אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מאפריל 2019: הסעות אוטונומיות באוניברסיטת בר–אילן צילום: נאביה'

בלעדי

מאפריל 2019: הסעות אוטונומיות באוניברסיטת בר–אילן

האוניברסיטה תפעיל שאטלים חשמליים לא מאוישים של חברת NAVYA הצרפתית להסעת באי הקמפוס

26.12.2018, 08:15 | אודי עציון

אוניברסיטת בר־אילן תהיה המקום הראשון בישראל שבו אפשר יהיה להתנסות בנסיעה ברכב ללא נהג. האוניברסיטה תפעיל שאטלים חשמליים לא מאוישים של חברת NAVYA הצרפתית להסעת באי הקמפוס.

נאביה היא אחת מחלוצות התחבורה הציבורית האוטונומית וממובילות התחום בשוק העולמי. כ־100 רכבים שלה כבר פועלים ב־15 אתרים בעולם, והם משמשים להסעות של נוסעים במתחמים סגורים. השאטל שלה מסוגל להסיע 11 נוסעים בישיבה ועוד 5 בעמידה, במהירות של עד 45 קמ"ש. בנסיעות בקמפוס בישראל יוסעו הנוסעים בישיבה בלבד, והמהירות תוגבל כעת ל־25 קמ"ש.

קראו עוד בכלכליסט

יגובל ל־25 קמ"ש. הרכב האוטונומי של נאביה, צילום: נאביה יגובל ל־25 קמ"ש. הרכב האוטונומי של נאביה | צילום: נאביה יגובל ל־25 קמ"ש. הרכב האוטונומי של נאביה, צילום: נאביה

בסוף השבוע חתמה קבוצת "מושב מערכות" בליון על ההסכם ליבוא הכלים, והראשונים יגיעו לארץ בפברואר הקרוב. בחודשיים הראשונים הם יופעלו בבר־אילן ללא נוסעים ובלילות בלבד, כפיילוט שיבחן את ביצועיהם. באפריל הם יתחילו לפעול בשעות היום ולהסיע את באי הקמפוס. לחברה יש כבר הסכם עם אתר נוסף בצפון, והיא תציע את השאטל האוטונומי לרשות אוניברסיטאות וסטארטאפים בתחום האוטו־טק לצורכי מחקר.

היוזמה להפעלת השאטלים האוטונומיים מגיעה ממרכז בר־אילן לערים חכמות, שבראשו עומד ד"ר איל יניב, המשתמש בקמפוס כמעבדה אורבנית. בר־אילן מפעילה כבר היום חמישה שאטלים עם נהג, כולל כאלה שהונגשו להסעת בעלי מוגבלויות. "ההחלטה לעבור למערכת הסעה אוטונומית היא חלק מההתפתחות של האוניברסיטה כמוסד המאמץ חדשנות והתחדשות, לטובת מיליון תושבי גוש דן ועבור עשרות האלפים המגיעים לקמפוס מדי יום. אנחנו שמחים להיות בחזית המחקר והטכנולוגיה בתחום ההיסעים האוטונומיים", אומר מנכ"ל האוניברסיטה זהר ינון.

מנחם גרינבלום, לשעבר מנכ"ל משרד המדע, המנהל את המיזם בחברת "משוב מערכות" אומר כי יבוא האוטובוסים האוטונומיים ייתן פתרון גם לבעיית זיהום האוויר בערים. "תחבורה ציבורית אוטונומית היא הפתרון האולטימטיבי לבעיות הגודש בכבישים ולפליטת מזהמים ויקל את הנגישות במרחב העירוני. הפעלה של שאטלים אוטונומיים במתחמים סגורים, תאפשר לנו היערכות מצוינת לקראת הפיכתנו בעתיד לגורם מרכזי בשוק התחבורה הציבורית האוטונומית".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות