אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אלון מאסק מכריז: מנהרת המבחן של ה"הייפרלופ" תיפתח בדצמבר צילום: שאטרסטוק

אלון מאסק מכריז: מנהרת המבחן של ה"הייפרלופ" תיפתח בדצמבר

יזם העל מתכוון להוציא לדרך בעוד פחות מחודשיים את המנהרה הראשונה של הרכבת האולטרה-מהירה שלו, שאמורה להגיע למהירות של עד 1,220 קמ"ש. לפי מאסק, במנהרת המבחן המהירות המקסימלית תעמוד על 250 קמ"ש בלבד

22.10.2018, 09:01 | שירות כלכליסט

אלון מאסק התקרב בצעד נוסף לקראת מימוש החזון שלו לעתיד התחבורה הציבורית, זאת לאחר שהכריז כי מנהרת המבחן למערכת הרכבות המהירות והתת-קרקעיות שלו, המכונה הָייפֶּרלוּפ (hyperloop), תיפתח בעוד פחות מחודשיים. "המנהרה הראשונה כמעט ומוכנה", צייץ מאסק בחשבון הטוויטר הרשמי שלו. "היא תיפתח ב-10 בדצמבר".

קראו עוד בכלכליסט

מנהרת המבחן מתחילה באתר חברת החלל של מאסק, ספייס X בהאות'ורן, קליפורניה. הידיעה על פתיחתה אמנם מזריקה מנה של מציאות לחזון של מאסק, אך נותרו עוד לא מעט שאלות ללא מענה. כך למשל, לא ברור כיצד מאסק ישיג את המהירות המרבית של 1,220 קמ"ש עליה הכריז. לפי הודעתו של מאסק, במנהרת המבחן המהירות המקסימאלית תעמוד על 250 קמ"ש בלבד.

אלון מאסק, צילום: Joshua Lott אלון מאסק | צילום: Joshua Lott אלון מאסק, צילום: Joshua Lott

צינור המסילה המתוכננת של ההייפרלופ צינור המסילה המתוכננת של ההייפרלופ צינור המסילה המתוכננת של ההייפרלופ

בכל מקרה, לפי הציוץ של מאסק, החגיגות המתוכננות לציון המאורע כוללות אירוע פתיחה בליל ה-10 בדצמבר והצעת נסיעות בחינם לציבור למחרת. בעבר כבר הכריז מאסק כי הנסיעות בתוך העיר יעלו דולר אחד בלבד.

מאחורי המנהרה ורכבות ההייפרלופ עומדת חברת בורינג (Boring Co.) שהקים מאסק. באוגוסט הודיעה החברה שהיא מציעה סיורים לתלמידים באזור לוס אנג'לס. החברה עובדת גם על פרויקטים נוספים, כולל רכבת מהירה שתיקח את אוהדי הבייסבול ישירות לאצטדיון קבוצת הדודג'רס, ושירות אקספרס משדה התעופה או'הרה בשיקגו למרכז העיר. כמו כן, בשנה שעברה אישרה מדינת מרילנד לחברה לבנות מנהרה באורך 16 ק"מ, שאמורה לסייע למאסק להוציא לפועל את תכניתו לרכבת הייפרלופ שתחבר בין וושינגטון הבירה וניו יורק ב-29 דקות.

תגיות

38 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

36.
למגיבים שסוברים כי אין צורך במערכת כזו : קצת מידע שאולי ישפוך אור
אני אסביר בכמה מילים מדוע יהיה צורך בתחבורה זו. ראשית עלי לסייג ולהסביר כי לעולם לא תהיה אפשרות להסתמך רק על מערכת תחבורה אחת, יהיה צורך בשילוב של מספר מערכות. כדי להגיע במהירות מעיר לעיר תהיה אפשרות : לסוע במכונית (אוטונומית), רכבת , טיסה. לכל אחד יתרונותיו. מצד איכות הסביבה יש נחיתות לטיסה שתחסום מסדרונות אקולוגיים של ציפורים ועוד. כאמצעי תחבורה של ההמון לא יהיה תחליף למנהרה ישרה (הקו הקצר ביותר) תת קרקעית. לכן אין ספק כי יהיה צורך באמצעי זה, כאחד מהאמצעים העיקריים בעתיד הלא רחוק. אני משוכנע שרכבות ימשיכו להיות, הן כאמצעי בלעדי לאזורים מסויימים והן לאלה שיעדיפו לוותר מעט על המהירות ולהרוויח נוף. בעתיד הרחוק יותר - עוד 200 שנה,- יהיו כנראה המצאות חדשות ("קשה לנבא, בעיקר את העתיד"). עד אז מנהרות ההיפרלופ, בין יתר שירותי התחבורה, ישרתו אותנו מצויין ומהר.
אודי  |  23.10.18
34.
כולי התרגשות. מסתבר שאני חולק טוקבקיאדה עם יזמי על חלל.
אלון מה? מאסק? מי? אני בטוח שציון מתגובה 27 ייסד עם אח שלו בגיל 24 סטארטאפ בתחום האינטרנט בשנת 95 לפני שמישהו ידע מה זה אינטרנט, וגם אולי מכר אותו כעבור 4 שנים לאיזה ענקית כמו קומפק בשלוש מאות מיליון דולר. ציון, אני בטוח שעשית יותר מזה. אולי זה אתה שייסדת יחד עם עוד כמה חברים את פייפאל ב-1999 שנקנתה כעבור 3 שנים על ידי איבאיי במיליארד וחצי דולר. אה זה היה מאסק ולא אתה? טוב, אתה בטח יכול לפתוח ספרים של מדע טילים ולפתח תעשיית חלל חדשה בתוך כמה שנים, לא פחות טוב ממה שמאסק עשה נכון? או לדחוף את תעשיית הרכב לייצר טכנולוגיה נקייה שהיא לא רוצה באמצעות הקמת חברת רכב משלך לפיתוח וייצור של רכבים חשמליים. ציון מה?
אייל  |  22.10.18
לכל התגובות