אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סין תעודד מקומיים וזרים לבזבז כדי להאיץ את הכלכלה צילום: בלומברג'

סין תעודד מקומיים וזרים לבזבז כדי להאיץ את הכלכלה

ההשקעות של טסלה וסינופק בסין פתחו לה את התיאבון והממשלה תתמרץ רכישת מוצרי חשמל ורכבים לצד השקעות באנרגיה, ספורט ורווחת קשישים

09.01.2019, 19:23 | שירות כלכליסט

סין מתכננת להציג בקרוב מדיניות שנועדה להאיץ את הצריכה הפרטית הסינית ולהוריד חסמי השקעות זרות. זאת, במטרה להתמודד עם כלכלתה המדשדשת, בעיקר על רקע מלחמת הסחר שמנהלת המעצמה מול ארה"ב בחודשים האחרונים. על כך דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס.

קראו עוד בכלכליסט

אתמול (ג') מסר הבנק העולמי כי הצמיחה הגלובלית ב־2019 צפויה לעמוד על 2.9%, לעומת 3% ב־2018. לפי הבנק, כלכלת סין עתידה לצמוח השנה ב6.2%, ירידה לעומת צמיחה של 6.5% שנרשמה אשתקד.

בכיר באגף התכנון הממשלתי הסיני אמר לטלוויזיה הממשלתית CCTV כי הממשלה תעודד הוצאות מקומיות על רכבים ומכשירי חשמל ביתיים. בנוסף, יוצגו תוכניות חדשות בעניין השכרת בתים ושירותים, רווחה בקרב ילדים וקשישים ועידוד השקעות במגזרים כמו תרבות וספורט.

עוד אמר הבכיר כי הסוכנות הממשלתית לרפורמות ופיתוח (NDRC) תקדם פעימה נוספת של פרויקטי השקעות זרות במדינה, כבר במהלך הרבעון הראשון של 2019, בין היתר בתחום האנרגיה. ביום שני אמר נינג ג'יז'ה, סגן יו"ר NDRC, בראיון ל־CCTV כי המדיניות תהיה חלק ממאמץ נרחב יותר לחזק את הצריכה הסינית בסין.

מייסד טסלה אלון מאסק (שלישי משמאל) בהשקת המפעל בשנגחאי, צילום: בלומברג מייסד טסלה אלון מאסק (שלישי משמאל) בהשקת המפעל בשנגחאי | צילום: בלומברג מייסד טסלה אלון מאסק (שלישי משמאל) בהשקת המפעל בשנגחאי, צילום: בלומברג

השקעות בכל אחד מהתחומים יכולות להזרים מיליארדי דולרים לכלכלה השנייה בגודלה בעולם. זאת, נוסף על ההחלטות שהתקבלו ברבעון האחרון של 2018, במסגרתן אושרו שבעה פרויקטים ביניהם חתימת הסכם בין ענקית הכימיקלים הגרמנית BASF ובין התאגיד הממשלתי סינופק להקמת מתקן לפיצוח פחמימנים בסין, והקמת מפעל של יצרנית הרכב האמריקאית טסלה בשנגחאי.

זהו המפעל הראשון של החברה מחוץ לארה"ב, בתחילת השבוע החלה בנייתו באופן רשמי. עבודות התשתית צפויות להסתיים בקיץ הקרוב ולאחר מכן, בתור התחלה, ייוצרו במפעל דגמים מוזלים של מודל 3 של החברה. אלון מאסק, מייסד טסלה, התכוון לייצר 250 אלף יחידות בשנה אך לאור לחצים מצד הממשל הסיני סוכם על 500 אלף כלי רכב מידי שנה. מדובר בכמות גדולה פי חמישה ממספר הרכבים שהחברה מייצרת כיום בארה"ב.

סין היא שוק הרכב הגדול בעולם. השנה צפויים להימכר במדינה האסיאתית 28 מיליון כלי רכב, בדומה לנתוני 2018, כך על פי איגוד יצרני הרכב האמריקאי. בשנה שעברה ייבאה סין 1.03 מיליון כלי רכב, ירידה של 6.8% לעומת 2017.

בעקבות פרסום הידיעה, מניות יצרניות הרכב האירופיות זינקו אתמול ומדד מגזר הרכב SXAP רשם עלייה של 2.7%.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות