פפסי ומאונטן דיו.

באוגוסט הודיעה החברה על רכישת סודהסטרים הישראלית עבור 3.2 מיליארד דולר. לפי ההסכם שנחתם בין השתיים, תרכוש פפסיקו את כל הון המניות של סודהסטרים במחיר של 144 דולר למניה בעסקת מזומן - מחיר המשקף פרמיה של 32% על המחיר הממוצע המשוקלל של מניית סודהטרים ב-30 הימים שקדמו לעסקה.

מימין: רמון לגווארטה ומנכ"ל סודהסטרים דניאל בירנבאום לאחר האקזיט, צילום: עמית שעל מימין: רמון לגווארטה ומנכ"ל סודהסטרים דניאל בירנבאום לאחר האקזיט | צילום: עמית שעל מימין: רמון לגווארטה ומנכ"ל סודהסטרים דניאל בירנבאום לאחר האקזיט, צילום: עמית שעל


                


מה שהביא את פפסיקו לסודהסטרים היה ההחלטה האסטרטגית שהיא מיישמת בעשור האחרון להתרחק ממשקאות ממותקים ולהוסיף לתמהיל המותגים שלה מוצרים בעלי תדמית בריאה יותר. מדיניות זו התבטאה בשורה של רכישות. במאי השנה רכשה פפסיקו את יצרנית חטיפי הבריאות בר־פודס תמורת יותר מ־200 מיליון דולר, לפי מקורות שציטטה סוכנות הידיעות רויטרס. ב־2016 היא רכשה את יצרנית משקאות הבריאות האמריקאית קביטה (Kevita), בעסקה ששוויה עמד לפי הערכות על כחצי מיליארד דולר.

מלבד מיזוגים ורכישות, פפסיקו ניסתה להטמיע את הקו הבריאותי גם בתוך החברה, וב־2015 הודיעה על החלפת הממתיק המלאכותי אספרטיים בחלק מהמשקאות הדיאטטיים שלה בממתיק מבוסס סוכרלוז.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות