דנה הנדסה תנהל את בניית הרכבת הקלה בין חיפה לנצרת
היקף הפרויקט נאמד ב-160 מיליון שקל והוא יבוצע עם חברת התשתיות הספרדית IDOM. מועד הפתיחה המשוער הוא 2026
קראו עוד בכלכליסט
ולמה השתלשלות העניינים חשובה? הסיבה היא שבמסגרת ההכרזה אתמול על הזכייה של חברת דנה הנדסה, שר התחבורה ישראל כץ מצוטט שם באומרו ש"הרכבת מנצרת עילית למטרופולין חיפה היא אחד הפרויקטים הגדולים שמשרד התחבורה מקדם היום", כאשר כאן ניתן לתהות במה הכוונה בביטוי "מקדם". כך או כך, כץ מבטיח ש"בעוד מספר שנים יוכל כל תושב בנצרת עילית לעלות על רכבת בשכונת מגוריו ולהגיע למרכזית המפרץ בחיפה, בלי להחליף רכבות בדרך ומשם ישירות לתל אביב ולשאר חלקי הארץ", מבלי להזכיר שמועד השקת הפרויקט צפוי להיות החצי השני של העשור הבא.
מבחינת הפרויקט עצמו הוא נחשב לאחד המורכבים שנראו במדינה. אורך הקו הוא כ-41 ק"מ (כמעט פי 2 מאורך הקו הראשון של הרכבת הקלה שנבנית היום בתל אביב) והוא יכלול 19 תחנות איסוף והורדת נוסעים, חניוני חנה וסע, מתחם דיפו ומרכז בקרה. לפי חברת חוצה ישראל, בקו יפעלו 32 קרונות בתדירות נסיעה מקסימלית של כל 4 דקות, כאשר תחזית הנוסעים המתוכננת בשעת השיא היא כ-11 אלף נוסעים לשעה. עלות הבנייה נאמדת כיום בכ-6 עד 8 מיליארד שקל ומועד הפתיחה - עוד לפני תחילת העבודות או בחירת הזכיינים - מוערך בזהירות לשנת 2026.
דן שנבך, מנכ"ל כביש חוצה ישראל, מסכם ש"לחברת כביש חוצה ישראל ידע וניסיון רב בפרויקטים זכייניים גדולים ומורכבים אשר מאפשרים לנו לנהל את הפרויקט ביעילות ובאיכות גבוהה ללא פשרות, תוך עמידה קפדנית בלוחות הזמנים. בחודש הקרוב נכריז גם על הזוכה במכרז התכנון ובכך נשלים שלב מרכזי בקידום הפרויקט".
דנה הנדסה פועלת בענף מאמצע שנות ה-90 של המאה הקודמת והיא מעסיקה מעל ל-100 עובדים. בין לקוחותיה ניתן למנות את משרד הביטחון, נתיבי ישראל (מעצ לשעבר) נת"ע, משרד השיכון ומקורות.
3 תגובות לכתיבת תגובה