אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ועדת הפנים ממליצה: לא לסגור את שדה דב לפני קבלת היתרי בנייה צילום: עמית שעל

ועדת הפנים ממליצה: לא לסגור את שדה דב לפני קבלת היתרי בנייה

בדיון בוועדה אמרו חבריה כי יש ליישם בשדה דב החלטה דומה לזו שהתקבלה בעניין שדה התעופה בהרצליה - לסגור את השדה רק כאשר מתקבלים היתרים לשכונה שמתוכננת להיבנות במקום; ח"כ יואב קיש: "שדה דב הוא משאב ציבורי חשוב ביותר והוא קנה נשימה משמעותי לתושבי אילת והאזור"

15.10.2018, 19:54 | דותן לוי

ועדת הפנים והגנת הסביבה בראשות ח"כ יואב קיש דנה היום (ב') בהחלטה הנוגעת לסגירת שדה התעופה שדה דב. במהלך הדיון המליצו חברי הוועדה לדחות את סגירת השדה ככל שניתן ולא לסגור אותו בטרם יתקבלו היתרי בנייה לשכונה שמתוכננת להיבנות במקומו.

קראו עוד בכלכליסט

חברי הוועדה קראו לממשלה בשלב ראשון לאמץ ולהשוות את ההחלטה שקיבלה בעניין המשך פעילותו של שדה התעופה בהרצליה גם לעניין שדה דב (לדחות את סגירת השדה עד שיהיו אישור בנייה), ולתאם מול הגורמים הרלוונטיים את המשך פעילות השדה האזרחי.

בחודש יולי השנה אושרה להפקדה בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב התוכנית לפינוי שדה דב ובניית רובע חדש בצפון-מערב תל אביב, בהיקף של 16 אלף דירות. התוכנית משתרעת על שטח שלה 1,500 דונם וגבולותיה במזרח - רחוב לוי אשכול, שכונת ל' החדשה ושכונת נופי ים, במערב - חוף הים, בדרום - רחוב ש"י עגנון, בצפון - רחוב פרופס. התוכנית כוללת גם כ-514 אלף מ"ר עבור מבני ציבור, כ-126 אלף מ"ר עבור מסחר, כ-333 אלף מ"ר עבור שטחי תעסוקה, כ-125 אלף מ"ר עבור מלונאות וכ-385 דונם שטחי פארק וגנים ציבוריים.

אלא שהפקדת התוכנית הייתה רק יריית הפתיחה לשורה של התנגדויות מגופים ואישים שונים הטוענים כי פינוי השדה הוא טעות שתגרום לפגיעה קשה לתושבי העיר אילת, למלונות העיר ולחברות תעופה כגון ארקיע.

שדה דב, צילום: עמית שעל שדה דב | צילום: עמית שעל שדה דב, צילום: עמית שעל

יו"ר הוועדה, ח"כ יואב קיש אמר בדיון: "לצד העיקרון החשוב של מניעת הפגיעה בזכויות של בעלי הקרקע, שדה דב הוא משאב ציבורי חשוב ביותר והוא קנה נשימה משמעותי לתושבי אילת והאזור. ניתן להגיע לפתרון טוב שמצד אחד מאפשר המשך הפעלתו ומצד שני שומר על זכויות בעלי הקרקע. בכל מקרה יש לפעול לעצור את הפינוי לפני קבלת היתרים שעלולה לקחת שנים רבות".

ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי, שנמנה על המתנגדים הבולטים לפינוי השדה אמר בוועדה: "בגלל בסיס צבאי אתם סוגרים את הבסיס הכי חשוב של מדינת ישראל - העיר אילת. זה הזוי. בגלל איזה בסיס עתידי שאולי ייבנה, מחסלים עיר בברוטליות. אנחנו טסים כל יום עם אנשים חולים לאיכילוב. תראו רק חולה אחד. אתם השתגעתם? מכניסים חולים למדגם? לאן הגענו? הזחיחות מוציאה אותי מהכלים. יושב פה בחור שצריך כל שבוע לטוס פעמיים לטיפול רפואי. כראש קהילה אני מצטער על הציניות".

דניאל מלצר, רכז בינוי באגף תקציבים במשרד האוצר התייחס לדברים: "אני לא רואה אפשרות להפסיק את פינוי השדה. יש פה מורכבות. יש סוגיה קניינית-משפטית. דחייה תפגע בהם קשות. הועלו טענות של שלביות - אי אפשר. צריך לפתח את השטח לפני מתן היתרי בנייה. צריך לפנות את השטח לקו הרכבת המתוכנן שם. הסכם פינוי שדה דב הוא חלק מהסכם גדול של משרד האוצר ומשרד הביטחון. התזרים למימון אותן פעולות נובע בעיקר מפינוי שדה דב. כל דחייה תפגע קשות במימון. תוכנית מפורטת לשדה דב תקודם באופן מהיר ותאושר במחצית 2019".

נועם הירש, נציג משרד הבריאות בדיון אמר: "אנחנו מתנגדים לסגירת שדה דב. תושבי אילת מסתמכים על שירותי הרפואה בבית החולים יוספטל שאינו מסוגל לתת מעטפת טיפולית מלאה. רבים נאלצים לטוס על בסיס שבועי למרכז הארץ כדי לקבל טיפול. סגירת השדה תוביל לפגיעה בזכות הבסיסית לרפואה שווה. ביוספטל גם מעסיקים רופאים מומחים שמגיעים על בסיס יומי ממרכז הארץ בטיסה. אם השדה ייסגר, הם יחפשו מקום עבודה אחר".

מיטל להבי, סגנית ראש עיריית תל אביב: "אני נגד ניתוק הפריפריה מתל אביב. אבל הצבעתי נגד תוכנית חולדאי, כי בתוכנית שלו השדה מתרחב פי 4, והקיבולת שלו צומחת ל-2 מיליון נוסעים בשנה. כבר היום יוצאות משדה דב טיסות לחו"ל. מי שרוצה שדה פנים ארצי, שיאסור על טיסות לחו"ל, לרומא ולפריז. המטרה לשמור על קשר עם הפריפריה, לא עם חו"ל".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
ועכשיו העובדות:
נתבג הוא אינו חלופה הולמת, הוא אינו יכול וזאת בגלל מבנה המסלולים שהוא בצורת משולש ולא מקבילים כמו בשדה מודרני. נתבג לעולם לא יוכל להגדיל את התנועות שבו כי מבנה המסלולים שלו לא מאפשר המראה ונחיתה בו זמנית. אלוף(מיל) גיורא רום, ראש רשות התעופה האזרחית האמונה על הבטיחות בתעופה, התפטר כי לא רצו שם למעלה להקשיב לו שנתבג הוא שדה אבוד מבחינת יכולת הכנסת עוד תנועות אליו ושאין לסגור תשתית לאומית חיונית כשדה דב! ישראל קטנה, אבל לאחר סגירת שדה דב ישארו בה 4 שדות תעופה. הולנד קטנה וצפופה מישראל ב20% ויש שם 26 שדות תעופה אזרחיים! זיהום אוויר? קשקוש מקושקש. מטוסים נבנים היום לפי תקנים חמורים מאד נגד רעש וזיהום אוויר! . הוצאת שדה אילת מהעיר-טעות קשה שלדעתי מבינים את זה עכשיו. חולדאי דואג לעיר שלו היטב, זו עיר גדולה, עם אוניברסיטטה, בתי חולים, מרינה, וגם שדה תעופה. כל ראש עיר שפוי היה מתגאה בכך.
ארז  |  11.11.18
5.
ח"כ סמורטריץ מפיץ שקרים בוטים
ח"כ בצלאל סמוטריץ מהבית היהודי אמר: "סגירת שדה דב משמעה ביטול רפורמת שמיים פתוחים. מאחורי הקלעים אומרים כל בעלי המקצוע בתחום התעופה שנתב"ג יקרוס ושאסור לסגור את שדה דב" אז כמה עובדות: מספר נוסעים בנתבג ב 2017  היה 20 מיליון. מספר נוסעים בשדה דב מקסימום מליון לשנה. כלומר תנועת הנוסעיםהשנתית בשדה דב היא 5% מזו שבנתב"ג. יתרה מכך תנועת השיא באילת היא בחודשי החורף ואילו זו שבנתב"ג היא בקיץ. (מספר הנוסעים בנתב"ג באוגוסט גדול פי 2.5 ממספר הנוסעים בינואר). מישהו מאמין שמומחה שעיניו בראשו אמר שנתב"ג
ג.  |  17.10.18
לכל התגובות