אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מכה קשה ליצרני הרכב: יידרשו להפחית את פליטת המזהמים באירופה ב-40% עד 2030 צילום: בלומברג

מכה קשה ליצרני הרכב: יידרשו להפחית את פליטת המזהמים באירופה ב-40% עד 2030

ספק אם כל יצרני הרכב יוכלו לעמוד ביעד, אלא אם יבצעו מהלכים נרחבים להכנסת מערכות הנעה חשמליות במכוניותיהם, או לסירוגין יטמיעו מערכות להנעה במימן

09.10.2018, 14:45 | תומר הדר

מכה קשה ליצרני הרכב: היום (ג') התקבלו באיחוד האירופי תוצאותיה של הצבעה שנערכה בין המדינות החברות באיגוד, לפיה יידרשו יצרני הרכב להפחית את שיעור פליטת המזהמים של מכוניותיהם בלא פחות מ-40%. במונחי ענף הרכב, 12 שנים אינן פרק זמן ארוך כלל – וספק אם כל יצרני הרכב יוכלו לעמוד ביעד, אלא אם יבצעו מהלכים נרחבים להכנסת מערכות הנעה חשמליות במכוניותיהם, או לסירוגין יטמיעו מערכות להנעה במימן.

מפעל רכב (ארכיון), צילום: בלומברג מפעל רכב (ארכיון) | צילום: בלומברג מפעל רכב (ארכיון), צילום: בלומברג

יש לציין כי מבחינת יצרני הרכב מדובר במכה כפולה – מכיוון שהדרישה להפחית את שיעור המזהמים ב- 40% תקפה לנתונים עכשוויים – כלומר ההפחתה תתבצע ביחס לנתוני פליטת המזהמים שיכנסו לתוקף בשנה הבאה – בה תהיה נהוגה שיטת מדידה חדשה ואגרסיבית במיוחד הנקראת WLTP.

מניתוח תוצאות ההצבעה עולה כי מדינות בהן קיימת תעשיית רכב חזקה, און לסירוגין מדינות יחסית עניות אשר תלויות במפעלים של יצרני רכב חיצוניים הצביעו נגד ההחלטה. כך, גרמניה, בסיסן של אאודי, ב.מ.וו ופולקסווגן התנגדה למהלך, כמו גם רומניה (בה מיוצרת דאצ'יה) והונגריה (בה מיוצרת סוזוקי). בתגובה לטענות יצרני הרכב לפיהן מגוון דגמים יצומצמו וכתוצאה מכך יגרמו לסגירת מפעלים, הודיע האיחוד האירופי כי להערכת גורמים באיחוד יווצרו כ-70 אלף משרות חדשות הקשורות להיבטי שמירה ואכיפה של תקנות איכות הסביבה בקרב יצרני הרכב עצמם.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
אני חושב שהמעבר לרכב חשמלי יקרה עד 2020
יש ביקוש אדיר למכוניות חשמליות בעולם וככל שנמכרות יותר מכוניות חשמליות הביקוש עולה כי אנשים רואים אנשים אחרים נוסעים בהן ורוצים גם! לדעתי עוד שנתיים לא תראו יותר מכוניות בנזין נמכרות! גם בארץ כולם יחכו לדגמים חשמליים! תפ עידו הנפט!
צחי  |  09.10.18
2.
חדשנות
בכל מקרה עד שנת 2030 בתהליך מדורג תופסק כליל ייצור של מכוניות בנזין ודיזל ויצרניות הרכב יצטרכו לפעול במהרה , לייצר מכוניות חשמליות . משנת 2030 ואפילו עוד לפני המדינות בעולם יעודדו נהגים לגרוס את מכוניותיהם בתמורה לקבלת מענק חלקי , למעשה עד שנת 2042 לערך לא יהיו מכוניות שנוסעות על בנזין ודיזל , מהלכים אלו יחלישו מאד את העולם הערבי שכלכלתו נשענת מאד על הכנסות ממכירת נפט . ואם הם לא יערכו לכך בהתאם הם יהפכו לנטל על העולם או שיהיו נשלטים ע"י העולם . התוכנית הכללית היא לייצר מכוניות אוטונומיות ללא צורך בנהג . אפילו כל יצרני הרכב ויצרני הנפט בעולם שהם מאד חזקים ושלטו ביד רמה למכירת מכוניות על בנזין , וכן יצרני הנפט כבר לא קובעים העולם נשלט ע"י כוחות עצומים השולטים בחיינו ומנהלים אותנו עפ"י האינטרסים שלהם .
דניו  |  09.10.18