אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
KSP משקיעה 50 מיליון שקל במכירות המקוונות

בלעדי לכלכליסט

KSP משקיעה 50 מיליון שקל במכירות המקוונות

רשת המחשבים והסלולר רכשה לאחרונה מרכז לוגיסטי בן 14 אלף מ”ר בנוי בטירת הכרמל, שיסייע לה להתרחב במכירות המקוונות של מוצרים כגון בשמים, צעצועים ושואבי אבק. הבעלים: "ממנפים את פוטנציאל המכירות באתר שלנו"

07.11.2018, 08:30 | אורנה יפת

רשת המחשבים והסלולר KSP, בבעלות אנשי העסקים יעקב פרילוק וזאב סורקין, החלה להרחיב פעילות לתחומים שלא היו עד כה בליבת עסקיה. ל"כלכליסט" נודע כי הרשת, שמכרה עד היום בעיקר מחשבים ומוצרי סלולר, רכשה את המרלו"ג (המרכז הלוגיסטי) של חברת ההפצה שסטוביץ בטירת הכרמל בסכום של כ־50 מיליון שקל, במטרה להיכנס באופן מסיבי למכירות מקוונות ולהפוך מקמעונאית לחברת אי־קומרס שמוכרת מגוון רחב של מוצרים דרך האתר שבבעלותה.

עד כה החזיקה רשת המחשבים במרלו”ג של 1,800 מ"ר, אף הוא בטירת הכרמל, וכעת היא רכשה מרלו"ג על שטח של 21 דונם, ששטחו הבנוי 14 אלף מ"ר והוא מתפרס על שלוש קומות.  

סניף KSP באילת. מתרחבים סניף KSP באילת. מתרחבים סניף KSP באילת. מתרחבים

כך, מתחת לרדאר ובשקט תעשייתי, החלה KSP למכור באתר האינטרנט שלה גם בשמים, צעצועים כמו לגו ופליימוביל, מוצרי חשמל לבית, ובהם מקררים ומקפיאים, מכונות כביסה, מייבשי כביסה, טלוויזיות ומערכות קולנוע ביתי, שואבי אבק ומוצרי חשמל קטנים למטבח. בנוסף היא תתחיל למכור קורקינטים ואופניים חשמליים. KSP גם החלה למכור באתר שלה שעונים של אמפוריו ארמני, מייקל קורס ואחרים, ונכנסה לתחום של מוצרים לבית ולגן, כגון מברגות, סכינים, שולחנות וארגזי כלים.

ל"כלכליסט" נודע כי החברה תיכנס בקרוב לתחום מוצרי הספורט ותמכור באתר נעליים, בגדים ואביזרי ספורט. תחום נוסף שנבחן בחברה בימים אלה הוא שיווק מוצרי תינוקות: עגלות, מיטות תינוק, כיסאות לתינוק, כיסאות בטיחות, בקבוקים, מוצצים ונדנדות.

 

יעקב פרילוק יעקב פרילוק יעקב פרילוק

“המלאי יהיה שלנו”

"אנחנו מתרחבים להרבה תחומים נוספים מעבר למיחשוב", אישר פרילוק. "אנחנו נערכים לכניסה של אמזון, ורוצים להיות אמזון ישראלי קטן. בכל רגע נתון יש באתר שלנו אלפי קונים, והחלטנו למנף את הפעילות הזו. אבל בניגוד לאמזון, שהיא מרקט פלייס שמוכר מגוון מוצרים, גם כאלה שאינם שלו, אנחנו נמכור בשלב ראשון רק מוצרים שאנחנו מייבאים או קונים מספקים בארץ. המלאי יהיה שלנו ולא של הספק. נמכור רק סחורה שאנחנו קונים או מהיצרן הרשמי בחו"ל או מספק מקומי או ביבוא מקביל".

בשנה האחרונה עשתה הרשת צעדים ראשוניים לבדיקת השוק, והתחילה למכור בשמים ביבוא מקביל. בחודשים האחרונים החלה למכור גם מקררים, טלוויזיות ומוצרי חשמל גדולים. "עד עכשיו לא היה לנו איפה לאפסן סחורה ולכן רכשנו את המרלו”ג. כעת יש לנו מקום, וכל 12 אנשי הרכש שלנו עובדים על פתיחת קטגוריות חדשות ונמצאים בקשר עם ספקים מהארץ ומחו"ל", אומר פרילוק.

בתחום מוצרי החשמל הלבנים והטלוויזיות, עובדת KSP עם יבואנים רשמיים, ובהם ח.י, תדיראן, סמליין, המילטון, גטר וקלינטון סחר. את מותגי החשמל של אלקטרה מוצרי צריכה החברה לא משווקת בשלב זה.

"אנחנו כיום שחקן גדול בתחום מוצרי המחשבים מכיוון שאנו מציעים מחירים נוחים. אנחנו יבואנים של לנובו, אסוס וטלפונים של וואווי. אבל עד שסללנו את הדרך נתקלנו בהרבה מכשולים מצד יבואנים רשמיים. אז פנינו לקנות ישירות מהיצרן. המצב כיום הוא ש־%60־70% מהמוצרים נקנים על ידינו ישירות מהיצרן או ביבוא מקביל, ולא מיבואן רשמי. מאחר שאנחנו מוכרים אלפי יחידות מכל מוצר בכל חודש, היצרנים הסכימו לעבוד מולנו ישירות, ולספק לנו הזמנות לפי מפרט שלנו. עכשיו הכוונה היא להגיע למצב כזה גם ביתר הקטגוריות, מלבד מחשבים".

עושים סיבוב על הצרכן

פרילוק חושש שיבואנים רשמיים ינסו לחסום את פעילותו החדשה: "כל הזמן מנסים לחסום אותנו. אנחנו מהווים איום על השוק ועל ספקים שרוצים להתעשר מהר ובקלות. יש קבוצות שמרוויחות ולא רוצות שייכנסו גורמים נוספים למשחק, וזה קיים בכל הקטגוריות. היבואנים רוצים לשמור על מרווחים גבוהים, ולא רוצים שרשת דיסקאונט תשבור מחירים. אנחנו מנסים לקנות מיבואנים ישראלים, אבל יש בעיה בעניין הזה כי אנחנו ידועים כרשת דיסקאונט ומרגישים שיבואנים ישראלים לא רוצים למכור לנו כי הם יודעים שניתן על המוצר מחיר אטרקטיבי ברווח סביר, כשהיום הם מחזיקים את השוק ברווח לא סביר.

“רק כאשר מביאים מוצר שלהם באותו מחיר מחו"ל, הם מבינים שהם הולכים להפסיד, ומסכימים למכור לנו. על הצרכן הישראלי עושים סיבוב לא פשוט. אם אנחנו לא מוכרים זה לא משום שלא רוצים למכור, אלא כי שמים לנו מקלות בגלגלים ואנחנו נלחמים בזה ובסוף ננצח".

KSP מפעילה גם 52 חנויות שמתמחות במוצרי מחשבים וסלולר. את המוצרים החדשים שישווקו דרך האתר לא תכניס החברה לחנויות הפיזיות, שכן גודלן הממוצע עומד על כ־100 מ"ר. אך הסינרגיה עם החנויות היא האפשרות להזמין מוצרים דרך האתר המקוון ולקחת אותם מאחד הסניפים, במקרה שהלקוח רוצה לחסוך דמי משלוח.

תגיות

13 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

12.
שירות לפני מכירה? אין "חיה" כזו בKSP
ניסיתי לרכוש מוצר רמקולים ימאהה במבצע דרך אתר החברה... כשעברתי לעמוד התשלום המחיר קפץ למחיר הרגיל. מיד פניתי לשירות לקוחות שם נמסר לי פשוט לשלוח במייל כותרת "הפרש מחירים" את צילום המסך (שממש במקרה היה לי) ויחזרו אלי תוך 3 ימי עסקים לביצוע הרכישה במחיר המבצע. למעשה רק ביום ה11 חזרו וגם זה לאחר פניות חוזרות ונשנות שלי לשירות הלקוחות. ואז למרבה הפלא, נמסר לי כי לא יכבדו את מחיר המבצע שהיה נכון לאותו היום (על אף שלבקשתם נשלח להם צילום המעיד על מחיר המבצע) וכל ניסיון שלי לטעון כי הכשל הוא באתר האינטרנט ועל כן עליהם לקחת אחריות, נפל על אוזניים ערלות. כל זאת לפני ששילמתי על המוצר, ולא רוצה לחשוב מה היה קורה אם המוצר היה נרכש ואז הייתי צריך שירות מהחברה. אז תודה לכם KSP שבעזרתכם האדיבה המוצר לא נרכש אצלכם, וחסכתם לי דם יזע ודמעות. אז "לי זה כן קרה" ואותי הם הפסידו בתור לקוח (וכבר עוד 2 לקוחות פוטנציאליים)..... ומה איתכם? שנאמר "המציל נפש אחת כאילו הציל עולם ומלואו"
כבר לא לקוח  |  10.02.20
11.
רכשתי מהם מוצרים
לא מצליח לתפוש אותם בטלפון ועברו יותר מ13 ימי אספקה ולא קיבלתי את המוצרים כמו שנאמר כאן עדיף להגיע לסניף אם בכלל ועדיף יותר לרכוש מאייבורי או כל חברה אחרת רק לא מksp שהם לא זולים בכלל ושרות הלקוחות שלהם גרוע ביותר..... אכזבה גדולה חבל הם נעשו מאחרוני השרלטנים. לא להתקרב
אני מאוכזב  |  16.12.19
לכל התגובות