אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בשל בעיות אבטחה: חלק מטיסות הקיץ - בספק צילום: עוזי בלומר

בשל בעיות אבטחה: חלק מטיסות הקיץ - בספק

בשנה שעברה התגלע סכסוך בין משרד החוץ למשרד ראש הממשלה בנושא העסקתם של מאבטחים בטיסות, ונכון להיום טרם נמצא תקציב לעובדים. להערכת גורמים בענף הדבר עלול לגרום לצמצומים בהיקף היעדים החדשים של החברות הישראליות

04.02.2019, 17:16 | תומר הדר

האם בקיץ הקרוב יקוצצו מספרי טיסות בגלל מחסור במאבטחים? התשובה נתונה בשלב זה בידי משרדי הממשלה, כאשר בימים אלה ממש עוסקות חברות התעופה הישראליות בסוגיה התמוהה.

קראו עוד בכלכליסט

נתב"ג. מי ישלם למאבטחים?, צילום: יסמין גיל נתב"ג. מי ישלם למאבטחים? | צילום: יסמין גיל נתב"ג. מי ישלם למאבטחים?, צילום: יסמין גיל

כזכור, בשנה שעברה התגלע סכסוך בין משרד החוץ למשרד ראש הממשלה בנושא העסקתם של מאבטחים בטיסות. בניגוד לטיסות של חברות שאינן ישראליות, החברות הישראליות, קרי אל על, ישראייר וארקיע, נאלצות להשתמש בשירותי מאבטחים. בסך הכול מדובר ב-1,200 מאבטחים, אשר מועסקים על ידי עמ"י. המאבטחים מאומנים על ידי אל על ואינם עובדים רק על המטוסים עצמם – אלא גם בשדות תעופה.

המשמעות, למשל, היא שאם חברה ישראלית רוצה לטוס ליעד מסוים, היעד חייב להיות מאובטח על ידי עובדי עמ"י, כלומר על ידי עובדים הכפופים למשרד החוץ. נכון להיום, טרם נמצא תקציב לעובדים. בתחילת השבוע נשלח מכתב מאל על לשר התחבורה, בו הדגיש ראש אגף הביטחון בחברה כי גיוס עובדים למטרות אבטחה אינו מתאפשר וכי עובדים אף נטשו את משרתם מכיוון שלא הוצבו לעבודה.

יש להדגיש כי מתחילת השנה, למרות שבמשרד ראש הממשלה הבטיחו לטפל בנושא, טרם הועברו תקציבים למימון אנשי הביטחון. המשמעות היא, במידה ולא ימצא פתרון, שחברות התעופה הישראליות יצטרכו ככל הנראה להודיע בקרוב על קיצוץ במספר הטיסות. זאת, על רקע היערכות חברות התעופה הישראליות בימים אלה לקראת קביעת לוחות הזמנים והיעדים לקיץ הקרוב. יש להדגיש כי אין מדובר בביטולים המוניים של טיסות, אך להערכת גורמים בענף עלולים להתבצע צמצומים בהיקף היעדים החדשים.

תגיות