אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אחרי טמפו: גם החברה המרכזית למשקאות מייקרת את הבירה צילום: אוראל כהן

אחרי טמפו: גם החברה המרכזית למשקאות מייקרת את הבירה

בירה קרלסברג בבקבוק 330 מ"ל תתייקר ב-2.8%, ובירה טובורג - ב-3.2%; החברה לא תייקר את הבירות הפחות פופולריות סטלה ארטואה, וינשטפן והוגרדן

15.11.2018, 17:16 | נורית קדוש

החברה המרכזית מעלה את מחירי חלק ממוצרי הבירה מתוצרתה, בשיעור של 2.8%-3.2%. זאת, שבוע לאחר שטמפו, שהיתה עד לפני שנתיים מונופול בשוק הבירה, נקטה צעד דומה.

ההתייקרות מוסברת בעליית התשומות לתעשייה ועליית מחיר הלתת שהינו רכיב מרכזי בייצור הבירה. בירה קרלסברג בבקבוק 330 מ"ל תתייקר ב-2.8%, ובירה טובורג בבקבוק 330 מ"ל תתייקר ב-3.2%.

החברה לא תייקר את הבירות הפחות פופולריות סטלה ארטואה, וינשטפן והוגרדן.

כזכור, החברה המרכזית המהווה מונופול בשוק משקאות הקולה, הודיעה לפני כחודש על העלאת מחירי המשקאות מתוצרתה. התייקרות זאת לא נגעה למוצרי הבירה. שבועות ספורים לאחר הודעתה, הודיעו טמפו ויפאורה על העלאת מחירי המשקאות מתוצרתן בשיעור דומה. כעת, שבוע לאחר שטמפו השולטת בשוק הבירה הודיעה על העלאת מחירי הבירות, הוציאה החברה המרכזית הודעה דומה.

שוק המשקאות בישראל נשלט על ידי שלוש חברות גדולות המחקות את ההתנהלות העסקית של המובילה בכל תת קטגוריה, בכל הנוגע להעלאות מחירים. לא ברור מדוע המתינה החברה המרכזית עם ההודעה על העלאת מחירי הבירה להיום, שבוע אחרי הודעת טמפו, שכן השבוע לא חלו תמורות חדות במחירי חומר הגלם ותשומות הייצור.

מפעל קרלסברג באשקלון, צילום: אוראל כהן מפעל קרלסברג באשקלון | צילום: אוראל כהן מפעל קרלסברג באשקלון, צילום: אוראל כהן

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
מה יהיה עם יוקר המחייה בארץ ?
דבר ראשון למזלי הפסקתי עם בירות שזה חוסך הרבה כסף בכיס. דבר שני מעלים את שכר המינימום ואחרי תקוםה את שאר המוצרים. מה יהיה במדינה הזאת ? בסוף נישארים אותו דבר מקבלים יותר משכורת אבל השווי של השכר לא מאפשר להיתקיים נורמאלי וליקנות מיצרכים. עוד דבר כול הקטע של קניית "מותגים" ו"סטטוס חברתי" היה ב 2016 סופר בשם "אחד" בלי מותגים ומחירים זולים מאוד אבל ? הוא ניסגר כי אנשים מוכנים לשלם אל האקסטאה כסף על אותו מוצר ושיראו שהם קונים טובורג או הייניקן בישביל הסטטוס שיש מלא בירות אחרות פי מיליון יותר טובות.
משה  |  17.11.18
1.
כלכלה צרכנית ישראלית במיטבה
אחד - מייקר. השני - לא חשוב אם מרוויח, אם יעיל או לא יעיל, אם מצבו איתן, אם רוצה לחזק עצמו, אם רוצה להגדיל נתח שוק - כלום לא חשוב. מה שחשוב זה למקסם את הרווח. הביקוש יישאר קשיח, כי גם ככה יקר אז למי אכפת עוד כמה שקלים לפה או לשם, המתחרים העלו - אז למה לא למקסם את הרווח? ממש כמו שיתוף פעולה בין מתחרים. אה, אסור את זה... זה נקרא תיאום מחירים. אבל בכלכלה הישראלית זה מופיע בכל תחום. אין באמת מלחמת מחירים, יש תיאום מחירים מלא. תעשו תרגיל עם אתר קמעונאי - תבדקו כל מוצר של חברות שונות ותראו שההבדלים לעולם לא עולים על 10% הפרש בין החברות השונות. איך זה יכול להיות? בכלכלה הישראלית זה יכול להיות. כולם אומרים שישראלים לא אוהבים לצאת פראיירים. ובכן... בצרכנות אנחנו מלכי הפראייריות! אגב, אם מדברים על חרם צרכנים - לא צריך להחרים את הראשון שמעלה מחירים (אולי מצבו רע) - צריך אם כבר להחרים את השני.
יגאל  |  15.11.18