אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
משרד התחבורה מבטיח: הרכבלית בחיפה תעבוד כבר בשנה הבאה

משרד התחבורה מבטיח: הרכבלית בחיפה תעבוד כבר בשנה הבאה

אורך תוואי הרכבל הוא כ-4.4 קילומטר עם אפשרות לעצור במספר תחנות שונות. משך הנסיעה במסלול ממרכזית המפרץ לטכניון הינו כ-10 דקות, ו-9 דקות נוספות מהטכניון לאוניברסיטת חיפה

12.02.2019, 16:13 | ליאור גוטמן

חברת יפה נוף החלה להציב את העמודים הראשונים של הרכבל שמוקם בימים אלה בחיפה, עם מועד הפעלה שמכוון לחציון השני של השנה הבאה. כך לטענת משרד התחבורה. מדובר בכלי תחבורה ציבורי שיתווסף למערך האוטובוסים, הרכבת והמטרונית. הרכבל, שזכה לשם "רכבלית", יחבר בין המרכז התחבורתי הגדול בחיפה ("מרכזית המפרץ) לטכניון ולאוניברסיטת חיפה.

אורך תוואי הרכבל הוא כ-4.4 קילומטר עם אפשרות לעצור במספר תחנות שונות (מרכזית המפרץ, טכניון אוניברסיטת חיפה, צומת הצ'ק פוסט, דרך דורי). במסגרת העבודות של חברת יפה נוף יוצבו לאורך תוואי הנסיעה 36 עמודי פלדה, עם גובה של עד 30 מטר וביחס לטופוגרפיה ולסביבה. הפרש הגובה בין תחנת מרכזית המפרץ לאוניברסיטת חיפה הוא כ-460 מטרים.

הרכבלית בחיפה, צילום: דוברות משרד התחבורה הרכבלית בחיפה | צילום: דוברות משרד התחבורה הרכבלית בחיפה, צילום: דוברות משרד התחבורה

עוד מבטיחים במשרד התחבורה שלאורך הציר ינועו קרוניות עם קיבולת של 10 נוסעים, כאשר תדירות הנסיעה המובטחת היא תנועת קרונית בכל 15 שניות. משך הנסיעה במסלול ממרכזית המפרץ לטכניון הינו כ-10 דקות, ו-9 דקות נוספות מהטכניון לאוניברסיטת חיפה. המערכת כולה תופעל באמצעות 76 קרוניות, שיסיעו עד 2,400 נוסעים בשעה, בכל כיוון, בו זמנית.

נושא הקמת הרכבל החיפאי אינו חדש ולמעשה גם הוא פרויקט שנגרר קרוב לעשור, לא פעם בשל התנגדות ראשי הערים בחיפה או גופים ירוקים שונים. בפועל מכרז ההקמה פורסם רק בסוף 2017, וזאת בעלות הקמה שנאמדת בכ-300 מיליון שקל.

במשרד התחבורה מסכמים שמיזם הרכבל ישולב במערך התחבורה הציבורית של מטרופולין חיפה ויאפשר לכל הנוסעים ברכבל (גמלאים, בעלי מוגבלות, סטודנטים ובני נוער) ליהנות מכל הפטורים וההנחות המוענקים בשאר אמצעי התחבורה הציבורית, כאשר במקביל הנוסעים יוכלו לנצל את כרטיס ה"רב קו" שלהם. ומה זה אומר לגבי התנועה בשבת? כזכור, חיפה היא אחת הערים הבודדות בישראל בה התחבורה הציבורית מופעלת גם בשבתות וחגים, לפחות בצירי התנועה הראשיים. באורח פלא או שלא, ואולי ברוח הבחירות והרצון לא להרגיז אף אחד, הן במשרד התחבורה והן בחברת יפה נוף מסרבים לענות על השאלה האם הרכבל יפעל בשבת, וטוענים שמשטר ההפעלה יוחלט בהמשך.

שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ צוטט היום באומרו שהרכבל יהווה חלק אינטגרלי ממערך התחבורה הציבורית בחיפה, עם אפשרות לשיפור משמעותי ביכולת הנגישות לטכניון ולאוניברסיטת חיפה, עם פוטנציאל לעודד עשרות אלפי סטודנטים ואנשי אקדמיה להעדיף את התחבורה הציבורית על חשבון רכבם הפרטי. עוד טוען השר שהפעלת הרכבת תקל על מצוקת החנייה בקמפוסים וברחובות הסמוכים אליהם וכן על עומסי התנועה בצירים הראשיים במעלה הכרמל.

מנכ"ל חברת יפה נוף, אבישי כהן, סיכם שבמהלך תקופת העבודות (כ-18 עד 20 חודש) לא צפויה הפרעה לשגרת החיים של התושבים בתוואי ההקמה. זאת, בשל בנייה לגובה כאשר הפרעות לתנועה או שינויים בהסדרי התנועה ילוו בעדכונים מראש.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות