אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הפיקוח על הבנקים מקפיא את מיזם ההלוואות של שופרסל צילום: רונן פדידה

חשיפת כלכליסט

הפיקוח על הבנקים מקפיא את מיזם ההלוואות של שופרסל

לאחר חשיפת כלכליסט: סרטון התדמית הפנים ארגוני שבו התרברבו אנשי שופרסל על כמות ההלוואות שהעניקו ללקוחות עורר זעם בפיקוח על הבנקים שבבנק ישראל - שפנה למנכ"לית דיסקונט לילך אשר טופילסקי ולמנכ"ל כאל לוי הלוי בדרישה לעצור את המיזם

08.01.2019, 13:15 | רחלי בינדמן

הפיקוח על הבנקים פנה הבוקר למנכ"לית בנק דיסקונט לילך אשר טופילסקי ולמנכ"ל כאל לוי הלוי בדרישה לעצור את מיזם ההלוואות של ענקית הקמעונאות שופרסל "עד למתן הבהרות לפיקוח על הבנקים". כך נודע ל"כלכליסט".

קראו עוד בכלכליסט

הבוקר חשף "כלכליסט" את המיזם - מה שהקפיץ את הפיקוח היה סרטון תדמית פנים ארגוני שהופץ השבוע לעובדי שופרסל. המנכ"ל איציק אברכהן אומר בסרטון כי "שנת 2019 תהיה שנת ההלוואות" וחושף כי בשלושת החודשים האחרונים התקיים פיילוט שבמסגרתו העניקו באחד הסניפים של שופרסל מעל 80 הלוואות. מנהל הסניף אף  מתרבב בסרטון ואומר: "אני לא בטוח שבבנקים מגייסים כל כך הרבה הלוואות".

עוד חשף הסרטון כי שופרסל מציעה את ההלוואות בסניפים לכלל לקוחותיה ולא רק למחזיקי כרטיס המועדון של שופרסל בשיתוף עם חברת כרטיסי האשראי כאל.

איציק אברכהן מנכ"ל שופרסל, צילום: אוראל כהן איציק אברכהן מנכ"ל שופרסל | צילום: אוראל כהן איציק אברכהן מנכ"ל שופרסל, צילום: אוראל כהן

בינואר אשתקד, השיקה שופרסל את שיתוף הפעולה עם כאל, בהנפקת כרטיס אשראי כאל ללקוחות הרשת. בכך הסתיימה שותפות ארוכת שנים של שופרסל עם לאומי קארד בתחום האשראי ללקוחות הרשת. במסגרת המעבר לשיתוף הפעולה עם כאל, הוקמו בסניפי הרשת עמדות להחתמת לקוחות על הסכם הנפקת כרטיס אשראי חדש של כאל ושופרסל.

החברה השקיעה משאבים עצומים בגיוס הלקוחות לכרטיס האשראי החדש והעניקה מאות שקלים למצטרפים, בנסיון לבלום כל פגיעה אפשרית בפעילות שופרסל פיננסים. המהלך השתלם ועד תום הרבעון השלישי השנה עמד מספר לקוחות שופרסל המחזיקים בכרטיס של כאל על כ־460 אלף. על פי הערכות עד תום 2018 הגיעה הרשת ל־505 אלף לקוחות, היקף מחזיקי אשראי שהיה לה בשיא הפעילות עם לאומי קארד. במסגרת הפעילות המשותפת עם לאומי קארד העניקו השתיים הלוואות בהיקף המוערך בלמעלה ממיליארד שקל. גם היום, שנה לאחר ששיתוף הפעולה הסתיים, חלק מההלוואות שניתנו עדיין בתוקף, עד תום מועד התוקף של כרטיס האשראי העומד על עוד כשנה וחצי בממוצע.

בשופרסל מעוניינים להציע את ההלוואות ללקוחות הרשת חברי המועדון ומחזיקי האשראי, כמו גם לכלל הציבור, בתנאים אטרקטיביים, בנסיון להניע את הפעילות. אלא שמדובר בשוק מאתגר, בו פועלים גורמים נוספים המתחרים על הצרכנים. לפני כשלושה חודשים, החלה סופר פארם להעמיק את פעילותה בזירת ההלוואות החוץ בנקאיות. החברה יצאה בקמפיין במסגרתו הציעה הלוואות לכלל הציבור, ולא רק ללקוחות מועדון לייף הפועל עם חברת ישרכארט.

למרות התחרות בתחום ההלוואות החוץ בנקאיות, הריביות גבוהות מאלו שמציעים הבנקים, המתמחרים את הריבית בהתאם לרמת הסיכון של הלקוח, כפי שעולה מהמידע שבידיהם. לצד הקמעונאיות הגדולות המחזיקות במועדוני לקוחות של מאות אלפי לקוחות, פועלות בזירה גם חברות כרטיסי האשראי, המציעות הלוואות בגובה עשרות אלפי שקלים.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות