אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דסק"ש בדרך לבקש היתר שליטה בכלל ביטוח צילום: אוראל כהן, עמית שעל

דסק"ש בדרך לבקש היתר שליטה בכלל ביטוח

החברה־האחות אי.די.בי פתוח מכרה 4.5% מכלל ונותרה עם 25.3% - הרף המינימלי שמאפשר בקשת היתר ללא הצעת רכש

03.01.2019, 07:41 | גולן חזני

הצטרפו לעדכונים שוטפים בערוץ הטלגרם של מדור שוק ההון בכלכליסט

 

דסק"ש שבשליטת אדוארדו אלשטיין רוצה היתר שליטה בכלל ביטוח, ובחברה החלו להכין את הבקשה לפיקוח. שלשום החברה האחות אי.די.בי פתוח מכרה בשוק 4.5% מכלל, כדרישת הפיקוח, תמורת 127 מיליון שקל.

קראו עוד בכלכליסט

המניות נמכרו בהנחה של כ־5% על מחיר הסגירה אתמול בבורסה. מניית כלל ירדה בכ־4% אתמול (רביעי). 

       

מימין: בעל השליטה באי.די.בי אדוארדו אלשטיין ויו"ר כלל ביטוח דני נוה, צילום: אוראל כהן, עמית שעל מימין: בעל השליטה באי.די.בי אדוארדו אלשטיין ויו"ר כלל ביטוח דני נוה | צילום: אוראל כהן, עמית שעל מימין: בעל השליטה באי.די.בי אדוארדו אלשטיין ויו"ר כלל ביטוח דני נוה, צילום: אוראל כהן, עמית שעל

אי.די.בי נותרה עם 25.3% מכלל - האחזקה המינימלית שמאפשרת לה לבקש היתר שליטה בלי הצעת רכש; היא עשויה לרדת מכך בעוד ארבעה חודשים, במכירת המנה הבאה, אם עסקת בעלי העניין בדסק"ש לא תעבור. במסגרת עסקה זו, שמתכנן אלשטיין, אי.די.בי תמכור את יתרת מניותיה בכלל לדסק"ש. לכך נדרשת הסכמה של מחזיקי אג"ח אי.די.בי ושל בעלי מניות המיעוט בדסק"ש.

ועדות פנימיות שהוקמו בשתי החברות נדרשות לאשר את רכישת המניות ולהגיע לתמחור הוגן של העסקה עבורן. דסק"ש תצטרך לשלם פרמיה עבור מניות כלל, ששוויה ירד לאחרונה.

העסקה טעונה גם אישור של ראש רשות שוק ההון משה ברקת, שאמור לבחון את כשירותו הפיננסית של אלשטיין ואת דסק"ש. ברקת הפגין קשיחות כלפי אי.די.בי כשהורה לה למכור את המניות בשוק. זאת בניגוד לקודמתו דורית סלינגר, שהתירה לאי.די.בי למכור מניות כלל ביטוח במנות של 5% ובעסקאות החלף, שמאפשרות לחברה ליהנות מאפסייד במניה ולבצע בהמשך עסקה הפוכה במחיר מוסכם מראש.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

4.
2, מה הבעיה עם מכירה לסינים?
למה זה בסדר למכור לסינים את תנובה או מכתשים אגן, ולא בסדר למכור חברת ביטוח? ללקוחות לא משנה מה הדרכון של בעלי המניות. לרובם אין מושג בכלל מי הבעלים של חברת הביטוח שלהם, כל שכן מה הדרכון שלו. אם אפשר היה למכור את מובילאיי, את מזור ועוד הרבה חברות ישראליות לזרים, למה זה לא בסדר למכור חברת ביטוח? אם היא לא תהיה טובה אז הלקוחות ינטשו אותה ואז הרוכש הסיני יפסיד כסף. אף אחד לא מחזיק אותם בכוח, לכן כדאי לרוכש הסיני לעשות עבודה טובה.
dw  |  03.01.19
3.
1, למה?
גם לי יש מניות דסק"ש ואני אצביע בעד. כלל ביטוח נסחרת די בזול (0.6 על ההון) ואני מוכן אפילו לשלם עליה פרמיית שליטה מסויימת. לא כל שני וחמישי מוצעים בישראל נכסים כאלה. בתרחיש עליית ריבית בישראל בעשור הקרוב זה יהיה פנטסטי לחברות ביטוח, לכן אנחנו בדסק"ש נוכל לעשות טונות כסף מהשתלטות על הנכס הזה בחיניי חינם.
dw  |  03.01.19